“Ένα μήνα μετά την πιλοτική εφαρμογή στο Βόρειο Τομέα της Ζώνης Ελέγχου του πεζοδρομημένου κέντρου είναι απόλυτα διαπιστωμένο ότι, το “έξυπνο” σύστημα ελέγχου λειτουργεί κανονικά" αναφέρει σε δήλωσή του ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Ψηφιακών Πολιτικών του Δήμου Λαρισαίων, Ντίνος Διαμάντος.

Αναλυτικά:

"Τα καταχωρημένα στο σύστημα αυτοκίνητα είτε στη μόνιμη λίστα είτε για προσωρινή πρόσβαση στη συντριπτική τους πλειοψηφία “αναγνωρίζονται” οι πινακίδες τους από τις κάμερες. Σε κάθε περίπτωση μη αναγνώρισης που οφείλεται σε μη σωστή προσέγγιση στο σημείο ελέγχου αν δεν είναι δυνατή η επαναπροσέγγιση υπάρχει η άμεση λύση τηλεφωνικής κλήσης στο Κέντρο Ελέγχου (ΚΕΛ) οπότε σε 1” οι μπάρες κατεβαίνουν.

Η τροφοδοσία λειτουργεί κανονικά στο ωράριο που μετά από αίτημα του ΣΙΚΑΕΛ με πρόσφατη απόφαση της ΕΠΖ το αυξήσαμε λόγω των ιδιαιτεροτήτων του λόφου και της λειτουργίας των ΚΥΕ εκεί σε 14:30 – 19:00 συμπεριλαμβανομένου και του Σαββάτου (ενώ παραμένει και το πρωινό ωράριο τροφοδοσίας 06:00-10:00).

Οι εταιρείες τροφοδοσίας και διανομής στην πλειοψηφία τους ανταποκρίθηκαν και έκαναν εγγραφή των επιχειρήσεων και των οχημάτων τους και έλαβαν “άδεια ετήσιας ισχύος” για διέλευση εντός της Ζώνης Ελέγχου ΜΟΝΟ στο ωράριο τροφοδοσίας.

Οι μόνιμοι κάτοικοι με χώρους στάθμευσης που έκαναν εγγραφή με τα δικαιολογητικά στο Portal έλαβαν επίσης έγκριση ετήσιας ισχύος. Όσοι μόνιμοι κάτοικοι δεν έχουν χώρο στάθμευσης θα δικαιούνται μία (1) θέση στάθμευσης συγκεκριμένη με ετήσια ισχύ στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης της οδού Γεωργιάδου (κατόπιν αίτησης μετά των απαραίτητων δικαιολογητικών στο email : barespolites@larissa.gov.gr).

Να επαναλάβουμε εδώ τις πληροφορίες – οδηγίες προς τους οδηγούς των καταχωρημένων αυτοκινήτων:

• Κάθε φορά αναγνώρισης μπορεί να περάσει ΜΟΝΟ ΕΝΑ (1) αυτοκίνητο (όπως ακριβώς και με το e-pass στα διόδια). Σε περίπτωση που “προσπεράσει” άλλο αυτοκίνητο (ή και μηχανή) τότε προσέχουμε τις μπάρες αν ανυψωθούν. Οπότε απαιτείται εκ νέου αναγνώριση.

• Αν οι μπάρες για όποιο λόγο μετά από πέρασμα αυτοκινήτου (είτε με αναγνώριση είτε μέσω τηλεφώνου στο ΚΕΛ) παραμείνουν κάτω τότε θα σηκωθούν μετά το πέρασμα του επόμενου αυτοκινήτου. Υπάρχει δηλαδή ασφαλιστική δικλείδα στο σύστημα να μη σηκώνονται “ξαφνικά” οι μπάρες.

Μάλιστα, όταν είναι στην άνοδο και διαπιστωθεί από τους αισθητήρες “βάρος” (επιχειρήσει κάποιος “2ος” να περάσει, τότε κατεβαίνουν αυτόματα (2η ασφαλιστική δικλείδα που δεν σηκώνονται “στον αέρα” τα αυτοκίνητα).

• Πλησιάζουμε σιγά σιγά τη σημασμένη περιοχή (κίτρινο Π) ώστε εν κινήσει η κάμερα να αναγνωρίσει την πινακίδα (όπως ακριβώς και με το e-pass στα διόδια)

• Περιμένουμε να κατέβουν ΕΝΤΕΛΩΣ οι μπάρες και μετά περνάμε.

Από τα καταγεγραμμένα στοιχεία στο σύστημα είναι διαπιστωμένο ότι, τα λίγα ατυχή περιστατικά οφείλονται σε αμέλεια ή απροσεξία των οδηγών. Περιστατικά “διπλού περάσματος”, “απροσεξίας” και “αβλεψίας”, μη προσοχής στη σήμανση ότι είναι πεζόδρομος.

Ειδικά στο πρόσφατο αναφερόμενο στα δημοσιεύματα περιστατικό η πραγματικότητα των καταγεγραμμένων στοιχείων δεν συνάδει με τις “περιγραφόμενες”.

Καταρχήν, δεν υπάρχει καταγεγραμμένο άλλο προπορευόμενο από το επίμαχο αμάξι που να εισέρχεται. Το προηγούμενο από το επίμαχο αμάξι εξήλθε του πεζοδρόμου. Το επίμαχο αμάξι που πήγαινε να μπει στον πεζόδρομο δεν είχε δηλωθεί στο σύστημα από τον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης ως “μηνιαίο” ούτε ως “έκτακτο”.

Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι, κάθε οδηγός γνωρίζει πολύ καλά ότι ΑΠΑΓΟΡΕΎΕΤΑΙ η είσοδος στον πεζόδρομο. Η δε σήμανση που η αρμόδια υπηρεσία έχει τοποθετήσει είναι στα πλαίσια των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία και προφανώς οι οδηγοί οφείλουν και να γνωρίζουν και να την προσέχουν.

Από τα περιστατικά της πιλοτικής εκκίνησης διαπιστώνουμε όντως ότι πρέπει με πρωτοβουλία μας να υπερβούμε την νόμιμη πρόβλεψη και να θέσουμε επιπλέον “προειδοποιητική σήμανση”.

Ήδη σε συνεννόηση με τον ανάδοχο θα τοποθετηθεί σε κάθε σημείο “φωτιζόμενος φάρος” όταν οι μπάρες είναι πάνω. Καθώς και επιπλέον σήμανση είτε επί εδάφους είτε σε ιστό.

Διαρκώς με αφορμή είτε τα μεμονωμένα περιστατικά είτε από καλοπροαίρετη συνεργατική πρωτοβουλία πολιτών που μας ενημερώνουν, είτε από διαπιστώσεις δικές μας γίνεται Τεχνικός έλεγχος από τον Ανάδοχο με την επίβλεψη -καθοδήγηση των συναρμόδιων υπηρεσιών τόσο στο πεδίο (έλεγχος λειτουργίας καμερών και μπαρών και περιοχής αισθητήρων στις μπάρες) όσο και στο πληροφοριακό παραμετρικό σύστημα και στο Κέντρο Ελέγχου (ΚΕΛ).

Ανακοινώνουμε επίσης και την λειτουργία μίας “στάσης βοήθειας” για κάθε πολίτη που χρειάζεται επιπλέον πληροφορία και βοήθεια οδηγιών σχετικά με την εγγραφή στο σύστημα ή τη χρήση είτε του Portal https://platform.cityzenapp.gr/cityzen/larisa είτε της εφαρμογής Larissa Smart Access για τα κινητά και tablet.

Η “στάση βοήθειας” ήδη λειτουργεί:

•    αποκλειστικά μέσω του email : bareshelp@larissa.gov.gr με άμεση ανταπόκριση.

•    σε περίπτωση σύντομου ερωτήματος στο τηλέφωνο : 2413500441 – κα Σταυρούλα Γκέκα – καθημερινά 10:00 – 12:00

•    με δυνατότητα ραντεβού για διά ζώσης βοήθεια με υπόδειξη των εφαρμογών υποστήριξης του “έξυπνου συστήματος”.