Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας και εφαρμογής τεχνολογιών ΑΠΕ στο Γυμνάσιο - Λύκειο Γόννων», προϋπολογισμού 426.000 ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020.

Κύριος, δικαιούχος και φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο Δήμος Τεμπών που προχωρά στην  υπογραφή της σχετικής σύμβασης για την έναρξη κατασκευής του έργου.

«Σε συνεργασία με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 και τον Δήμαρχο Τεμπών Γιώργο Μανώλη, ξεκινά το επόμενο διάστημα η ενεργειακή αναβάθμιση του Γυμνασίου - Λυκείου Γόννων» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

«Το κτίριο γίνεται πιο  φιλικό για  μαθητές και εκπαιδευτικούς,  αποκτά πράσινο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και εκσυγχρονίζεται  ως προς τη λειτουργία του. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας επενδύει με στρατηγικό σχέδιο και προγραμματισμό σε διαγενεακά έργα εκπαίδευσης που αφήνουν πίσω τους μέλλον.

Το πρόγραμμα της ενεργειακής αναβάθμισης 54 συνολικά δημοσίων κτιρίων στην Θεσσαλία, που σχεδίασε η Περιφέρεια και χρηματοδοτείται με 45 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020, έχει επιλεγεί στα 200 καλύτερα «πράσινα» έργα του Green Deal της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ευρωπαϊκού προγράμματος «Πράσινη Συμφωνία με Τοπική Δράση» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Η ενεργειακή αναβάθμιση

Το υφιστάμενο σχολικό κτίριο Ενεργειακής Κατηγορίας Ζ, αναβαθμίζεται σε Κατηγορία Α+ με βελτίωση των ενεργειακών χαρακτηριστικών του.

Η ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου περιλαμβάνει τις εξής παρεμβάσεις:

- Τοποθέτηση θερμομόνωσης στη στέγη.

- Toποθέτηση συστήματος εξωτερικής θερμομόνωσης στο κέλυφους του κτηρίου.

- Εγκατάσταση συστοιχίας αντλιών θερμότητας αέρος – νερού.

- Αντικατάσταση του συνόλου των φωτιστικών σωμάτων με φωτιστικά τύπου LED.

- Εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος.

Από την λειτουργία του έργου αναμένεται η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας του κτιρίου και η μείωση των εκπομπών CO2 μέσω της αναβάθμισης της Κατηγορίας Ενεργειακής Απόδοσης του κτιρίου, και παράλληλα η αναβάθμιση των συνθηκών θερμικής άνεσης και, κατ’ επέκταση, η ποιοτική βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και της διαβίωσης των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού.