Σε απόγνωση βρίσκονται οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ καθώς τα προβλήματα του κλάδου είναι πολλά και άλυτα. Παρά τις υποσχέσεις που έχουν δοθεί κατά καιρούς από τους αρμόδιους υπουργούς εν τούτοις εξακολουθούν να υφίστανται με αποτέλεσμα πολλοί ιδιοκτήτες να προτιμούν να αφήνουν στην άκρη τα φορτηγά, ελπίζοντας να βελτιωθεί κάποια στιγμή η κατάσταση.
Μιλώντας στην ΕΡΤ Λάρισας ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών ΔΧ Φορτηγών Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας κ. Βασίλης Τζιμοράγκας, περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο που χτυπήθηκε περισσότερο από κάθε άλλον από την οικονομική κρίση.
« Έχουμε πολλά θέματα που μας βασανίζουν και έχουν φέρει σε απόγνωση πολλούς συναδέλφους που σκέπτονται να εγκαταλείψουν το επάγγελμα εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Εμείς, ελεγχόμαστε και καλώς γίνεται ο έλεγχος. Όμως, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα αλλοδαπά αυτοκίνητα. Η απουσία ελέγχων από μικτά κλιμάκια έχει μειώσει τη δική μας δουλειά καθώς προτιμούνται οι ξένοι.  Από τους μη γινόμενους ελέγχους δεν χάνουμε, μόνο εμείς, αλλά και η πολιτεία.
Ένα άλλο θέμα που μας απασχολεί και φέρνω ένα παράδειγμα , αυτοί που θέλουν να πάνε να φορτώσουν από εταιρίες ή ιδιώτες «θα πρέπει να έχουν  ένα φαξ ή ένα μέιλ από τον αγρότη ή την επιχείρηση. Όταν μας σταματήσει η αστυνομία στον δρόμο θα πρέπει να τους το δείξουμε. Σε διαφορετική περίπτωση είναι 1.000 ευρώ πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη και άλλα τόσα για τον οδηγό».
Τα φορτία δεν βγαίνουν από την προηγούμενη ημέρα. Βγαίνουν και στη διάρκεια της ημέρας. Μας παίρνουν τηλέφωνο και μας λένε πήγαινε και σε εκείνο το σημείο. Όταν είμαι στον δρόμο μάς στέλνουν ένα μέιλ. Μπορεί όμως ένας αγρότης που είναι κάποιας ηλικίας να εκσυγχρονιστεί. ρωτάμε γιατί εμάς, ως απλούς πολίτες, μας ακούγεται λογικός ο έλεγχος «Δεν είναι λειτουργικό για τη δουλειά μας. Το έχουμε πει πολλές φορές, αλλά δεν μας ακούει κανείς. Προτείνουμε πως όταν θα μας καλεί κάποιος να φορτώσουμε σε κάποιο χωριό, να προσκομίσουμε την επομένη το πρωί τον ταχογράφο στην τροχαία. Να αποφύγουμε τη διαδικασία της προηγούμενης ημέρας. Επίσης να μην περνάνε αυτοί που κάνουν τράνζιτ δηλαδή τη διαδρομή από Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Να επιτρέπουν σε κάποιον που δραστηριοποιείται στην περιοχή. Κατανοούμε πως δεν είναι εύκολο για την αστυνομία αλλά θα πρέπει να είναι ελαστικοί στους κατά τόπους επαγγελματίες.  Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα αφορά τη διέλευση των οχημάτων από τους παράδρομους. Εμείς δεν λέμε να μην πληρώσουμε διόδια αλλά να είναι αναλογικά.    Με 1000 πρόστιμο θα τιμωρούνται οδηγοί και ιδιοκτήτες φορτηγών πού κινούνται σε παράδρομους για να αποφύγουν τα διόδια.
Στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα τα διόδια είναι 223,8 ευρώ συν 22,6 η Αττική οδός φτάνουμε στα 246,4 ευρώ. Επί δέκα δρομολόγια τον μήνα και επί 12 μήνες καταλαβαίνετε για τι ποσό μιλάμε. Δεν γίνεται να πάει η κατάσταση έτσι. Μας είπαν πως το 2018 θα μας κάνουν τα διόδια αναλογικά. Ελπίζουμε και αναμένουμε αποφάσεις».
Ένα ακόμα ζήτημα που τους  απασχολεί είναι αυτό των ωραρίων καθώς σύμφωνα με τον  κ. Τζιμοράγκα   είναι ότι «σε όλη την Ευρώπη έχουνε 90 χλμ την ώρα όριο ταχύτητας και στην Ελλάδα έχουμε 80. Πράγμα που σημαίνει χαμένος χρόνος. Σε μας η οδήγηση είναι 4,5 ώρες, 45 λεπτά διάλλειμα και άλλες 4,5 ώρες οδήγησης. Μετά για 9 ώρες πρέπει να σταματήσει ο οδηγός. Δεύτερο οδηγό δεν έχουμε πολυτέλεια να βάλουμε».
Τέλος ο κ. Τζιμοράγκας  αναφέρθηκε  και στο θέμα της φορολόγησης, σημειώνοντας πως  είναι  «υπερβολικά μεγάλο και δυσβάσταχτο για τον κλάδο που καταρρέει».

ert.gr