Το Μουσικότροπο, στον κύκλο των εργαστηρίων, έρχεται με καινούριες ιδέες που αφορούν τη διδασκαλία μουσικής σε όλα τα επίπεδα.

Μια πρωτότυπη εκπαιδευτική προσέγγιση, με τίτλο «Feel the thunder …», το βίντεο στη μουσική διδασκαλία, πρόκειται να μας ταξιδέψει στον συναρπαστικό κόσμο των μουσικών βίντεο.

Οι σημερινοί μαθητές, ακόμα και από μικρή ηλικία, αφιερώνουν σημαντικό μέρος του ελεύθερου χρόνου τους για να παρακολουθούν μουσικά βίντεο. Άρα, χρειάζονται εργαλεία για να τα κατανοούν και να αξιολογούν τα μηνύματά τους.

Σε αυτή τη βάση, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να τους βοηθούν να αναλύουν και να ερμηνεύουν τα οπτικοακουστικά κείμενα των μουσικών βίντεο.

Μέσα από την αποκωδικοποίηση της αφήγησης και της πολιτισμικής-μουσικής σημασιολογίας των μουσικών βίντεο, οι μαθητές θα αναπτύξουν δημιουργική και κριτική σκέψη, καθώς και νέους γραμματισμούς που θα τους επιτρέψουν να αντιληφθούν τις ορίζουσες και τη λειτουργία και άλλων πολυτροπικών κειμένων.

Θα αναπτυχθούν εργαλεία ανάλυσης και εκπαιδευτικές εφαρμογές.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς μουσικής (σχολείων και ωδείων), σε εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης (Α/θμιας και Β/θμιας), σε φοιτητές και σε εμψυχωτές ομάδων παιδιών και ενηλίκων.

Επιμέλεια εργαστηρίου: Μαίη Κοκκίδου.

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου
Ώρες 10:00 – 14:00 και 15:00 – 19:00
Αίθουσα «Ήβη Βοζαλή» ΔΩΛ

Κόστος συμμετοχής:
Κανονικό  40€.
Μειωμένο 25€  (Καθηγητές - σπουδαστές του ΔΩΛ, φοιτητές)

Συμμετοχή και στα 3 εργαστήρια του φεστιβάλ:
Κανονικό 100€.
Μειωμένο 60€  (Καθηγητές - σπουδαστές του ΔΩΛ, φοιτητές)

Βιογραφικό Σημείωμα

H Μαίη Κοκκίδου (MEd, PhD, post-PhD) γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Έχει υπηρετήσει ως μουσικός και νηπιαγωγός στη δημόσια Α/θμια Εκπαίδευση και έχει διδάξει σε ωδεία στη Θεσσαλονίκη και στη Δυτ. Μακεδονία (κιθάρα, θεωρία και ιστορία μουσικής, διεύθυνση μαθητικής χορωδίας, μουσική αγωγή για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας).

Έχει διδάξει ως ειδική επιστήμονας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (ΠΤΔΕ και ΤΕΕΤ, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σημειωτική και Επικοινωνία) και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (ΤΜΕΤ, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών). Σήμερα διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μουσική Παιδαγωγική στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε πολλά επιστημονικά διεθνή περιοδικά. Είναι συγγραφέας πολλών βιβλίων, μεταξύ των οποίων «Διδακτική της Μουσικής», «Η εμψύχωση στη Διδασκαλία-Μάθηση», «Το Σχολείο-Εργαστήρι Τέχνης και Δημιουργίας» (σε συνεργασία με την ομάδα «Ελάτε να Παίξουμε»), «28 (λίγο παιχνιδιάρικα) ποιήματα» και «European Music Curricula». Το 2017 εκδόθηκε το βιβλίο της «From kindergarten to early adulthood: Findings from a longitudinal study» (εκδ. G.S.M.E.) και το 2019 το βιβλίο «Μουσικό Βίντεο: οπτικοακουστική αφήγηση, εργαλεία ανάλυσης, εκπαιδευτικές εφαρμογές» (εκδ. fagotto).

Διετέλεσε  πρόεδρος της Ε.Ε.Μ.Ε. (2007-2012). Τα ακαδημαϊκά ενδιαφέροντα αφορούν στη Μουσική Σημειωτική, στα ΠΣ Μουσικής και στη Φιλοσοφία της Μουσικής Εκπαίδευσης. Κομβικό πεδίο στην πρόσφατη ερευνητική της δραστηριοποίηση είναι η πολυτροπική πρόσληψη και αντίληψη της δημοφιλούς μουσικής.