Με αφορμή τη θέση σε διαβούλευση του σχεδίου νόμου που αφορά στην ‘Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις’, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδος, υπέβαλλε τις προτάσεις του, επί συγκεκριμένων άρθρων του σχεδίου νόμου για τον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης λατομικής νομοθεσίας, με υπόμνημα το οποίο απηύθυνε προς τον Υπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης, κ. Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Ειδικότερα στην επιστολή του ο Σύνδεσμος ανέφερε τα εξής:
Άρθρο 12
Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο για τη λειτουργία των λατομείων  έχει απαλειφθεί το άρθρο 28 του Ν.669/1977 «Περί εκμεταλλεύσεως λατομείων», το οποίο έδινε τη δυνατότητα στον οικείο Δήμο ή Κοινότητα για απευθείας εκμίσθωση των δημοτικών λατομείων, άνευ δημοπρασίας, σε συνεταιρισμούς λατόμων, των οποίων όλα τα μέλη ήταν  κάτοικοι του ιδιοκτήτου Δήμου ή Κοινότητας. 
Οι διατάξεις του εν λόγω άρθρου επαναλαμβάνονται  ουσιαστικά και στο άρθρο 192, παράγραφος 6 του Νόμου 3463/2006 για την ‘Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων’, σύμφωνα με το οποίο  επιτρέπεται, με απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, η απευθείας εκμίσθωση του δικαιώματος εκμεταλλεύσεως λατομείων αδρανών υλικών σε συνεταιρισμούς λατόμων που λειτουργούν νόμιμα, των οποίων όλα τα μέλη είναι κάτοικοι του ιδιοκτήτη Δήμου ή Κοινότητας, το οποίο άρθρο παραμένει σε ισχύ.
Προτείνεται, στο άρθρο 12 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, να προστεθεί  παράγραφος, η οποία να δίνει  τη δυνατότητα στους  ΟΤΑ,  ιδιοκτήτες δημοτικών λατομείων, απευθείας και άνευ δημοπρασίας εκμίσθωσης του δικαιώματος εκμετάλλευσης λειτουργούντων λατομείων μαρμάρων και σχιστολιθικών πλακών σε αστικούς συνεταιρισμούς, εξόρυξης, επεξεργασίας και πώλησης μαρμάρων ή πετρών, υφιστάμενους κατά την έναρξη του παρόντος νόμου, τα μέλη των οποίων είναι όλα μόνιμοι κάτοικοι του οικείου ΟΤΑ. 
Άρθρο 23
Είναι γνωστό στους ασχολούμενους με θέματα αδειοδοτήσεων Εκμετάλλευσης Λατομικών Ορυκτών ότι συνήθως το 80% και πλέον του χρόνου των διαδικασιών αδειοδότησης αναλίσκεται στη διαδικασία έκδοσης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων  (ΑΕΠΟ).
Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις του παρόντος σχεδίου νόμου είναι προς την ορθή κατεύθυνση όμως πολύ λίγο επιταχύνουν τις διαδικασίες αδειοδότησης, ώστε να είναι δυνατή η έναρξη των  εργασιών εκμετάλλευσης του εκάστου λατομείου.
Έχει παρατηρηθεί πολυετής  καθυστέρηση στην  έκδοση Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, με αποτέλεσμα να χάνεται η επιχειρηματική ευκαιρία, οι θέσεις εργασίας, το συνάλλαγμα κλπ.
Για την επιτάχυνση της διαδικασίας έκδοσης  περιβαλλοντικής αδειοδότησης προτείνεται η συγκρότηση ανά Περιφερειακή Ενότητα (νομό) επιτροπής όπως αυτές του άρθρου 3 του Ν2115/93 (όπως τροποποίησε και συμπλήρωσε το Ν1428/84) για τον καθορισμό Λατομικών Περιοχών, με πρόεδρο της επιτροπής τον εκπρόσωπο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Διευθυντή ή αξιολογητή μηχανικό για της δραστηριότητες κατηγορίας Α2 και μέλη τους εκπροσώπους των φορέων που γνωμοδοτούν επί της μελέτης και συνδιαμορφώνουν την ΑΕΠΟ.
Στόχος της Επιτροπής να είναι η  περιβαλλοντική αδειοδότηση να ολοκληρώνεται εντός το πολύ τριών μηνών.
Άρθρο 25
Στις μεταβατικές διατάξεις του νομοσχεδίου προτείνεται να προστεθεί  παράγραφος,  η οποία να προβλέπει ότι  μισθώσεις λατομείων μαρμάρου ή σχιστολιθικών πλακών που λειτουργούσαν ή λειτουργούν με τις διαδικασίες του άρθρου 28 του Ν. 669/77 εξακολουθούν να λειτουργούν μέχρι τη συμπλήρωση του χρόνου μίσθωσης (όχι πέραν των 70 ετών από την αρχική μίσθωση).
Κλείνοντας την επιστολή του ο Σύνδεσμος εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι οι προτεινόμενες αλλαγές θα ενσωματωθούν,  κατά την κατάρτιση  του τελικού κειμένου του Νομοσχεδίου.