Καταιγιστική ήταν η βουλευτής του ν. Λάρισας Ευαγγελία Λιακούλη, στη συνέντευξη που παραχώρησε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 FM και την εκπομπή BLACKOUT με τον Χρήστο Μυτιλινιό, σε σχέση με τις επιλογές της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού κατά τη διάρκεια της νέας εκπαιδευτικής περιόδου, αποσπώντας τα κολακευτικά σχόλια του δημοσιογράφου στο κλείσιμο της εκπομπής, ο οποίος αναγνώρισε πως βρήκε: «μια πολύ ικανή συνομιλήτρια από το Κίνημα Αλλαγής» κι ότι δεν κάνει «συχνά κομπλιμέντα στον αέρα»...

Πρωτίστως όμως, η Λαρισαία βουλευτής διέγνωσε σοβαρό ζήτημα λειτουργίας του «επιτελικού κράτους», από την στιγμή που για πολλοστή φορά παρατηρήθηκε πλήρης ασυνεννοησία μεταξύ Υπουργών και Πρωθυπουργού: «η Κυβέρνηση είχε μια πολύ σοβαρή παλινωδία στο θέμα των σχολείων και αυτό δεν είχε τίποτα να κάνει με την πανδημία. Είδαμε ότι εδώ παίχτηκε ‘’το παιχνίδι του μικρού και του μεγάλου’’: ο μικρός αναιρούνταν από τον μεγάλο…

Ο Πρωθυπουργός αναίρεσε την Υπουργό του, όταν η κ. Κεραμέως δήλωσε πως οι μάσκες είναι μέσο ατομικής υγιεινής του μαθητή και το κράτος δεν έχει καμία υποχρέωση να τις παρέχει. Για αυτό βεβαίως και σωστά θεωρώ πως με μια πυροσβεστική κίνηση ο Πρωθυπουργός, δύο 24ωρα μετά, ήρθε να πει ότι φυσικά θα χορηγηθεί από το κράτος η μάσκα στους μαθητές. Αυτό είναι μία ένδειξη του πως λειτουργεί η κυβέρνηση σε επίπεδο συντονισμού…», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Ακόμη κι έτσι, όμως, η Ευαγγελία Λιακούλη υπογράμμισε ότι η πολιτική προστασίας της κυβέρνησης για τους μαθητές και τις μαθήτριες εξακολουθεί να είναι ελλειμματική: «Προχθές είχαμε μια καινούργια ανακοίνωση της κ. Κεραμέως για άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου. Μπήκε όμως ένα ερωτηματικό.

Θα ανοίξουν τα σχολεία 7 Σεπτεμβρίου; Ή μήπως μία εβδομάδα αργότερα; Σε κάθε περίπτωση ωστόσο είναι οι ειδικοί αυτοί που θα έπρεπε να πουν πότε θα ανοίξουν τα σχολεία. Αν και ποιο σωστό πολιτικά θα ήταν να μη δοθεί  καμιά ημερομηνία και να πούμε πολύ απλά ότι η ομάδα των ειδικών θα αποφασίσει. Τελεία και παύλα…», ενώ συμπλήρωσε με νόημα…:«Τόσο απλή είναι η Πολιτική πολλές φορές. Εμείς την κάνουμε σύνθετη…».

Για την βουλευτή Λάρισας όμως τα ζητήματα προστασίας του μαθητικού πληθυσμού δεν τελειώνουν εδώ: «Ανοίγουν τα σχολεία... Το ότι θα βάλουν μάσκες τα νήπια, με ξεπερνάει… Θα σώσει ένα τέτοιο μέτρο την ανθρωπότητα και την Ελλάδα;» ,αναρωτήθηκε για να καταλήξει ότι υπάρχει γενικότερο έλλειμμα σχεδιασμού: «Υπάρχει αίσθημα ασφάλειας αυτή τη στιγμή στη σχολική κοινότητα; Δηλαδή σε παιδιά και γονείς; Με απλά λόγια είμαι εγώ σίγουρη όταν πάω γραφείο και στείλω το 6χρονο παιδί μου στο σχολείο ότι το παιδί μου θα τηρήσει τα μέτρα υγιεινής; 

Από ποιον θα εποπτεύεται; Τίθεται ζήτημα υγειονομικής φύσεως. Θα υπάρξει τμήμα του ΕΟΔΥ στα σχολεία; Ποια υπηρεσία θα είναι αρμόδια για αυτό; Θα υπάρχει πρόνοια να γίνονται τεστ ανίχνευσης; Γιατί μιλάμε για τις νεαρότατες ηλικίες, που οι περισσότερες δεν παρουσιάζουν συμπτώματα. Είναι ασυμπτωματικοί ασθενείς. Θα υπάρξει δειγματοληπτικός έλεγχος; ΄Έχει υπάρξει πρόνοια ύπαρξης κλιμακίου του ΕΟΔΥ στα σχολεία και πώς θα γίνει ο δειγματοληπτικός έλεγχος;».

Για την Ευαγγελία Λιακούλη, ωστόσο, κοντά στα παραπάνω τίθεται και μια σειρά άλλων ερωτημάτων: «Καταρχήν, πώς θα γίνουν τα τμήματα; Θα υπάρξουν περισσότερες σχολικές αίθουσες όπως υπάρχουν στις ευρωπαϊκές χώρες; Θα γίνουν περισσότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών, όπως έγιναν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες – έφθασε το 13% η αύξησή τους θυμίζω… Θα υπάρξουν ξεχωριστά τμήματα; Θα υπάρχει απογευματινό ωρολόγιο πρόγραμμα; Όλα αυτά πρέπει να τα απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας, γιατί προς το παρόν είναι αναπάντητα…».

Καταλήγοντας, η βουλευτής Λάρισας υπογράμμισε πως το μεγαλύτερο ζήτημα από καταβολής του ελληνικού κράτους είναι η αποσπασματικότητα, κι ότι αυτό παρατηρήθηκε και στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: «Θυμάστε το χαμό που έγινε στην αρχή για την εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση,κι ότι μετά η Κυβέρνηση υποτίθεται ότι επένδυσε πραγματικά στο ζήτημα αυτό.

Πού είναι τώρα η εξ ΄αποστάσεως; Αναρωτιόμαστε όλοι τι έχει γίνει; Δεν ακούμε κουβέντα! Σιωπή απόλυτη από την κυβερνητική πλευρά. Όλο αυτό το πλέγμα εργαλείων και πολιτικών, ο μηχανισμός, τα ‘’ιντερνετικά’’, η τηλε-εκπαίδευση στην οποία η κυβέρνηση τόσο είχε επενδύσει στο α΄κύμα της πανδημίας - υπάρχει πουθενά;

Έστω για τους μεγαλύτερους μαθητές; Για να βάλω έναν τίτλο σε όλα αυτά που λέω για τα θέματα της ασφάλειας σχολικής κοινότητας:‘’Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πειραματόζωα’’. Γιατί γνωρίζουμε τι θα πει ανοσία της αγέλης. Όλοι έχουμε διαβάσει πώς αποκτάται η ανοσία της αγέλης σε έναν πληθυσμό. Δεν είναι τίμιο από πλευράς της κυβέρνησης, να αποκτάται έτσι ‘’από την πίσω πόρτα’’…», συμπλήρωσε με νόημα…

Παράλληλα, η Ευαγγελία Λιακούλη ανέφερε πως η Πολιτεία θα έπρεπε να βρει τρόπους να βελτιώσει την τηλε-εκπαίδευση και να τη φτάσει σε ένα επίπεδο όπου πραγματικά θα παρέχεται γνώση με ασφάλεια, ειδικά για τα μεγαλύτερα παιδιά: «Έτσι και θα μπορούμε να αισθανόμαστε πραγματικά ότι παρέχεται εκπαίδευση σε πολύ καλό επίπεδο.

Προσωπικά, περίμενα ότι από τον Σεπτέμβρη θα είχε γίνει ένα πολύ μεγάλο άλμα, ωστόσο, δυστυχώςμας κατατρέχει η «κατάρα της Ψωροκώσταινας»: Ανεβαίνουμε μέχρι πάνω και πάλι ξανακατρακυλάμε κάτω, ως άλλος Σίσυφος…» υπογράμμισε με έμφαση η Λαρισαία πολιτικός.