Εορταστικές εκδηλώσεις, θα πραγματοποιηθούν κατά τα αποκαλυπτήρια της αγαλματικής σύνθεσης «Η Θέτις βαπτίζει τον Αχιλλέα», την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016 στις 8.00΄μ.μ.,  στις Πηγές του Απιδανού ποταμού στα Φάρσαλα.

Πρόγραμμα Εορταστικών Εκδηλώσεων κατά τα αποκαλυπτήρια της αγαλματικής σύνθεσης  «Η Θέτις βαπτίζει τον Αχιλλέα» 

11 – 09 – 2016 

8.00 μ.μ. έναρξη εκδηλώσεων 

8.15 μ.μ. χαιρετισμοί επισήμων

8.30 μ.μ. «στροβιλισμοί στους μύθους της φαρσαλίας γης 

Θέτις – Πηλέας –Αχιλλέας» 

μια αναπαράσταση μέσω της μουσικής, του χορού και του λόγου της ιστορίας της Θέτιδας και του Πηλέα                                                 και του μονάκριβου γιου τους, του Αχιλλέα

9.15 μ.μ. Αποκαλυπτήρια της ορειχάλκινης αγαλματικής σύνθεσης με τίτλο

 «Η Θέτις βαπτίζει τον Αχιλλέα»

Λίγα λόγια για την παράσταση

Τυμπανιστές ανακοινώνουν τον ερχομό του βασιλέα της Φθίας, του πολυαγαπημένου των Θεών, του Πηλέα.

Νύμφες του φορούν τα βασιλικά του ενδύματα και του αποδίδουν τα σύμβολα της εξουσίας του.

 Η θεά Θέτιδα, κόρη του άρχοντα της θάλασσας, Νηρέα, αναδύεται από το υδάτινο βασίλειό της, μέσα σε μια βροχή από ροδοπέταλα, παρουσία Ναϊάδων και Νηρηίδων. 

Οι Νηρηίδες την υποδέχονται στην στεριά φορώντάς της τα βασιλικά – θεϊκά σύμβολα.

Ναϊάδες κρατούν κοχύλια και φυσούν, μεταφέροντας το μήνυμα του ερχομού της Θεάς.

Η Αύρα παρασύρει το πέπλο της κόρης του Νηρέα, ενώ μια θεότητα βαστά στο χέρι το τρίκλωνο, ένα κλαδί σπασμένο σε τρία σημεία, σύμβολο ξεχωριστό των χτυπημάτων της μοίρας, αλλά και αυτού του ίδιου του τρίπτυχου: γέννηση – ζωή – θάνατος.

Στην ακρογιαλιά του ακρωτηρίου της Σηπιάδας την αντικρύζει να χορεύει ο Πηλέας. Την πολιορκεί ερωτικά κι εκείνη στροβιλίζεται μανιασμένα, στην προσπάθειά της να του ξεφύγει. Παίρνει διαδοχικά τη μορφή της φωτιάς, του νερού, του φιδιού και του λιονταριού. Μα ο Πηλέας τη νικά και εκείνη υποταγμένη του επιτρέπει να λύσει τη ζώνη της παρθενίας της. 

Στρώνεται το τραπέζι του γάμου, όπου κυριαρχούν τα μήλα, αρχέγονα σύμβολα της ερωτικής ένωσης.

Η Θέτιδα αποκτά τον πολυαγαπημένο γιό της. Την παρακολουθούμε να νανουρίζει τον νεογέννητο Αχιλλέα, με ένα παραδοσιακό νανούρισμα μοιρολόι της Χίου (που απήγγειλε ο Γιώργος Σεφέρης στον πανηγυρικό του λόγο στην σουηδική ακαδημία κατά την τελετή απονομής του βραβείου Νόμπελ) και έπειτα να βυθίζει τον Αχιλλέα στα μαγικά νερά του Απιδανού στην απέλπιδα προσπάθειά της να τον καταστήσει αθάνατο. Μα η μοίρα είχε άλλα σχέδια για το παιδί αυτό, που έμελλε να γίνει ο μεγαλύτερος όλων των ηρώων, αλλά να χαθεί μάταια, ποιος ξέρει, στο απόγειο της δόξας του. 

Η πόλη των Φαρσάλων όμως, αποθανατίζει το λαμπρό της βλαστάρι μονάχα στις καλύτερές του στιγμές. Τρία χρόνια πριν, στην πλατεία του Δημαρχείου στήσαμε τον ορειχάλκινο ανδριάντα του ανίκητου πολεμιστή και τώρα εδώ, σήμερα, παγώνουμε τον χρόνο στη μαγική στιγμή της βάπτισής του, στην απαρχή της αθανασίας.