Η νέα ατομική έκθεση του Λαρισαίου εικαστικού Μελά Καραγιάννη με τίτλο “womans nature”, εγκαινιάζεται την Κυριακή 12 Ιουνίου στις 2 το μεσημέρι, στο Αρχοντικό Σουλιώτη στο Μεταξοχώρι Αγιάς. 

Θα προλογίσει η κ. Άννα Σπανοπούλου, φιλόλογος, ιστορικός τέχνης. 

Σύμφωνα με την ίδια, “Ο Μελάς Καραγιάννης παρουσιάζει με νέα μορφή το αγαπημένο του θέμα: τη γυναίκα. Μάλιστα, τη νέα γυναίκα.  Από την παλιότερη γεωμετρική ένταξη της φιγούρας στο χώρο, στο νέο κύκλο έργων του, πιο ελεύθερη πινελιά αποδίδει «κρυφά» πορτραίτα, μετωπικά ή προφίλ. 

Από τη γραμμική, δισδιάστατη σχεδόν παρουσίαση, από την πυκνή πλήρωση του φόντου με γραμμούλες, σύμβολα, ή άλλα παραπληρωματικά στοιχεία που θύμιζαν το «φόβο του κενού» κάποιων μεσαιωνικών χειρογράφων ή ταπισερί, εδώ υπάρχει ένα επαρκές κατάμαυρο βάθος που δίνει, πέρα από τη χρωματική αντίθεση, την αίσθηση ενός πυκνού κενού.  

Το πρόσωπο προβάλλεται ως ένα λευκό κενό ή πλήρες, αναλόγως της οπτικής του θεατή, χωρίς να εμφανίζονται χαρακτηριστικά - μάτια, στόμα, μύτη… - χωρίς να είναι ορατά συναισθήματα, βλέμματα ή διαθέσεις. Σε μία- δύο περιπτώσεις, μέσα από ένα είδος μεγεθυντικού φακού, τονίζονται τα μάτια, τα χείλια.  

Η έως τώρα εξωστρεφής γυναίκα - κυρίαρχος της φύσης, δαμαστής των στοιχείων, η γυναίκα αρχόντισσα, γόησσα, εδώ  βλέπουμε να έχει κατακτήσει μεγαλύτερη αυτογνωσία, βαθύτερη ενδοσκόπηση.  

Η περιορισμένη χρωματική γκάμα, η αυστηρότητα της αντίθεσης άσπρου- μαύρου, τα ελάχιστα παραπληρωματικά στοιχεία- το φεγγάρι, ένα πουλί, ένα αστέρι, μια βεντάλια, ένας άνδρας- συντελούν σ΄ αυτό.  

Στο νέο κύκλο έργων του, ο Μελάς έχει χειραφετηθεί από τα πολλά σύμβολα, ζώα, γοτθικές, ψυχολογικές, μυστικές αναφορές, και γίνεται πιο «ζωγραφικός» (σε αντίθεση προς τη γραμμικότητα προηγούμενων περιόδων). Το μόνο στοιχείο, γνωστό και από παλιότερα έργα του, που δημιουργεί μια χαμηλόφωνη έκπληξη, είναι τα μικρά φτερά στους ώμους των κοριτσιών του. 

Οι μορφές τους γίνονται μνημειακότερες σε αντίθεση προς τον έντονο διακοσμητισμό που αγαπούσε, παρά το μικρό μέγεθος και αυτών των έργων.”