Τα εύσημα απένειμε στο Δήμο Κιλελέρ η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας, Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ) για τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε και αφορούν στην ανάπτυξη ψηφιακών δράσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. «Θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για τις πολύ ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες του Δήμου Κιλελέρ, οι οποίες είχαν στόχο την αντιμετώπιση των δυσκολιών που προέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας» ανέφερε σχετικά σε συγχαρητήρια επιστολή της η Ειδική Υπηρεσία.
Ο Δήμαρχος Κιλελέρ Αθανάσιος Νασιακόπουλος ανταπαντώντας στο συγχαρητήριο μήνυμα της ΕΠΑνΕΚ ανέφερε τα εξής: «Σας ευχαριστώ για την αναγνώριση των πρωτοβουλιών του Δήμου μας στην ανάπτυξη ψηφιακών δράσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. Οι δράσεις αυτές που υλοποιήθηκαν άμεσα και χωρίς κόστος από τις αρμόδιες υπηρεσίες μας, αποτελούν ένα μέρος της στρατηγικής βούλησης μας για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του Δήμου Κιλελέρ. Για την πραγματοποίηση αυτού του σκοπού κινούμαστε με αποφασιστικότητα αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο. Υπό αυτό το πρίσμα προσβλέπουμε να μας δοθεί η δυνατότητα να συνεργαστούμε και μεταξύ μας στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας, Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του οποίου έχετε την ευθύνη διαχείρισης».
Είχε προηγηθεί επιστολή του Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης, Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Δήμου Κιλελέρ προς την ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ με την οποία κοινοποίησε τις δράσεις που υλοποίησε προκειμένου να συμβάλλει στην μείωση των επιπτώσεων και στην παροχή εναλλακτικών σύγχρονων λύσεων για τους δημότες την εποχή της πανδημίας.
Για την εκπαίδευση το παραπάνω τμήμα προχώρησε:
-στη λειτουργία των δημοτικών παιδικών σταθμών, παραμετροποιώντας την πλατφόρμα της Google Classroom για τις ανάγκες τους. Έγινε ενοποίηση όλων των παιδικών σταθμών κάτω από μια ενιαία πλατφόρμα, όπου κάθε παιδί έχει το δικό του φάκελο «θρανίο» και του ανατίθενται διάφορες εργασίες από την υπεύθυνη λειτουργό η οποία μπορεί να αναθέτει εργασίες στα παιδιά, να τις διορθώνει, να τα επεξηγεί τις απαντήσεις είτε μέσω βιντεοεπικοινωνίας, είτε μέσω πλαισίου διαλόγου, γενικεύοντας έτσι το σκοπό της εφαρμογής για μία εμπειρία ισάξιας σχεδόν με την ανάδραση που θα υπήρχε δια ζώσης. Δυνατότητα επικοινωνίας υπάρχει και μεταξύ των παιδιών για ερωτήσεις, ανταλλαγή θεμάτων και απόψεων, ελεγχόμενα πάντα από την αρμόδια λειτουργό.
-στη δημιουργία ξεχωριστής ιστοσελίδας εγγραφών για τους παιδικούς σταθμούς, τα ΚΔΑΠ και τη μουσική σχολή, με πιστοποιητικά ασφαλείας και προστασία προσωπικών δεδομένων
-στη δωρεάν τεχνική και συμβουλευτική υποστήριξη σε θέματα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την περίοδο του Covid-19, σε μαθητές και κατά προτεραιότητα Γ’ Λυκείου, για χρήση των νέων ασύγχρονων και σύγχρονων πλατφορμών που ορίστηκαν από το υπουργείο, αλλά και για την επίλυση προβλημάτων των φυσικών μέσων σκληρού υλικού (Η/Υ, routers κ.α.) για την απρόσκοπτη λειτουργία τους.
Για τις υπηρεσίες του Δήμου προχώρησε:
-στην τηλεργασία με πλήρη χρήση του Η/Υ από τον κάθε εργαζόμενο εξ’ αποστάσεως και όχι μόνο ορισμένων εφαρμογών. Αυτό επιτεύχθηκε με τη χρήση λογισμικού απομακρυσμένης σύνδεσης και με την δημιουργία ενός εικονικού δικτύου VPN σε συνεργασία με το δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ.
-στη δημιουργία απευθείας ηλεκτρονικής επικοινωνίας με τα μαιευτήρια για την αποστολή εγγράφων γεννήσεων, έτσι ώστε να αποφεύγεται πλήρως η φυσική παρουσία των πολιτών στο ληξιαρχείο του Δήμου διασφαλίζοντας παράλληλα το απόρρητο των δεδομένων.
-στη δημιουργία συστήματος πληρωμών EasyPay, για τις οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου και συγκεκριμένα για το τμήμα εσόδων προκειμένου να αποφεύγεται η φυσική παρουσία του πολίτη στο δήμο για τις πληρωμές του.
Αξίζει να επισημανθεί ότι πέραν των ανωτέρω δράσεων άμεσης ανακούφισης και εξυπηρέτησης των πολιτών και των λειτουργιών των Δημοτικών Υπηρεσιών, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα ευρύτερος σχεδιασμός στην ίδια κατεύθυνση και με απώτερο στόχο την μετεξέλιξη του Δήμου Κιλελέρ σε έναν σύγχρονο ψηφιακά Δήμο με φιλικές και ασφαλείς επιλογές για τους δημότες και τους πολίτες γενικότερα.