Προετοιμάζεται η δημοπράτηση για την ηλεκτροκίνηση στο σιδηροδρομικό τμήμα Λάρισα-Βόλος που περιλαμβάνει και την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ αυτή την εποχή έχει υποβληθεί στην Διαχεριστική Αρχή του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020 η αίτηση χρηματοδότησης του έργου και αναμένεται η απόφαση ένταξης.
Αυτό με τη σειρά του θα μας φέρει στην έγκριση των τευχών δημοπράτησης και ακολούθως στην προκήρυξη του διαγωνισμού που εφόσον δεν έχουμε άλλες καθυστερήσεις, θα είναι μέσα στο Φθινόπωρο.
Το έργο «Κατασκευή Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Συστήματος ETCS L1 στην Υφιστάμενη μονή Σιδηροδρομική Γραμμή Λάρισα – Βόλος με αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής» με προϋπολογισμό δημοπράτησης 65 εκ. ευρώ, αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος μήκους 61 χλμ. και περιλαμβάνει την κανονικοποίηση της παλαιάς μετρικής γραμμής του τμήματος Λατομείο – Βόλος με την κατάργηση του «S» της Νέας Ιωνίας.
Η σύμβαση κατασκευής του έργου θα είναι διετούς διάρκειας.
Εφόσον τα έργα ξεκίνησουν το ερχόμενο καλοκαίρι τότε το έργο θα μπορέσει να ολοκληρωθεί το 2021. Αυτό με τη σειρά του θα έχει πολύ θετικές επιπτώσεις για την πόλη του Βόλου γιατί θα μπορέσει να αναπτυχθεί ο εμπορευματικός βραχίονας του λιμανιού με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ενώ για τις επιβατικές μεταφορές θα έχουμε πιο αξιόπιστα, γρηγορότερα και συχνότερα δρομολόγια μεταξύ Λάρισας και Βόλου αλλά θα ανοίξει και η πόρτα να συνδεθεί σιδηροδρομικά ο Βόλος με τη Θεσσαλονίκη, μέσω της επέκτασης του δρομολογίου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου που σήμερα τερματίζει στη Λάρισα, δημιουργώντας ακόμα μία νέα αγορά.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com