Θέμα χρόνου εκτιμάται πως είναι να «πέσουν οι υπογραφές» ανάμεσα στους αρμόδιους φορείς και την Intrakat για το σιδηροδρομικό έργο με τίτλο: «Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα - Βόλος με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου – ΒΙΠΕ – Βόλος».
Όπως έχει αποκαλύψει το insider.gr, από τον περασμένο Ιούνιο το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε την κατακύρωση του σιδηροδρομικού έργου της γραμμής Λάρισας-Βόλου, κόστους περίπου 67 εκατ. ευρώ, στην εν λόγω κατασκευαστική εταιρεία που πριν από μήνες είχε ανακηρυχθεί και μειοδότης, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 37,19% και με συνολική προσφορά ύψους 42.391.239,69 ευρώ, στον σχετικό διαγωνισμό (τον Φεβρουάριο, ενώ για το έργο είχαν υποβληθεί προσφορές και από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-ALSTOM).
Πρόσφατες πληροφορίες σημείωναν ότι αν όχι μέσα στον Σεπτέμβριο, τότε ενδεχομένως εντός Οκτωβρίου θα ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες. Ήδη η σύμβαση έχει, κατά πληροφορίες, περάσει από τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και πρέπει να «φύγει» προσεχώς από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ενημερωθεί η Βουλή. Ώστε στη συνέχεια να ακολουθήσει και η σχετική υπογραφή με την Intrakat.
Το έργο ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και αναβάθμισης με ETCS θα αναβαθμίσει θεαματικά την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις και σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 120 χλμ./ώρα.
Η διαδρομή ανάμεσα στον Βόλο και την Λάρισα, μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις, θα μειωθεί στα 40 λεπτά και παράλληλα θα λειτουργήσει και η προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου και Θεσσαλονίκης με συνολικό χρόνο διαδρομής μόλις 1 ώρα και 40 λεπτά.
Στα έργα περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, από τον Σ.Σ. Λατομείου έως τον Σ.Σ. Βόλου μήκους 10,5χλμ προς αντικατάστασης της παλιάς μετρικής.
Επίσης θα κατασκευαστεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ. Η κατασκευαστική περίοδος είναι περίπου 3 χρόνια. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020».
Γιώργος Παπακωνσταντίνου (insider.gr)