«Το νομοσχέδιο για την έρευνα είναι ένα συνονθύλευμα ρυθμίσεων που αναδύουν οσμή διευθετήσεων και υπηρετούν ιδεοληψίες και εμμονές της κυβέρνησης. Καλές οι κορώνες και τα τσιτάτα, αλλά στην κυβέρνηση κρίνεστε από τα έργα και την αποτελεσματικότητα, στα οποία ήδη έχετε συλληφθεί αδιάβαστοι!». Τα παραπάνω τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, στην επί των Άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και απλές διατάξεις» στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. 

Ο κ. Χαρακόπουλος ανέπτυξε τις θέσεις της ΝΔ υπογραμμίζοντας ότι δείγμα ιδεοληψιών είναι η «περαιτέρω απίσχναση αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Ιδρυμάτων». Κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι δίνει «συγχωροχάρτι και άφεση αμαρτιών στην “περίοδο Πελεγρίνη” στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για την εκλογή καθηγητών με βάση όχι την ισχύουσα νομοθεσία του 4009 αλλά την προηγούμενη. Προφανώς και οι καθηγητές που εξελέγησαν δεν ευθύνονται για τη διαδικασία. Ωστόσο, η εκ των υστέρων νομοθετική επικύρωση στέλνει το λάθος μήνυμα της απείθειας, της ανυπακοής στους νόμους της πολιτείας». 

Ο Τομεάρχης παιδείας της ΝΔ διαφώνησε επίσης, «με τη διάταξη που χαρακτηρίστηκε φωτογραφική για την μετάταξη εκπαιδευτικών από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ΑΕΙ, όταν έχουμε ακόμη και σήμερα χιλιάδες κενά στα σχολεία».

Φόβος κλεισίματος νηπιαγωγείων

Αναφερόμενος στην αύξηση του ελάχιστου αριθμού νηπίων που χρειάζεται για τη σύσταση νηπιαγωγείου, «η οποία έχει αναστατώσει γονείς και εκπαιδευτικούς» κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει εξηγήσεις γιατί είναι «αντιφατικό από τη μια να μιλούμε για επέκταση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και στα προνήπια και από την άλλη να ίπταται ο φόβος κλεισίματος νηπιαγωγείων, όπως καταγγέλλει η ΔΟΕ».

Ο κ. Χαρακόπουλος εξέφρασε επίσης τη διαφωνία του «με την αποποινικοποίηση των καταλήψεων» τονίζοντας ότι «δεν συμφωνούμε με τις μειοψηφίες που κατά κανόνα “αποφασίζουν και διατάσσουν” και στερούν τη δυνατότητα στην πλειοψηφία των μαθητών να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. Αντιθέτως, θα ανέμενα σεβασμό στο ιερό δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στο αγαθό της δημόσιας παιδείας σε όλους και όχι στην απαξίωσή της και με τις καταλήψεις. Όπως, επίσης, θα ανέμενα σεβασμό και στην δημοσία περιουσία των σχολείων που τις περισσότερες φορές υφίσταται βανδαλισμούς στη διάρκεια των καταλήψεων, με τη συνδρομή και εξωσχολικών παραγόντων».

Αχρείαστη δαπάνη 3 εκατ. για επιμίσθιο! 

Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης καυτηρίασε «την κατάργηση της διάταξης με την οποία προβλέπεται οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού να μπορούν να αποσπώνται σε σχολεία της ίδιας χώρας με τις τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα χωρίς το εκάστοτε επιμίσθιο. Διαλύετε από τη μια οικογένειες και από την άλλη, στη θέση αυτών, θα αποσπάσετε εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα της κρίσης με επιμίσθιο! Μιλούμε για τουλάχιστον 200 επιπλέον εκπαιδευτικούς με επιμίσθιο, μια δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια ευρώ. Σας περισσεύουν; Πραγματικά σηκώνω τα χέρια!»

Όσον αφορά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, ο κ. Χαρακόπουλος σημείωσε με νόημα «διέκρινα έναν εκνευρισμό εκ μέρους του υπουργού κ. Φίλη. Η απόφαση του ΣτΕ είναι γνωστή εδώ και δεκαπέντε μήνες. Όλο αυτό το διάστημα το υπουργείο Παιδείας “αγρόν ηγόραζε”! Λίγο πριν το Πάσχα αντελήφθη ότι υπάρχει ζήτημα με τις προσλήψεις αναπληρωτών και προχώρησε στη σύνταξη μιας τροπολογίας που συνάντησε την αντίδραση όλων των ενδιαφερομένων. Υπό το βάρος των αντιδράσεων, σήμερα, δεν τόλμησε να καταθέσει την τροπολογία και επιχείρησε με υψηλούς τόνους και αναθέματα στις προηγούμενες κυβερνήσεις να κρύψει τις ευθύνες του για τις μέχρι σήμερα ολιγωρίες του. Δεσμεύτηκε ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν με την περυσινή διαδικασία, όπως είπε “γνωρίζοντας ότι μπορούν να υπάρξουν προβλήματα”. Δεν μας λέει, όμως, πως θα τα αντιμετωπίσει! Ενάμιση χρόνο τώρα, εξαγγέλλονται προσλήψεις 20.000 εκπαιδευτικών. Και σήμερα ακούσαμε ότι οσονούπω εγκρίνονται από τους θεσμούς. Μακάρι! Αλλά με ποιο τρόπο θα γίνουν οι προσλήψεις κ. υπουργέ; Θα διενεργήσετε νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Έχετε τα χρήματα; Και επιπλέον, ένας νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ χρειάζεται τουλάχιστον δυο χρόνια. Τι γίνεται μέχρι τότε;»