Ένα νέο έργο που αναμένεται να μειώσει την απόσταση ανάμεσα σε Λάρισα και Καρδίτσα, βελτιώνοντας παράλληλα την ασφάλεια του oδικού δικτύου, προωθεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Συγκεκριμένα μετά από εισήγηση του Περιφερειάρχη κ. Κώστα Αγοραστού το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε την υποβολή του έργου «Κατασκευή τμήματος Παράκαμψη Συκεώνας», προϋπολογισμού 33,7 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση σε επερχόμενες προσκλήσεις του Ε.Π. Θεσσαλίας 2014-20.
Όπως ανέφερε ο κ. Κ. Αγοραστός: «Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε το τμήμα της  οδού Λάρισας Καρδίτσας στο σημείο που αυτή τη στιγμή διέρχεται μέσα από τη Συκεώνα, με νέα παράκαμψη. Το νέο τμήμα αποτελείται από κύρια αρτηρία μήκους 4,5 χιλιομέτρων, 2 κυκλικούς κόμβους, γέφυρα στον ποταμό Ενιπέα, παράπλευρο δίκτυο και λοιπές προσβάσεις. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο για τη Θεσσαλία στο οποίο διεισδύουν οι ανθρώπινες επιθυμίες. Πλέον είμαστε έτοιμοι ώστε μόλις ανοίξει η Πρόσκληση του ΕΣΠΑ το έργο να ενταχθεί για χρηματοδότηση».
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Τεχνικό αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας είναι η κατασκευή της Παράκαμψης Συκεώνας με μήκος 4,50Km. Ειδικότερα προβλέπεται:
- Η κατασκευή κύριας αρτηρίας μήκους 4,50 χλμ περίπου
- Η κατασκευή παράπλευρου δικτύου – αγροτικού δικτύου εκατέρωθεν της κύριας αρτηρίας στα τμήματα που απαιτείται για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.
- Η κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων
- Η κατασκευή της γέφυρας του ποταμού Ενιπέα στην Χ.Θ. 4+137
- Η κατασκευή κάτω διάβασης οδού Συκεώνα – Μικρό Βουνό στην Χ.Θ. 5+744
- Η κατασκευή άνω διάβασης στην Χ.Θ. 6+999.
Στην κύρια αρτηρία θα εφαρμοστεί διατομή β4ν* με δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m ανά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος οδοστρώματος 17,70m. Οι παράπλευρες οδοί – αγροτικό δίκτυο προβλέπεται να είναι ασφαλτοστρωμένοι, είτε όχι, κατά κανόνα με διατομή ζ2 με μία (1) λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 2,75 ανά κατεύθυνση. 
ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ
Το υφιστάμενο τμήμα της Επ.Ο. Λάρισας –Καρδίτσας που πρόκειται να αντικατασταθεί από το υπόψη έργο, διέρχεται μέσα από τον οικισμό του Συκεώνα  με μειωμένη οδική ασφάλεια και άνεση και αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων. Επίσης η σημερινή Επ.Ο. διασχίζει περιοχή που ασκούνται έντονα γεωργικές και καλλιεργητικές δραστηριότητες με αποτέλεσμα πολλά γεωργικά μηχανήματα να κάνουν χρήση της Επαρχιακής  Οδού λόγω έλλειψης παράπλευρου δικτύου.
Επίσης το υφιστάμενο οδικό δίκτυο που πρόκειται να αντικατασταθεί , είναι οδικό δίκτυο με δυσμενής συνθήκες οδήγησης, καθώς οι χρήστες του οφείλουν να πραγματοποιούν συνεχώς αυξομειώσεις ταχυτήτων και προσαρμογή στην απότομη καμπυλωτή όδευση (πλήθος στροφών με μεγάλες κλίσεις) λόγω της  έντονης μορφολογίας του εδάφους. Με την κατασκευή του υπόψη έργου επιτυγχάνεται:
α) Παράκαμψη του οικισμού του Συκεώνα, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων, σε περιοχές κατοικίας. Με τη διέλευση της οδού εκτός περιοχών κατοικίας, αναβαθμίζεται η ζωή των κατοίκων με τον περιορισμό του θορύβου, της όχλησης και της ρύπανσης, ενώ παράλληλα, μειώνεται και ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων.
β) Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού , λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. Η χάραξη της οδού, επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας.
γ)  Αποσύνδεση της λειτουργίας του έργου από τις τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες και τις σχετικές κινήσεις αφού οι εν λόγω μετακινήσεις θα εξυπηρετούνται από παράπλευρους οδούς. Μ’ αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται η λειτουργικότητα και αυξάνεται η οδική ασφάλεια της οδού καθώς κινείται εκτός της γεωργικής γης της περιοχής.
δ) Ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Λάρισας, της Καρδίτσας και της Ε65, που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ και βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με την Λάρισα. Κατ' αυτόν τον τρόπο, θα αποτελέσει οδική σύνδεση των παραγωγικών και τουριστικών κέντρων  με το διεθνές δίκτυο μεταφορών με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υφιστάμενων και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων παραγωγικών τομέων.
γ) Μείωση της χρονοαπόστασης, που συνεπάγεται μείωση του κόστους μεταφοράς με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υφιστάμενων και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων παραγωγικών τομέων.