Σε ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Πράσινο της Πόλης-Ομάδα «Πράσσειν Πράσινα» σχετικά με τη διάνοιξη της οδού Τάκη Τσιόγκα επισημαίνονται τα εξής:
“Όλο και περισσότεροι Λαρισαίοι διαπιστώνουν ότι, το αστικό και περιαστικό πράσινο της πόλης είναι απελπιστικά ανεπαρκές και απαιτούν την δημιουργία περισσότερων χώρων πράσινου. Παράλληλα, τρεις δημοτικές παρατάξεις μαζί με τον Σύλλογο Πολ. Μηχανικών και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος – Τμήμα Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας ζητούν με πρόσφατη κοινή δημόσια παρέμβαση τους «την επανεξέταση της διαμόρφωσης της οδού Τσόγκα με χαρακτηριστικά που θα δίνουν προτεραιότητα στον πεζό και στο ποδήλατο».
Διαπιστώνουμε:
Η «ολοκλήρωση» του εσωτερικού δακτυλίου σημαίνει ότι, η υπό διάνοιξη οδός Τσόγκα όχι μόνον θα συναντήσει την οδό Λαγού αλλά και την περιφερειακή οδό Σανδράκη στον κόμβο της ΔΕΥΑΛ, καθώς επίσης και την προέκταση της περιφερειακής οδού Τρικάλων. Έτσι δημιουργείται ένας δεύτερος περιφερειακός, που θα κλείνει το μάτι σε όλους τους οδηγούς αντί να χρησιμοποιούν τον εξωτερικό περιφερειακό, να προτιμούν τον εσωτερικό δακτύλιο μέσω της οδού Τσόγκα ως τη συντομότερη διαδρομή για να φθάσουν στην άλλη άκρη της πόλης. Το αποτέλεσμα θα είναι περισσότερα ΙΧ αυτοκίνητα να κυκλοφορούν για περισσότερο χρόνο στις οδούς Τσόγκα-Γεωργιάδου-Αεροδρομίου, αλλά και στο κέντρο της πόλης με τα γνωστά κυκλοφοριακά προβλήματα και τη ρύπανση του περιβάλλοντος.
Η παλιά χάραξη της οδού Κραννώνος που αποτελεί και το βασικό «επιχείρημα» του Δήμου, έγινε στις αρχές του 1980 (!) και αφορούσε την τότε διαπλάτυνση της. Άλλη μια χάραξη έγινε αρχές του 2000, δηλαδή περίπου 20 χρόνια πριν, προφανώς με εντελώς διαφορετικά δεδομένα και κριτήρια ανάπτυξης της πόλης και χωρίς τότε καν να υπήρχε ο περιφερειακός. Επιπλέον, το ΣΒΑΚ που επικαλείται η δημοτική αρχή για την «κινητικότητα» και την υλοποίηση του έργου της διάνοιξης της οδού Τσόγκα, προβλέπει ανά πενταετία τον έλεγχο, την αξιολόγηση και την αναθεώρηση των έργων. Τίποτα σχετικό δεν έγινε και δεν πρόκειται μάλλον να γίνει.
Η υλοποίηση της ήδη παραδοτέας κυκλοφοριακής μελέτης εφαρμογής του έργου της διάνοιξης της οδού Τσόγκα σημαίνει συγχρόνως και την πλήρη καταστροφή του πάρκου επι της οδού Κραννώνος, την πλήρη εξαφάνιση των παραποτάμιων δένδρων και την αποξένωση, περιθωριοποίηση και απαξίωση του Πηνειού ποταμού από τον αστικό ιστό και την καθημερινή ζωή όλων μας. Εν κατακλείδι, αποτελεί μια απαράδεκτη και ανεπίτρεπτη υποβάθμιση της ζωής των πολιτών σε πολλαπλά επίπεδα.
Προτείνουμε:
Την διάνοιξη και κατάλληλη διαμόρφωση της οδού Τσόγκα με σκοπό τη χρήση της και μόνον για ποδήλατα και πεζούς, και όχι για τη δημιουργία νέας οδού είτε ήπιας είτε ταχείας κυκλοφορίας οχημάτων.
Την διατήρηση της οδού Κραννώνος, ως έχει.
Την ανάπλαση και επέκταση του υφιστάμενου πάρκου επι της οδού Κραννώνος, ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρες γραμμικό πάρκο, που θα καλύπτει την διαδρομή της οδού Τσόγκα από την γέφυρα του Αγ. Αχιλλείου μέχρι την γέφυρα της ΔΕΥΑΛ, και την διαμόρφωση μιας παρόχθιας ζώνης ενοποιημένου πάρκου – ποταμού προσβάσιμη σε όλους σε όλη τη διαδρομή της”.