Μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να παραδοθεί ολοκληρωμένος από την Περιφέρεια Θεσσαλίας ο κυκλικός κόμβος στη Γαλήνη, επί της παλαιάς Εθνικής Οδού Λάρισας – Βόλου.

Το έργο επισκέφθηκε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, μαζί με τον Αστυνομικό Διευθυντή Λάρισας Βασίλη Καραπιπέρη, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Γρηγόρης Παπαχαραλάμπους και ο Αντιπεριφερειάρχης Απόστολος Μπέμπης, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά την πρόοδο των εργασιών, αλλά και τον έλεγχο κυκλοφορίας από την αστυνομία στην Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου.
Σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός ανέφερε τα εξής: «Με το έργο αυτό λύνεται ένα σημαντικό πρόβλημα στην κυκλοφορία και ενισχύεται η οδική ασφάλεια. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας αντιλαμβανόμενη την ταλαιπωρία τον οδηγών στο συγκεκριμένο σημείο, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες, προέβη στην κατασκευή του κυκλικού κόμβου ο οποίος παραδίδεται τις επόμενες ημέρες. Στον κόμβο τοποθετούμε και ταινίες LED έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη ορατότητα τη νύχτα. Σε όλο το μήκος της Π.Ε.Ο Λάρισας – Βόλου ολοκληρώνονται τα έργα συντήρησης 10 χιλιομέτρων -προϋπολογισμού 1.500.000 ευρώ από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, ενώ η τροχαία πραγματοποιεί συνεχείς ελέγχους, καθώς απαγορεύεται η κίνηση βαρέων οχημάτων πάνω από 3,5 τόνους στην Π.Ε.Ο. Βόλου – Λάρισας από τον κόμβο Γαλήνης μέχρι τον κόμβο Βελεστίνου».

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 1.430.000 ευρώ και υλοποιείται με πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Αντικείμενο του έργου αποτελεί η τροποποίηση (δύο) 2 ισόπεδων κόμβων στον Πλατύκαμπο (δρόμος προς Αγιά) και στη Χλόη, μορφής σταυρού, σε κυκλικούς επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας - Βόλου. Ο κόμβος στον Πλατύκαμπο παραδίδεται σε περίπου μια εβδομάδα
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Στο φυσικό αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται :
•         Η διαμόρφωση του Ι/Κ προς Αγιά σε κυκλικό κόμβο εξωτερικής διαμέτρου D=46m , με το οδόστρωμα να έχει πλάτος b=10m περιλαμβάνοντας 2 λωρίδες κυκλοφορίας των 5,00m. Η κεντρική νησίδα κυκλικής μορφής είναι διαμέτρου d=26,00m και περιβάλλεται από υπερβατή ζώνη πλάτους 3,0m.
•         Η διαμόρφωση του Ι/Κ Χλόης σε κυκλικό κόμβο εξωτερικής διαμέτρου D=40m , με το οδόστρωμα να έχει πλάτος b=10m περιλαμβάνοντας 2 λωρίδες κυκλοφορίας των 5,00m. Η κεντρική νησίδα κυκλικής μορφής είναι διαμέτρου d=20,00m και περιβάλλεται από υπερβατή ζώνη πλάτους 3,0m.
•         Και στους δύο κυκλικούς κόμβους  προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας - κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης ,  Συστημάτων Ασφάλειας Οχημάτων  ( Σ.Α.Ο) ,ενώ  για την βελτίωση του φωτισμού  των κόμβων θα γίνει εγκατάσταση νέων Φωτιστικών Σωμάτων οδοφωτισμού, με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής τύπου L.E.D.  ,για την βελτίωση οδικής ασφάλειας .
Τα πλεονεκτήματα των κυκλικών κόμβων έναντι των σηματοδοτούμενων  είναι:
1. Η αυξημένη ασφάλεια αποτελεί ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των κυκλικών κόμβων, σε σχέση με άλλα είδη κόμβων, εξ’ αιτίας της μικρής ταχύτητας που επιβάλλουν, ενώ παρουσιάζουν λιγότερα συνολικά σημεία εμπλοκής και εξάλειψη εμπλοκών αριστερής στροφής.
2. Η δυνατότητα αναστροφής, η οποία έχει εξαιρετική σημασία κατά μήκος των οδών.
3. Ότι δεν απαιτείται φωτεινή σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων (μείωση του χρόνου αναμονής, μείωση του κόστους συντήρησης, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης).
4. Ότι παρέχεται η δυνατότητα ομαλής μείωσης της ταχύτητας.
5. Ότι απαιτούν λιγότερο χώρο αποθήκευσης για ουρές στις προσβάσεις των κόμβων, επιτρέποντας μικρότερες αποστάσεις μεταξύ κόμβων .