Σε ανακοίνωση του Παναγιώτη Γούλα, επικεφαλής της παράταξης «Πρωτοβουλία Αξιών ΠΡ.ΑΞΙ. για τη Λάρισα» αναφέρονται τα εξής:

«Μετά από καταγγελία της κ. Νασίκα, 4 δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης, του Δήμου Λαρισαίων όπως,: Ρένα Καραλαριώτου, « ΛΑΡΙΣΑ ΜΠΡΟΣΤΑ», Παναγιώτης Γούλας, «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΞΙΩΝ ΠΡΑΞΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΡΙΣΑ, «Νίκος Γαμβρούλας, «ΟΡΜΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ» & Αλέξανδρος Νάρης, «ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ ΚΟΙΝΟΝ», με κοινό γραπτό τους αίτημα, ζητήσαμε από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου να τεθεί το θέμα στην ημερήσια διάταξη και να συζητηθεί στην προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Το θέμα, τέθηκε για συζήτηση στο Δημοτικό συμβούλιο και συζητήθηκε στις 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022, στη συζήτηση πήραν μέρος οι επικεφαλής των Παρατάξεων συνολικά 6 στον αριθμό και μερικοί σύμβουλοι. Ο χρόνος ήταν περιορισμένος , λόγου των πολλών θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, αλλά και των πολλών παρεμβάσεων δημοτικών συμβούλων, δεν υπήρξε ο αναγκαίος χρόνος να αναλυθεί το θέμα σε βάθος, γεγονός που αδικεί ένα εκπαιδευτικό θέμα (καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος),να κατανοηθεί πλήρως, αλλά και να γίνει γνωστό στο ευρύτερο κοινό της Λάρισας, καθώς και στους γονείς και τους φοιτητές της Σχολής.

Με την αρ. 39691/09.09.2021 απόφαση του Δημάρχου Λαρισαίων, προκηρύχθηκαν, μεταξύ άλλων, θέσεις πρόσληψης προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου ορισμένου Χρόνου, με κάλυψη της δαπάνης από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους στις ακόλουθες κατηγορίες: 104 ΤΕ/ΔΕ Χορογράφου/Χοροδιδασκάλου Κλασικού/Σύγχρονου Χορού, 105 ΤΕ/ΔΕ Χορογράφου /Χοροδιδασκάλου Κλασικού /Σύγχρονου Χορού και 106 ΠΕ Χορογράφου/Χοροδιδασκάλου Κλασικού/Σύγχρονου Χορού.

Για την διαδικασία πρόσληψης διδακτικού/καλλιτεχνικού προσωπικού, από το Δήμο για απασχόληση στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού, εφαρμόζεται υποχρεωτικά το Π.Δ. 372/1983, «Κανονισμός οργάνωσης και λειτουργίας Ανωτέρων Σχολών Χορού». Σύμφωνα δε, με το άρθρο 3 παρ. 1 αυτού: «Οι καθηγητές των μαθημάτων πρέπει να έχουν δίπλωμα καθηγητή αναγνωρισμένης Σχολής Χορού της ημεδαπής η ανώτερης ή ανώτατης Σχολής της αλλοδαπής και πενταετή διδακτική πείρα σε αναγνωρισμένη Σχολή Χορού ημεδαπής ή αλλοδαπής».

Άρα, οι προσλήψεις θα έπρεπε να γίνουν με βάσει ,του αναφερόμενου Π.Δ 372/1983 για τα προσόντα και τα δικαιολογητικά τα οποία αναφέρει.

Ας γνωρίσουμε όμως το ακαδημαϊκό προφίλ των δύο υποψηφίων και ο αναγνώστης θα βγάλει τα δικά του συμπεράσματα και συγκεκριμένα:

Η κ. ΜΑΛΑΜΑΤΗ ΝΑΣΙΚΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ:

1)Κρατικό δίπλωμα καθηγήτριας, κλασικού και σύγχρονου χορού

2)Πτυχίο του Τμήματος Θεάτρου, της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

3)Μεταπτυχιακό δίπλωμα στο Χορό, του Πανεπιστημίου Paris 8 και με αναγνώριση ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ .

4)Βεβαίωση Μετεκπαίδευσης με ειδίκευση στο Σύγχρονο Χορό στην Ανώτερη Επαγγελματική σχολή Χορού EPSEDANSE στο Montpellier-Γαλλία, κατόπιν υποτροφίας, αριστείας από το ‘Ίδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης ‘.

5)Υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου , στη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Τμήμα Θεατρικών σπουδών με θέμα : «Επαγγελματική Εκπαίδευση Χορευτών».

Β) ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑΣ , ΔΙΑΘΈΤΕΙ:

1)Πτυχίο Πανεπιστημίου από το εξωτερικό ως χορεύτρια κλασικού μπαλέτου .

2) Έχει από το ΔΟΑΤΑΠ έγκριση Ισοτιμίας , που σημαίνει ότι, το Πανεπιστήμιο της είναι ισότιμο με τα Ελληνικά Πανεπιστήμια.

3) Δεν έχει δοθεί αντιστοιχία από το ΔΟΑΤΑΠ, που σημαίνει ότι θα πρέπει να αντιστοιχηθεί (με την διαδικασία του ΔΟΑΤΑΠ), με κάποιο Τμήμα Ελληνικού Πανεπιστημίου, διαφορετικά δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα και δεν μπορεί να εργασθεί στην Ελλάδα.

4) Ούτε υπάρχει πράξη αναγνώρισης αντιστοιχίας επαγγελματικών προσόντων από το αρμόδιο όργανο (ΣΑΕΠ), του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να μπορεί να επιβεβαιωθεί αρμοδίως (και όχι κατά δήλωση), η δυνατότητα άσκησης του επαγγελματικού δικαιώματος της διδασκαλίας χορού στην Ελλάδα.

Οφείλω να διευκρινίσω τι ακριβώς σημαίνει: α) ισοτιμία και τι β) αντιστοιχία από το ΔΟΑΤΑΠ , πότε δίδονται και τι σημαίνει η κάθε αναγνώριση και πόσο χρήσιμη είναι για τον κάθε Πτυχιούχο του εξωτερικού. Επειδή υπήρξα μέλος του Δ.Σ του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών & Πληροφόρησης), για 4 χρόνια, θα προσπαθήσω να εξηγήσω με απλά λόγια στο ευρύτερο αναγνωστικό κοινό το οποίο δεν είναι εξοικειωμένο με την αναφερόμενη ορολογία.

Ακαδημαϊκή ισοδυναμία

Η ακαδημαϊκή αναγνώριση, συνίσταται στην πιστοποίηση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών της αλλοδαπής με τους τίτλους σπουδών που απονέμονται από τα Ελληνικά Α.Ε.Ι.

Προϋποθέσεις ακαδημαϊκής ισοδυναμίας

Οι τίτλοι σπουδών, των αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής αναγνωρίζονται ως ακαδημαϊκά ισοδύναμοι τίτλοι σπουδών της ημεδαπής, εφόσον το σύνολο των σπουδών έχει πραγματοποιηθεί εκτός Ελληνικής Επικράτειας ή μέρος αυτού έχει πραγματοποιηθεί εντός ελληνικής επικράτειας σε δημόσιο ίδρυμα, με ειδικές προϋποθέσεις που έχουν σχέση με την λειτουργία των προγραμμάτων σπουδών , τον χρόνο και τον τόπο φοίτησης, με τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές , γενικώς με την λειτουργία και την αξιολόγηση ενός Πανεπιστημιακού ιδρύματος στην ημεδαπή, χωρίς να αναφερθούμε στις λεπτομέρειες.

Το ερώτημα είναι το εξής: Η έγκριση της ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ για ένα πτυχιούχο από Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής , είναι αρκετή να μπορεί να εργασθεί στην Ελλάδα;

Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι , μόνο με την ισοτιμία δεν αποκτάς επαγγελματικά δικαιώματα εργασίας, διότι πρέπει να ζητήσει ο ενδιαφερόμενος αντιστοιχία με ένα αντίστοιχο πτυχίο ή παρεμφερές με το Πτυχίο του, που λειτουργεί στην Ελλάδα. Αν όμως επιλέξει να κρατήσει μόνο την ισοτιμία , τότε σύμφωνα τους νόμους του Ελληνικού Κράτους δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα και δεν μπορεί να εργασθεί μόνο με την ισοτιμία.

Να γίνει κατανοητό, ότι , απαιτείται πάση θυσία η αντιστοιχία, είναι προϋπόθεση για να εργασθούν οι επιστήμονες του εξωτερικού στην Ελλάδα.

Για να γίνει κατανοητό θα αναφέρω το εξής απλό παράδειγμα:

Έλληνας σπούδασε σε Πολυτεχνείο της Ευρώπης π.χ στο Μόναχο της Γερμανίας .5ετούς φοίτησης και ολοκληρώνοντας τις σπουδές επιστρέφει στην Ελλάδα και υποβάλλει αίτημα στον ΔΟΑΤΑΠ για ισοτιμία.

Ο οργανισμός ( ΔΟΑΤΑΠ),αφού ελέγξει ότι το Πολυτεχνείο ή Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου του Μονάχου έχει ήδη κριθεί ως ομοταγές από τον ΔΟΑΤΑΠ, τότε χορηγείται η ισοτιμία στον αιτούντα , που σημαίνει ότι έχει ένα πτυχίο ισότιμο με αυτά που χορηγούνται στα Ελληνικά Πανεπιστήμια ή Πολυτεχνεία.

Είναι αρκετή η ισοτιμία να εργασθεί στην Ελλάδα;

Όχι, διότι ειδικότητα Μηχανικός γενικώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει, ούτε μπορεί να αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα, ούτε γίνεται δεκτός από το ΤΕΕ, διότι οι Μηχανικοί στην Ελλάδα έχουν ειδικότητες (τομείς επιστήμης συγκεκριμένους ), όπως: Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Χημικοί Μηχανικοί, Μηχανικοί πληροφορικής, Αρχιτέκτονες, κτλ.

Επομένως, ο Πτυχιούχος Μηχανικός στο παράδειγμα μας, πρέπει να υποβάλλει αίτηση στο ΔΟΑΤΑΠ για αντιστοιχία το Πτυχίο του εξωτερικού, να του δοθεί πέραν της ισοτιμίας και αντιστοιχία με την ειδικότητα π.χ του Πολ. Μηχανικού. Το αίτημα προωθείται από τον ΔΟΑΤΑΠ, στην αντίστοιχη επιτροπή καθηγητών Πανεπιστημίου με γνωστικό αντικείμενο Πολιτικών Μηχανικών (υπάρχουν επιτροπές ανά γνωστικό αντικείμενο), οι οποίοι αντιστοιχούν το πρόγραμμα σπουδών που παρακολούθησε στο εξωτερικό ο υποψήφιος, με τα προγράμματα των Πολιτικών Μηχανικών της Ελλάδας και χρεώνουν στον υποψήφιο από 4 -10 μαθήματα maximum, να δώσει ο υποψήφιος εξετάσεις, με τους προπτυχιακούς φοιτητές , σε όποιο Πανεπιστήμιο επιλέξει και όταν ολοκληρωθούν οι εξετάσεις, του χορηγείται η αντιστοιχία , με το πτυχίο του Πολιτικού Μηχανικού, που χορηγείται στην Ελλάδα και μπορεί να εργασθεί, αφού εγγραφεί πρώτα στο ΤΕΕ μετά από τις εσωτερικές εξετάσεις για την άδεια άσκησης του επαγγέλματος. από το ΤΕΕ.

Μία ακόμη διευκρίνιση, για τους Πτυχιούχους στην Ευρωπαϊκή Ένωση που ακολουθούν πολλά Κράτη την οδηγία της Μπολόνια (3+2+3), δηλαδή: 3 χρόνια το Προπτυχιακό , 1ή 2χρόνια το Μεταπτυχιακό και 3χρόνια το διδακτορικό (όπως π.χ. Μεγάλη Βρετανία και Ιταλία), ο ΔΟΑΤΑΠ για την ισοτιμία και την αντιστοιχία ενεργεί ως εξής: Για την χορήγηση ισοτιμίας και αντιστοιχίας , ενοποιεί το Προπτυχιακό και το Μεταπτυχιακό , (καταργεί ουσιαστικά το μεταπτυχιακό, λόγου του μικρότερου χρόνου ολοκλήρωσης των σπουδών στις αναφερόμενες χώρες , λόγω εφαρμογής της οδηγίας της Μπολόνια ), διότι στην Ελλάδα τα έτη σπουδών στους Μηχανικούς είναι 5 και χρεώνει μαθήματα στους υποψηφίους από 4-10 για να δοθεί η αντιστοιχία, μετά από επιτυχείς εξετάσεις των χρεωμένων μαθημάτων.

Επανερχόμενος στο αρχικό μας θέμα και χωρίς ίχνος αντιπολίτευσης, (σε θέματα Παιδείας η αντιπολίτευση περιττεύει), αλλά με σαφήνεια και με αξιοκρατία, ως ακαδημαϊκός που υπηρέτησα την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για 37 έτη , με επαφές και συνεργασίες σε επίπεδο Μεταπτυχιακών , Διδακτορικών αλλά και Ερευνητικών Προγραμμάτων με Παν/μια εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μετά από μελέτη και ανάλυση των προσόντων των δυο υποψηφίων, καθώς και μετά την ανάλυση τι σημαίνουν :ισοτιμία και τι αντιστοιχία, (από το ΔΟΑΤΑΠ), η Επιστημονική μου άποψη για τις συναγωνιζόμενες δυο υποψήφιες είναι η εξής:

Α΄)Η κ. ΜΑΛΑΜΑΤΗ ΝΑΣΙΚΑ,

1ον)Για την θέση καθηγήτριας χορού σύμφωνα με το Π.Δ, 372/1983 ( με το οποίο προσλαμβάνονται οι καθηγήτριες διδασκαλίας χορού) , έχει το Κρατικό δίπλωμα καθηγήτριας κλασικού και σύγχρονου χορού , καλύπτοντας το τυπικό προσόν του Π. Δ, 372/83( δεν μπορεί να απορριφθεί διότι το Π.Δ ζητάει ως τυπικό προσόν το συγκεκριμένο πτυχίο) και εντάσσεται στον πίνακα των επιλεγέντων για αξιολόγηση των άλλων κριτηρίων όπως είναι της προϋπηρεσίας.

2ον) Έχει συναφείς σπουδές σε επίπεδο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, οι οποίες αποδεικνύονται:

· Από τον αναγνωρισμένο από το ΔΟΑΤΑΠ, Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στο Χορό , ως ισότιμο των Ελληνικών Πανεπιστημίων, ο οποίος χορηγήθηκε από το Πανεπιστήμιο Paris 8.

· Πτυχίο του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Πιστοποιητικό του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ .Ειδικότερα από την αναλυτική βαθμολογία βεβαιώνεται ότι, μεταξύ άλλων, έχει παρακολουθήσει μαθήματα που αφορούν την παιδαγωγική, ψυχολογία ομάδων, κινησιολογία-χορός Ι-ΙΙ, ιστορία του Θεάτρου, ιστορία της Τέχνης, θέατρο και παραστατικές τέχνες, εισαγωγή στην Όπερα, κοκ.

Μαθήματα δηλαδή που καλύπτουν τις απαιτήσεις διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων μιας Ανώτερης σχολής χορού.

3ον) Έχει συμπληρωματικές σπουδές και πολυετή επιμόρφωση

· Βεβαίωση μετεκπαίδευσης, με ειδίκευση στο Σύγχρονο Χορό στην Ανώτερη Επαγγελματική σχολή Χορού EPSEDANSE στο Monpellier-Γαλλία, κατόπιν υποτροφίας αριστείας από το ‘Ίδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης και από τον πρώτο χορευτή της ομάδας του Rolland Petite, Rudy Bryans (και καθηγητής της Σχολής EPSEDANSE.

4ον)12ετή επαγγελματική εμπειρία σε ανώτερες σχολές χορού στην Ελλάδα και στο Παρίσι, διακρίσεις, σεμινάρια, διαρκή επιμόρφωση κ.λ.π, συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια.

5ον)Διακρίσεις:

α)Το 2001, έλαβε το Πρώτο Βραβείο στον εθνικό́ διαγωνισμό́ Νέων Χορευτών της Eurovision και εκπροσώπησε την Ελλάδα στο 9ο Grand Prix της Eurovision, που διοργάνωσε το BBC στην Βασιλική́ Όπερα του Λονδίνου.

β) Το 2008 τιμήθηκε με διπλή́ υποτροφία αριστείας , από́ τον πρώτο χορευτή́ της ομάδας του Roland Petit, Rudy Bryans και το Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, για ένα ετήσιο εκπαιδευτικό́ πρόγραμμα εξειδίκευσης στο σύγχρονο χορό́, στη σχολή́ EPSEdanse (Montpellier),

γ) Είναι μέλος του Διεθνούς Συμβουλίου Χορού́ CID – UNESCO και του Ερευνητικού́ Συνεδρίου Χορού́ (CORD).

Μετά από τα παραπάνω, εξάγεται το συμπέρασμα ότι, η κ. Νασίκα έχει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα , για να διδάξει στην Ανωτέρα Σχολή Διδασκαλίας Χορού του Δήμου Λαρισαίων και θα πρέπει να τύχει κάθε υποστήριξης του Δήμου, διότι τα υψηλά της ακαδημαϊκά προσόντα θα αναβαθμίσουν και θα διαφημίσουν την Σχολή του Δήμου από την πρόσληψη της κ. Νασίκα ως καθηγήτρια διδασκαλίας Χορού.

Β΄) Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ κ. ΝΑΣΙΚΑ

1ον)Για την θέση καθηγήτριας χορού σύμφωνα με το Π.Δ 372/1983 ( με το οποίο προσλαμβάνονται οι καθηγήτριες διδασκαλίας χορού) ,δεν έχει το Κρατικό δίπλωμα καθηγήτριας κλασικού και σύγχρονου χορού .Ούτε έχει πτυχίο ή δίπλωμα καθηγήτριας Χορού από ανώτερη ή ανώτατη σχολή του εξωτερικού, καθώς το πτυχίο της αφορά την ειδικότητα χορεύτριας

2ον)Το Πτυχίο από Πανεπιστήμιο του εξωτερικού έχει μόνο αναγνώριση ως ισότιμο των Ελληνικών Πανεπιστημίων, από τον ΔΟΑΤΑΠ, δεν έχει αντιστοιχία, επομένως ως πτυχίο δεν μπορεί να το επικαλεσθεί ότι έχει επαγγελματικά δικαιώματα μόνο με την ισοτιμία , εξηγήσαμε παραπάνω τι σημαίνει αντιστοιχία.

3ον)Δεν έχει αναγνώριση αντιστοιχίας επαγγελματικών προσόντων ( το Πτυχίο της), από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), επιτροπή την οποία συστήνει το Υπουργείο Παιδείας, από εξιδεικευμένο προσωπικό ,σύμφωνα με το γνωστικό αντικείμενο του κάθε υποψηφίου.

Σύμφωνα με τα παραπάνω , δεν έχει:

Το δίπλωμα καθηγήτριας κλασικού και σύγχρονου χορού .
Το Πτυχίο της από Πανεπιστήμιο του εξωτερικού, έχει μόνο αναγνώριση ως ισότιμο των Ελληνικών Πανεπιστημίων, από τον ΔΟΑΤΑΠ, δεν έχει αντιστοιχία, επομένως ως πτυχίο, δεν μπορεί να το επικαλεσθεί ότι έχει επαγγελματικά δικαιώματα μόνο με την ισοτιμία και δεν επιτρέπεται να εργάζεται στην Ελλάδα.
Δεν έχει αναγνώριση ισοτιμίας επαγγελματικών προσόντων ( το Πτυχίο της), από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ).
Επομένως δεν καλύπτονται τα τυπικό προσόντα του Π. Δ., 372/83 και θα πρέπει να απορριφθεί .

Η κ. Νασίκα υπέβαλε όλα τα δικαιολογητικά , τα οποία και αποδεικνύουν ότι πληροί τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των αναφερομένων θέσεων . Η απόφαση από την τριμελή επιτροπή ήταν αρνητική , με το αιτιολογικό , «λόγω μη συνάφειας του πτυχίου στην κατηγορία ΠΕ χορογράφος/χοροδιδάσκαλος κλασικού/σύγχρονου χορού». Ενώ, προσλήφθηκε για τον κωδικό θέσης 106 και έγινε δεκτή η ανταγωνίστρια της, στην οποία λανθασμένα, παράνομα και παράτυπα από την επιτροπή ,αναγνωρίσθηκε ότι έχει Πτυχίο Π.Ε χορού ισότιμο και αντίστοιχο , ενώ από το ΔΟΑΤΑΠ αναγνωρίσθηκε μόνο ως ισότιμο , δεν έχει δοθεί η αντιστοιχία. Επομένως δε έχει κανένα επαγγελματικό δικαίωμα για εργασία στην Ελλάδα χωρίς την αντιστοιχία.

Η τριμελής επιτροπή , ως συλλογικό όργανο της διοίκησης με αποστολή την αξιολόγηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων, δεν ήταν αρμόδια να αποφανθεί επί της συνάφειας των πτυχίων , διότι είναι έργο μόνο της Ανεξάρτητης

Αρχής του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών & Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.)και κανενός άλλου.

Είναι σαφές από τα παραπάνω ότι, η Επιτροπή έχει ενεργήσει παράνομα κατά την αξιολόγηση της υποψηφιότητάς της κ. Νασίκα, παραβιάζοντας ηθελημένα τις προϋποθέσεις που ο νόμος και η προκήρυξη θέτουν για την κατάληψη της θέσης με κωδικό 106 ,αλλά και η κείμενη νομοθεσία επιβάλει για την λήψη υπόψη πτυχίων που δεν ανταποκρίνεται ο τίτλος τους στον αιτούμενο.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, στα οποία με έκπληξη διαπίστωσε η κ. Νασίκα ότι, δεν συμπεριλαμβανόταν στους επιτυχόντες του εν λόγω κωδικού, υπέβαλε ένσταση και στη συνέχεια άσκησε την αρ. 87/2021 αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Λάρισας.

Οι λόγοι ακυρώσεως που πρόβαλε, αφορούσαν μεταξύ άλλων, τη μη νόμιμη συγκρότηση της επιτροπής του άρθρου 4 του Π.Δ. 524/1980.

Στην συνέχεια με την αρ. ΑΑ 53/2022 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας, η αίτησή της κ. Νασίκα έγινε δεκτή και η υπ΄αρ. 3474/2021 απόφαση, ακυρώθηκε λόγω μη νόμιμης συγκρότησης της τριμελούς επιτροπής , σύμφωνα με το άρθρου 4 του Π.Δ 524/1980, χωρίς να εξεταστούν οι λοιποί λόγοι. Η υπόθεση αναπέμφθηκε στη Διοίκηση για νέα νόμιμη κρίση από νομίμως συγκροτημένη επιτροπή.

Η νέα επιτροπή που συγκροτήθηκε με πρόταση του Δήμου, αποτελείται από άτομα που δεν φαίνεται να διαθέτουν τις απαιτούμενες εκ του νόμου διακρίσεις και δεν έχουν εργασιακή εμπειρία σε Ανώτερες Επαγγελματικές Σχολές. Η νέα επιτροπή, συνεδρίασε χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ανακοίνωση του Δήμου για την ημέρα, τον τόπο και το χρόνο που θα συγκλεισθεί. Απέρριψε, δε εκ νέου την υποψηφιότητα της κ. Νασίκα με την αιτιολογία, ότι « προσκόμισε μη αποδεκτό τίτλο σπουδών» και μάλιστα έκρινε ότι η υποψηφιότητά της δεν πληροί τις προϋποθέσεις του Π.Δ, 372/1983, σύμφωνα με το οποίο για τη διδασκαλία των κύριων μαθημάτων « οι καθηγητές πρέπει να έχουν δίπλωμα καθηγητή αναγνωρισμένης σχολής χορού» (sic). Αποδέχθηκε, δε την υποψηφιότητα της άλλης υποψηφίας, επικαλούμενη το ανωτέρω Π.Δ, παραβλέποντας ωστόσο, ότι το πτυχίο της δεν είναι στην αιτούμενη ειδικότητα, και βεβαίως δεν φέρει τα στοιχεία που αναφέρθηκαν παραπάνω για την αντιστοιχία ή ισοτιμία επαγγελματικών προσόντων.

Την εισήγηση της τριμελούς επιτροπής, κάνοντας αποδεκτή και τις δύο φορές ο κ. Δήμαρχος Λαρισαίων , νομιμοποιεί ένα παράνομο αποτέλεσμα, με αλυσιδωτές μη νόμιμες ενέργειες και πράξεις:

· συμβάσεις,

· πληρωμές ένσημων ,

· μισθοδοσία

· προϋπηρεσία κτλ., για τα οποία θα αξιολογηθούν από τα δικαστήρια και όχι από εμάς.

Σε όλη την υπόθεση, η καταγγέλλουσα υποχρεώθηκε να προσφύγει στον Εισαγγελέα για να λάβει γνώση εγγράφων που την αφορούσαν.

-Υπάρχει ευθύνη της Δημοτικής αρχής και των αρμοδίων οργάνων / υπηρεσιών του Δήμου για την τήρηση της νομιμότητας.

Σύμφωνα με την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας:

« Στην περίπτωση της προσλήψεως προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε δήμο, ο δήμαρχος ως προϊστάμενος των υπηρεσιών του και αρμόδιος για την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού, οφείλει να μεριμνά, λαμβάνοντας τα αναγκαία μέτρα, για την τήρηση των αρχών νομιμότητας, της αξιοκρατίας, της αντικειμενικότητας, της διαφάνειας, της αποδοτικότητας και της χρηστής διοικήσεως σε όλα τα στάδια της σχετικής διαδικασίας που εκκινεί από την προκήρυξη πληρώσεως των θέσεων και η οποία τελεί υπό τον έλεγχο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού για τη διασφάλιση του συνταγματικού καθεστώτος που τη διέπει».

Πρόσφατα πληροφορήθηκε ότι : Οι υπηρεσίες του Δήμου δεν κατέβαλαν τις ασφαλιστικές εισφορές της κ. Νασίκα από το μήνα Φεβρουάριο ως τη λήξη της σύμβασής της, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πάρει επίδομα ανεργίας , αλλά ούτε τις υπερωρίες για προγενέστερο χρόνο που εργάσθηκε. Μόνο μετά την παρέμβαση του ΕΦΚΑ και αίτημά της « αποκαταστάθηκε» το τεχνικό πρόβλημα, που όλως τυχαίως αφορούσε τη συγκεκριμένη εργαζόμενη. Γεγονότα που δεν θέλω να πιστεύω ότι συμβαίνουν , αλλά αν συμβαίνουν τότε είναι ωμός εκφοβισμός και εκβιασμός στην υποψήφια Νασίκα , είναι μείωση και εξευτελισμός της προσωπικότητας . Αμέσως να επιληφθείτε κ. Δήμαρχε να αποκαταστήστε την τάξη και να απομακρύνεται από τις υπηρεσίες τους αρμόδιους και υπεύθυνους αυτών των αισχρών και συκοφαντικών πράξεων, σε μία νέα επιστήμονα, η οποία τόλμησε να διεκδικήσει το δίκαιο της με δημοκρατικό τρόπο.

Τέλος με όσα κατά καιρούς συμβαίνουν στις επιτροπές, νομίζω ότι , ο Νόμος του Αείμνηστου Πεπονή για την λειτουργία του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις, δεν έφθασε ακόμη στο Δήμο Λαρισαίων. Είναι κάτι που αδικεί την Λάρισα , τους Πολίτες της και ιδιαίτερα τους νέους Επιστήμονες , οι οποίοι αγωνίζονται να σπουδάσουν, πολλές φορές να ξενιτεύονται να αποκτήσουν προσόντα, για ένα καλύτερο μέλλον, με σημαντικό οικονομικό κόστος για τις οικογένειες των».