Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «ΘΡΑΚΑ» το νέο βιβλίο του συγγραφέα Βάιου Κουτριντζέ με τίτλο «Ο τελευταίος αριθμός».
Η Ιρίνα, μία εξαίρετη μαθηματικός, πέφτει στη δυσμένεια του γυμνασιάρχη, αρνούμενη την ανήθικη πρότασή του, και απογοητευμένη από τη λειτουργία της Διοίκησης, που την αδικεί κατάφορα όταν τολμάει να διαμαρτυρηθεί, οδηγείται σε παραίτηση και αποσύρεται στο εξοχικό της, ένα μικρό πετροκάλυβο, έξω από το χωριό Κοτρώνι, στο Πήλιο. Εκεί, μες στο πανέμορφο φυσικό περιβάλλον της περιοχής, και σ’ ένα οικοσύστημα που παρέμεινε αναλλοίωτο, θα ηρεμήσει και, απερίσπαστη, θα πραγματοποιήσει μια σπουδαία μαθηματική ανακάλυψη σχετική με τους δίδυμους πρώτους αριθμούς. Τη χαρά της επιστημονικής επιτυχίας θα συμπληρώσει ο αναπάντεχος έρωτάς της με τον Άγγελο. Παρ’ όλ’ αυτά, η διαμονή της Ιρίνας στο καλύβι δεν είναι απρόσκοπτη. Πάμπολλοι κίνδυνοι ελλοχεύουν και απειλούν τη ζωή της. Την Ιρίνα θα προσπαθήσουν να δολοφονήσουν ο πρώην εραστής της και ο γυμνασιάρχης, ενώ η πρώην αγαπημένη του Άγγελου, η Ηρώ, έχει ορκιστεί να τον εκδικηθεί επειδή την εγκατέλειψε για χάρη της Ιρίνας, παρότι διατηρούσαν σχέση απ’ τα γυμνασιακά τους χρόνια. Επιπλέον, υποβόσκουν και δύο φοβερά μυστικά που απειλούν να καταστρέψουν την ευτυχία της Ιρίνας. Το πρώτο, που την κατατρώει χρόνια, το κρύβει μέσα της η ίδια και το δεύτερο ο Άγγελος, που είναι ικανό, αν βγει στο φως, να υπονομεύσει ανά πάσα στιγμή το δεσμό τους. Και το χειρότερο: επειδή ο τελευταίος αριθμός, απότοκος καρπός της αλγεβρικής μελέτης της Ιρίνας, ανήκει στους απαγορευμένους για τον άνθρωπο, ένας Φύλακας της Δημιουργίας κατευθύνεται προς το καλύβι της με σκοπό να τη σκοτώσει. Θα καταφέρει η Ιρίνα να βγει αλώβητη με τόσες απειλές να την περιτριγυρίζουν;
Η μυθιστορία συντίθεται από πράξεις και γεγονότα που προκύπτουν κατά τις συγκρούσεις των ηρώων σ’ επαγγελματικό και συναισθηματικό επίπεδο, αλλά και στο πλαίσιο της φυσιολογικής συμβίωσής τους. Το μυστήριο του τελευταίου αριθμού και τα ανεξήγητα υπερβατικά φαινόμενα που εμφιλοχωρούν στη ζωή των ηρώων και την επηρεάζουν άμεσα προσδίδουν ένα ξεχωριστό ύφος στο μυθιστόρημα και συντηρούνται μέχρι το τέλος, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη που αγωνιά να πληροφορηθεί τις λογικές εξηγήσεις. Με φόντο ένα επιστημονικό υπόβαθρο που εμπίπτει στο γνωστικό πεδίο της Άλγεβρας (δίδυμοι πρώτοι αριθμοί, άπειρο) πλέκεται ο μύθος σε δυο επίπεδα που εισχωρεί το ένα μες στο άλλο, όπως οι χάρτινες ταινίες στις παιδικές χειροτεχνίες. Το ρεαλιστικό και το φανταστικό. Το δεύτερο προσθέτει τη μαγευτική, εξωπραγματική ατμόσφαιρα. Ωστόσο, κι αυτό στηρίζεται σε παραδεκτές βιβλιογραφικές καταγραφές σε έργα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και της Γενέσεως.
Κατά το ξεδίπλωμα της πλοκής καταγράφονται τοπιογραφικά και λαογραφικά στοιχεία, γίνεται αναφορά στην αγροτική ζωή των χωρικών, ηθογραφούνται χαρακτηριστικοί τύποι, σκιαγραφούνται εικόνες Χριστουγεννιάτικες στη χιονισμένη ύπαιθρο και ειδυλλιακές καλοκαιρινές πλάι στο κύμα. Η αρμονική σύζευξη όλων αυτών δίδει ως αποτέλεσμα ένα πρωτότυπο κοινωνικό μυθιστόρημα, που ανιχνεύει, και καταδεικνύει, τις αντιδράσεις-συμπεριφορές των γυναικών σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής τους κατά το συγχρωτισμό τους με τους άντρες αλλά και μεταξύ τους και μάλιστα στις ακραίες εκδοχές τους, που είναι και το κύριο θέμα που πραγματεύεται το βιβλίο, αλλά συνάμα κι ένα μαθηματικό μυθιστόρημα που θίγει την απροσδιοριστία της έννοιας του απείρου, με αναφορές σε κείμενα αρχαίων και νεώτερων μαθηματικών και διανοητών.
Η υπόθεση εκτυλίσσεται στο Νότιο Πήλιο, σε μια περιοχή που απαρτίζεται από γνωστές τοποθεσίες προσαρμοσμένες όμως στις ανάγκες της διήγησης, με κύριο τόπο διεξαγωγής των επί μέρους περιστατικών την παραλία της Μελανής και τις γειτονικές αμμουδιές.
Απόσπασμα (σ. 370)
...[Το βιβλίο κλυδωνιζόταν, όπως πλοίο σε φουρτουνιασμένη θάλασσα, και τον ζάλιζε. Κάτι σαν κλειδί με τρία χαλιά, όμοιο με τρίαινα, ανυψώθηκε και στη συνέχεια, μες στο σκοτάδι που κάλυψε το χώρο, τρεις φωτεινές οπές εμφανίστηκαν. Θέλησε ν’ αποτρέψει το κακό, σβήνοντας τον αριθμό, αλλά ένας πόνος στο στήθος του ’κοψε την ανάσα. Προσπάθησε να σηκωθεί. Με το χέρι αναποδογύρισε το μελανοδοχείο και η σινική μελάνη έτρεξε, μουντζουρώνοντας στο πέρασμά της τη σελίδα. Το μαύρο υγρό άρχισε να στάζει στο πάτωμα. Πιάστηκε απ’ το κηροπήγιο και κείνο ανατράπηκε. Η φλόγα περπάτησε ανάμεσα στα χαρτιά. Το κλειδί γύρισε και η τελευταία Πύλη, η συμπαντική Κερκόπορτα, άνοιξε. Το κενό διεκδικούσε την ύλη.]..
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Βάιος Κουτριντζές γεννήθηκε στην Ξυνόβρυση Μαγνησίας. Τις εγκύκλιες γνώσεις απέκτησε στο Δημοτικό Σχολείο του χωριού του και στα Γυμνάσια Αργαλαστής–Α΄ Αρρένων Βόλου. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Άσκησε το επάγγελμα στον ιδιωτικό τομέα, διατηρώντας τεχνικό γραφείο, και στο δημόσιο τομέα στα Υπουργεία ΥΠΕΧΩΔΕ και ΥΠΕΣΔΑ, όπου έφτασε ως το βαθμό του Διευθυντού, στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Λάρισας. Zει και δραστηριοποιείται στη Λάρισα από το 1985.