Ένα νέο έργο που αναμένεται να μειώσει την απόσταση ανάμεσα σε Λάρισα και Καρδίτσα, βελτιώνοντας παράλληλα την ασφάλεια του δικού δικτύου, ενέταξε στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός.

Συγκεκριμένα πρόκειται για το έργο «Κατασκευή τμήματος Παράκαμψη Συκεώνας», προϋπολογισμού 33.770.000 ευρώ, το οποίο εντάσσεται στον Άξονα 4 «Ανάπτυξη - Εκσυγχρονισμός - Συμπλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη». Δικαιούχος του έργου είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας και Φορέας Υλοποίησης η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας.
Σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός ανέφερε τα εξής: «Εντάσσουμε σήμερα ένα μεγάλο έργο για τη Θεσσαλία. Μετά από προσπάθειες και στρατηγική, σχεδιασμό και προγραμματισμό των υπηρεσιών μας, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και πήραμε όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις για να φτάσουμε σ’ αυτό το αποτέλεσμα. Σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για τη χώρα, εμείς κάνουμε έργα ουσίας, τα οποία σώζουν ζωές, διατηρούν θέσεις εργασίας και ρίχνουν χρήμα στην πραγματική οικονομία.

Με το έργο αυτό ο δρόμος Λάρισας – Καρδίτσας ολοκληρώνεται με ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης με νησίδα στη μέση. Το έργο περιλαμβάνει 4,5 χλμ παράκαμψη της Συκεώνας, δυο κυκλικούς κόμβους, γέφυρα, αντιπλημμυρικά έργα, κάτω διάβαση στο Μικρό Βουνό, έργα μετατόπισης δικτύων κοινής ωφέλειας και έργα αρχαιολογίας. Με συνεργασία και συνέργεια με τον Αντιπεριφερειάρχη Βασίλη Τσιάκο, βάζουμε μπροστά ένα μεγάλο έργο για την ασφαλή μετακίνηση των ανθρωπίνων κοινοτήτων, την μεταφορά των εμπορευμάτων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και του επιχειρηματικού κλίματος στην περιοχή».
Από την πλευρά του ο κ. Β. Τσιάκος τόνισε: «Ένα πολύ σημαντικό έργο μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε με τον Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του νομού Καρδίτσας ήταν η οδική απομόνωση.

Με τα έργα που έγιναν στις παρακάμψεις Αρτεσιανού-Ριζοβουνίου, Νέο Μοναστήρι – Σοφάδες και τώρα με την παράκαμψη Συκεώνας η Καρδίτσα βγαίνει από την οδική απομόνωση. Έργα όπως αυτά δίνουν το στίγμα της εξωστρέφειας και ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε πολύ δύσκολους καιρούς κάνει έργα τα οποία έχουν προστιθέμενη αξία στην περιοχή. Εκ μέρους όλων των Καρδιτσιτών ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Περιφερειάρχη και τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας για ακόμα ένα μεγάλο έργο».
ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ:
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή οδικού τμήματος σε νέα χάραξη και μήκος 4,50 χλμ., με το σύνολο των συνοδών έργων, για την Παράκαμψη του οικισμού Συκεώνας επί της Επ.Ο. Λάρισας – Καρδίτσας. Η έναρξη χάραξης του έργου είναι στο πέρας του ήδη αναβαθμισμένου οδικού άξονα  στην περιοχή της λιμνοδεξαμενής Συκεώνας, και το πέρας της στην περιοχή πριν τα Βούναινα και περί το πέρας της ήδη αναβαθμισμένης οδού.
Ειδικότερα στο έργο περιλαμβάνονται:
-Κατασκευή κύριας αρτηρίας μήκους 4,50Km στην οποία θα εφαρμοστεί διατομή β4ν* με δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m ανά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος οδοστρώματος 17,70m ενώ το πλάτος καταστρώματος προκύπτει μεγαλύτερο ή ίσο των 22,00m αναλόγως των πλευρικών κατασκευών.
-Κατασκευή παράπλευρου δικτύου – αγροτικού δικτύου εκατέρωθεν της κύριας αρτηρίας στα τμήματα που απαιτείται για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών, ασφαλτοστρωμένο και μη, κατά κανόνα με διατομή ζ2 με μία (1) λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 2,75m ανά κατεύθυνση.
-Κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων: ενός μεγάλου κυκλικού κόμβου επί της αρτηρίας στην αρχή της χάραξης (ο οποίος θα εξυπηρετεί την πρόσβαση της Συκεώνας για αυτούς που κινούνται από και προς Καρδίτσα) και ενός μικρού στο τέλος της χάραξης, εκτός αρτηρίας, για τη σύνδεση τοπικής παράπλευρης οδού και της εξόδου από την αρτηρία με την υφιστάμενη οδό που οδηγεί δυτικά προς τη Συκεώνα.
-Κατασκευή της γέφυρας του ποταμού Ενιπέα στην Χ.Θ. 4+137, δύο ανοιγμάτων, συνολικού λοξού μήκους μεταξύ των αρμών της γέφυρας 69,52m.
-Κατασκευή κάτω διάβασης οδού Συκεώνα – Μικρό Βουνό στην Χ.Θ. 5+744, με διαστάσεις περί τα 24.3m μήκος (κάθετα στον άξονα της αρτηρίας), 11,5m πλάτος και περί τα 9,05m ύψος. Εσωτερικά, το πλάτος και το ύψος του φορέα είναι 9,5m και 7,05m, αντίστοιχα.
-Κατασκευή άνω διάβασης στην Χ.Θ. 6+999, ενός ανοίγματος, συνολικού λοξού μήκους μεταξύ των αρμών της γέφυρας 29,68m από προεντεταμένο φορέα ανωδομής.
-Κατασκευή έργων αποστράγγισης (τριγωνική τάφρος (gutter) στο έρεισμα της οδού, εκατέρωθεν του πρανούς τραπεζοειδείς τάφροι (επενδυμένοι ή όχι), κιβωτοειδείς οχετοί για την συνέχιση των υφιστάμενων αποστραγγιστικών τάφρων της περιοχής όπου διακόπτεται από το σώμα της οδού, κατασκευή καναλιού κατά μήκος της οδού.
-Σήμανση των οδών και των κόμβων, οριζόντια και κατακόρυφη.
-Ασφάλιση των οδών με την τοποθέτηση μεταλλικών στηθαίων.
-Εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού της αρτηρίας και των τεχνικών
-Εργασίες αρχαιολογίας , ΟΚΩ και απαλλοτριώσεις απαιτούμενης έκτασης  περίπου 337.000 m2.
ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ
Με το έργο κατασκευάζεται το οδικό τμήμα της Παράκαμψης Συκεώνας, της Επ.Ο. Λάρισας - Καρδίτσας μήκους 4,50Km, που αντικαθιστά το υφιστάμενο που λειτουργεί υπό δυσμενείς συνθήκες και υποβαθμισμένα σε σχέση με τα υπόλοιπα τμήματα της εν λόγω οδού, η οποία  συνδέει τον Ε65, Καρδίτσα και ευρύτερη περιοχή της, με τη Λάρισα, περιοχή της και αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.
Ως εκ τούτου, το εν λόγω οδικό τμήμα βελτιώνει την ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση Λάρισας – Καρδίτσας, καθώς και  τη σύνδεση με τον Ε65 που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών ΔΕΔ-Μ. Η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με τη Λάρισα βελτιώνεται αφενός παρακάμπτοντας τμήμα της οδού με σημαντικό αριθμό τροχαίων ατυχημάτων και αφετέρου αυξάνοντας την ταχύτητα κυκλοφορίας.
Με την υλοποίηση του έργου διευκολύνονται οι μετακινήσεις των οχημάτων, προάγεται η οδική ασφάλεια τόσο σε υπερτοπικό όσο και σε τοπικό επίπεδο λόγω των σαφώς αναβαθμισμένων λειτουργικών και γεωμετρικών στοιχείων, έναντι της υφιστάμενης παλαιάς χάραξης που περνά μέσα από τον οικισμό Συκεώνας, αλλά και της εν ισχύ διάβασης του ορεινού/ημιορεινού τμήματος με συνθήκες μειωμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Επίσης βελτιώνονται οι δυνατότητες κυκλοφορίας και οι περιβαλλοντικές συνθήκες της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, με την κατασκευή του παράπλευρου/αγροτικού δικτύου, αποκαθίστανται οι μετακινήσεις/μεταφορές στις παρόδια υφιστάμενες αγροτικές εκμεταλλεύσεις και εξασφαλίζεται η ασφάλεια των χρηστών της οδού.
Με την κατασκευή του έργου αυτού, ουσιαστικά ολοκληρώνεται η αναβάθμιση του οδικού Άξονα Λάρισα – Καρδίτσα, από την έξοδο Λάρισας έως τη σύνδεση με Ε65 (κόμβος Δέλτα).