«Οι ικανότητες της αναζήτησης, της ανάλυσης, της αξιολόγησης και της δημιουργίας πληροφοριών στο διαδίκτυο μπορούν να αναπτυχθούν μόνο μέσα από την ψηφιακή παιδεία και, ειδικότερα, μέσω του συστηματικού εγγραμματισμού στα νέα μέσα (medialiteracy), που πρέπει να ενταχθεί συστηματικά κυρίως στο επίπεδο της πρωτοβάθμιας / δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» λέει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δρ. Βασίλης Χ. Γερογιάννης καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μέλος του Περιφερειακού Συμβουλίου Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΣΕΚ) Θεσσαλίας.

Ο κ. Γερογιάννης σημειώνει πως «ένας παράγοντας στα online κοινωνικά μέσα που κάνει τους χρήστες πιο επιρρεπείς στις ψευδείς ειδήσεις είναι οι δείκτες δημοτικότητας», για να εξηγήσει: «Επιστημονικές έρευνες στο πεδίο της ψυχολογίας δείχνουν ότι όσα περισσότερα likes, shares ή σχόλια έχει μια είδηση στο Facebook, τόσο περισσότερο πιθανό είναι να τύχει της προσοχής και άλλων χρηστών και, ως εκ τούτου, τόσο πιο πιθανό είναι ακόμη περισσότεροι χρήστες να τη διαμοιραστούν και να τη σχολιάσουν».
Ο Βασίλης Γερογιάννης ήταν ένας από τους ομιλητές σε εκδήλωση με θέμα «Digital Lies - Ψηφιακά ψέματα» που διοργάνωσε το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)