Στην επέκταση της ποινικής δίωξης απαγγέλλοντας κατηγορίες σε περισσότερα πρόσωπα τα αμέσως επόμενα 24ωρα αναμένεται να προχωρήσει ο εφέτης ανακριτής, Σωτ. Μπακαΐμης, που διεξάγει την έρευνα για την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Αναλυτικότερα, ο κ. Μπακαΐμης μελετώντας υλικό που έχει συλλεχθεί στο πλαίσιο της ανάκρισης διερευνά τυχόν ευθύνες μελών του Δ.Σ. του ΟΣΕ, του Δ.Σ., αλλά και διευθυντών της ΕΡΓΟΣΕ, στελεχών της Hellenic Train, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), αλλά και διευθυντών (σ.σ. υπηρεσιακών παραγόντων) του Υπουργείου Μεταφορών. Ευθύνες που εκτιμάται ότι θα αφορούν στην περίοδο 2016-23, αλλά αυτό αναμένεται να αποσαφηνιστεί με την άσκηση διώξεων.
Στο μεταξύ εντός της εβδομάδας αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας το οποίο έχει παραληφθεί ήδη από τον ΟΣΕ.
Ήδη έχει παραδοθεί το τμήμα από το Πλατύ ως τη Θεσσαλονίκη κι από εκεί ως τον Στρυμόνα και τον Προμαχώνα. Πριν από ένα μήνα παραδόθηκε το τμήμα από τον Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) ως την Οινόη και στις 19 Σεπτεμβρίου αναμένεται να παραδοθεί το τμήμα Οινόη – Τιθορέα.
Με την παράδοση όλων των τμημάτων του έργου, ο άξονας από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, θα τηλεδιοικείται πλήρως, ενώ το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου συρμών ETCS θα ολοκληρωθεί στα τέλη Νοεμβρίου.
Στο νέο, σύγχρονο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας στη Λάρισα, παρέχεται σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση για τις αμαξοστοιχίες και τα σημεία που αυτές βρίσκονται σε ένα μήκος 200 και πλέον χιλιομέτρων. Μέσω του συγκεκριμένου συστήματος, όπως διευκρινίστηκε μπορεί να γίνουν παρεμβάσεις και στα κλειδιά των γραμμών σε συνεννόηση πάντα με τους κατά τόπους σταθμάρχες.
Στο Κέντρο Ελέγχου θα γίνεται απεικόνιση σε πραγματικό χρόνο, της κίνησης των συρμών από την έξοδο του Δομοκού, μέχρι το Αιγίνιο σε μήκος 200 χιλιομέτρων. Το υπερσύγχρονο κέντρο λειτουργεί στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας και επιτρέπει παρέμβαση με απομακρυσμένους χειρισμούς.
Λ.Ε. kosmoslarissa.gr (Με πληροφορίες από Β. Κακάρα, Ελευθερία)