Η Αντιδημαρχία Παιδείας και Κοινωνικής Συνοχής του Δήμου Ελασσόνας, λαμβάνοντας υπόψη τις αναπτυξιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλά παιδιά, ενθαρρύνει τη συνεργασία με το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Λάρισας και διοργανώνει ομιλία με θέμα «Ανίχνευση διαταραχών ομιλίας και λόγου για τα Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας» την ερχόμενη Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου και ώρα 16:00 στην αίθουσα Προβολής Τοπικού Πολιτισμού με ομιλήτρια τη λογοπεδικό κ. Ανδρονίκη Μπαϊράμογλου.

Μετά την ομιλία θα ακολουθήσει δράση ανίχνευσης των διαταραχών μέσω χορήγησης του τεστ «ΑνΟμιΛο 4» στους γονείς που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον.

Το τεστ έχει ως απώτερο σκοπό την έγκαιρη και σωστή διάγνωση από ειδικούς, προτείνοντας τις κατάλληλες παρεμβάσεις. Συγχρόνως είναι σημαντική η υποστήριξη των γονέων από την ευρύτερη τους οικογένεια, φίλους και ειδικούς, σε ατομικό επίπεδο, συμβουλευτική γονέων ή και σε ομάδες στήριξης, όπου υπό την καθοδήγηση ειδικού ανταλλάσσουν απόψεις εμπειρίες και συναισθήματα με άλλους γονείς που βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις.

Πρόληψη και ΑΝίχνευση Διαταραχών Λόγου και Ομιλίας στην ηλικία των 4 ετών.

Αυτή ακριβώς είναι η σημασία της συντομογραφίας ΑνΟμιΛο 4 ενός πολύτιμου εργαλείου ανίχνευσης των διαταραχών λόγου και ομιλίας στην ηλικία των 4 ετών. Το τεστ προσάρμοσε στα Ελληνικά δεδομένα η Επιτροπή Πρόληψης του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών.

Στόχος του ΑνΟμιΛο 4 είναι:​

Ο γρήγορος έλεγχος της ομιλίας, του λόγου, της φωνής και της ροής της ομιλίας των παιδιών ηλικίας 3,9 έως 4,6 ετών.

Πλεονεκτήματα του ΑνΟμιΛο 4

• Ηλικία των παιδιών που απευθύνεται

• Εμπλοκή επαγγελματιών με τους οποίους τα παιδιά είναι σ’ επαφή

• Πληροφορίες προς τους γονείς.

Η ηλικία των 4 ετών

• Ευνοϊκή για την αξιολόγηση των δυσκολιών του λόγου

• Οριακή για την έγκαιρη αντιμετώπιση των δυσκολιών του λόγου

• Δίνει τη δυνατότητα στον ειδικό να επαληθεύσει την επάρκεια των γλωσσικών δεξιοτήτων του παιδιού ή να ανιχνεύσει πιθανή δυσκολία.

Οι γονείς με το ΑνΟμιΛο 4

• Ενημερώνονται για την ανάπτυξη του λόγου του παιδιού τους

• Παίρνουν συμβουλές για τη διευκόλυνση της διαδικασίας ανάπτυξης του λόγου

• Παραπέμπονται, εφόσον χρειάζεται, σε λογοπεδικό για πλήρη αξιολόγηση