Στον αστερισμό της «εξυπνης πόλης» εισέρχεται δυναμικά η πόλης της Λάρισας, αφού το ερχόμενο Φθινόπωρο η πόλη θα διαθέτει σύστημα πρόσβασης στα πεζοδρομημένα τμήματα του κέντρου, μετά και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης του έργου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο δημαρχείο. Το έργο θα υλοποιήσει ο όμιλος ΟΤΕ ενώ η συμβαση υπεγράφη από το δήμαρχο Λαρισαίων Απόστολο Καλογιάννη και από τον κ. Λυκούργο Αντωνόπουλο, διευθυντή ICT (Information and communications technology) του ομίλου ΟΤΕ, παρόντος και του αντιδημάρχου κ. Δημ. Μαβίδη.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 1,1 εκατ. ευρώ περίπου και θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό στο πλαίσιο των σημαντικών αλλαγών που υλοποιούνται στο ευρύτερο κέντρο, ενώ  χρηματοδοτείται από ιδίους πόρους του Δήμου με 680.000 ευρώ και από το ΕΣΠΑ – ΠΕΠ Θεσσαλίας με το ποσό των 450.000 ευρώ.
Επίσης, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί στην ουσία το πρώτο αλλά μεγάλο και καθοριστικό της Λάρισας στην κατεύθυνση της «έξυπνης πόλης». Στο πλαίσιο του έργου δημιουργείται και το κέντρο ελέγχου του Δήμου με τη βασική πλατφόρμα εφαρμογών, όπου θα συνδεθούν νέα συστήματα ελέγχου που θα αφορούν βασικές λειτουργίες της πόλης.
Σύμφωνα με την μελέτη το σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης  θα αφορά τις δυο πεζοδρομημένες περιοχές του εμπορικού κέντρου και της περιοχής του Φρουρίου.
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος κ. Απόστολος Καλογιάννης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπογραφή της σύμβασης, αφού, όπως τόνισε το συγκεκριμένο έργο προσπαθούμε να το υλοποιήσουμε εδώ και δυο χρόνια, ωστόσο έπρεπε να ξεπεράσουμε πολλά γραφειοκρατικά προβλήματα και εμπόδια. «Σήμερα, ωστόσο, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την υπογραφή της σύμβασης και την έναρξη των εργασιών. Το συγκεκριμένο έργο  αποτελεί επίσης την πρώτη σοβαρή προσπάθεια της Λάρισας στην κατεύθυνση της «έξυπνης πόλης». Το Κέντρο ελέγχου του Συστήματος θα λειτουργεί στο Δημαρχείο σε 24ωρη βάση και σε πραγματικό χρόνο. Παράλληλα, ο κ. Καλογιάννης δήλωσε πως το επόμενο έργο στον τομέα της «εξυπνης πόλης» θα αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση για 1300 θέσεις στον κεντρικό τομέα.
Από την πλευρά του ο κ. Αντωνόπουλος τόνισε ότι για τον ομιλο ΟΤΕ αποτελεί χαρά και τιμή το γεγονός ότι είναι ο ανάδοχος του έργου, τονίζοντας ότι συστημα ελέγχου στηρίζεται σε πλατφόρμα «έξυπνης πόλης», στην οποία μπορούν και κουμπώσουν και άλλες εφαρμογές έξυπνης πόλης.
Απαντώντας σε ερώτημα δημοσιογράφων τόνισε ότι είναι το πρώτο έργο, τέτοιας φύσης, που υλοποιείται στην Ελλάδα και διαβεβαίωσε πως ο ομιλος ΟΤΕ θα υλοποιήσει με άριστη ποιότητα το έργο και μέσα στην προβλεπόμενη χρονική προθεσμία.

Πως θα λειτουργεί
Ειδικότερα το Σύστημα Διαχείρισης Πεζοδρόμων θα αποτελείται από:
•    Σταθερά κολωνάκια.
•    Βυθιζόμενα κολωνάκια (εξοπλισμός πρόσβασης) που θα πρέπει να ανοίγουν αυτόματα κατά τις ώρες τροφοδοσίας των καταστημάτων τις ώρες αποκομιδής των  απορριμμάτων και σε περίπτωση βλάβης του συστήματος και σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και σε περίπτωση που έχει δοθεί δικαίωμα πρόσβασης (π.χ. μόνιμοι κάτοικοι)
•    Σύστημα ελέγχου εισόδου-εξόδου το οποίο κα αποτελείται από δυο κάμερες ανά σημείο ελέγχου με δυνατότητες αναγνώρισης της πινακίδας κυκλοφορίας (ειδικές κάμερες) των οχημάτων των χρηστών που έχουν δικαίωμα πρόσβασης στους πεζοδρόμους. Η πρόσβαση θα επιτρέπεται είτε τοπικά (οι κάμερες θα ελέγχουν τα κολωνάκια) είτε κεντρικά (το Κέντρο Ελέγχου θα ελέγχει τα κολωνάκια).
•    Κέντρο Ελέγχου που θα μπορεί α) να λαμβάνει σήμα από τις ειδικές κάμερες και
β) να δίνει εντολές ανοίγματος του συνόλου ή υποσυνόλου του εξοπλισμού  πρόσβασης. Οι λειτουργίες αυτές θα εκτελούνται αυτόματα μετά από αναγνώριση της πινακίδας κυκλοφορίας του οχήματος  είτε βάσει συγκεκριμένου προγράμματος είτε μετά από παρέμβαση  από τον χειριστή  του Κέντρου Ελέγχου.
•    Ανοικτή, cloud based, έτοιμη πλατφόρμα που θα επιτρέπει την διασύνδεση των μεμονωμένων λύσεων και εφαρμογές «έξυπνης πόλης» που έχουν παραδοθεί και που πρόκειται να παραδοθούν στο μέλλον, προκειμένου να βελτιωθεί η  επιχειρησιακή ετοιμότητα του Δήμου, η παραγωγικότητα, η μείωση κόστους διαχείρισης των λύσεων με απώτερο στόχο τη βελτίωση τόσο της ποιότητας ζωής των πολιτών.