Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητείται το νομοσχέδιο με τίτλο «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης», το οποίο είναι ενταγμένο στη γενικότερη πολιτική της ΕΕ και της αστικής τάξης για τη λεγόμενη πράσινη ανάπτυξη, των λεγόμενων πράσινων επιχειρηματικών σχεδίων και της «πράσινης οικονομίας», η οποία στην ουσία έχει ως στόχους:
Να δοθεί κερδοφόρα επενδυτική διέξοδος σε κεφάλαια που λιμνάζουν, να αντιμετωπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση την ενεργειακή υπεροχή ΗΠΑ και Ρωσίας στον τομέα των υδρογονανθράκων και να προωθηθούν εμπορεύματα πράσινης τεχνολογίας, όπου η ΕΕ έχει συγκριτικό πλεονέκτημα.
Πτυχή αυτής της πολιτικής είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με σκοπό την απόσπαση μεγαλύτερου μέρους από την πίτα διεθνών αγορών αυτοκινητοβιομηχανίας και η ενίσχυση στον ανταγωνισμό με ΗΠΑ, Κίνα κ.λπ.
Για την υλοποίηση αυτών των στόχων, η Κομισιόν πήρε αποφάσεις για κίνητρα σε επιχειρηματικούς ομίλους για να προωθηθεί η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σε αυτούς τους στόχους συντονίζεται η κυβέρνηση.
Σκιαγραφώντας τα παραπάνω, στην ομιλία του, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιώργος Λαμπρούλης, ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ καταψηφίζει το νομοσχέδιο και επιπλέον τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση παρουσιάζεται ως απάντηση σε περιβαλλοντικά προβλήματα, ενώ είναι αμφίβολο πόσο τα απαντάει και επισήμανε ότι η προώθησή της στοχεύει να τονώσει την παραγωγή σε συγκεκριμένους κλάδους, συγκαλύπτοντας τις απώλειες για τα εργατικά - λαϊκά στρώματα και τη δραστική αύξηση του κόστους μετακίνησης για τα λαϊκά στρώματα που συνεπάγεται.
Φέρνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα, ο Γ. Λαμπρούλης τόνισε ότι οι πράσινες πολιτικές που φέρνουν οι κυβερνήσεις, πιάνοντας η μια το νήμα από εκεί που το άφησε η προηγούμενη, δεν έχουν σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος, το οποίο καταστρέφεται συστηματικά εξαιτίας του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής.
Καυτηρίασε το γεγονός ότι δίνονται προκλητικά προνόμια, φοροαπαλλαγές και άμεσες ενισχύσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους σε περιοχές όπου προωθούνται σχέδια απολιγνιτοποίησης με βαριές συνέπειες στα δικαιώματα των εργαζομένων, την ενεργειακή φτώχεια, την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας και τους μεγάλους κινδύνους από την παραπέρα όξυνση των ανταγωνισμών.
Υπενθύμισε ότι η πορεία απελευθέρωσης της Ενέργειας πάει χέρι - χέρι με το σάρωμα εργατικών δικαιωμάτων, μισθούς πείνας, υποβάθμιση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας κ.λπ. και αυτήν την πραγματικότητα επιχειρεί η κυβέρνηση να συσκοτίσει μέσω και του νομοσχεδίου, μέσα από τη δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς περιλαμβάνονται χιλιάδες απολύσεις στη ΔΕΗ κ.λπ.
Μόνο κοροϊδία και εμπαιγμός για το λαό των περιοχών αυτών, τόνισε ο Γ. Λαμπρούλης, είναι οι διαβεβαιώσεις όλων των κυβερνήσεων ότι τάχα οι συνέπειες από τη διάλυση της βαριάς βιομηχανίας των λιγνιτικών σταθμών - που ειδικά στη Δυτ. Μακεδονία σηματοδοτεί εκτόξευση της ανεργίας - θα αντισταθμιστούν από επιδοτούμενα σεμινάρια, προγράμματα αγροτουρισμού κ.λπ.
Επίσης, υπογράμμισε ότι είναι αποκαλυπτική η στοίχιση όλων των άλλων κομμάτων, με στόχο τον εγκλωβισμό και αποπροσανατολισμό του λαού για τη μετατροπή της περιοχής αφ' ενός σε γκέτο φτηνής εργατικής δύναμης και αφ' ετέρου σε όαση προνομίων για το μεγάλο κεφάλαιο, με φαστ τρακ διαδικασίες, που δεν θα λογαριάζουν ούτε στοιχειώδη μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, ούτε και του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, σημείωσε ότι αν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ είχαν ενδιαφέρον για το περιβάλλον, θα έδιναν βάρος σε μεγάλους υδροηλεκτρικούς σταθμούς, δεν θα αύξαναν την ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο που λόγω απωλειών αποτελεί μεγάλη σπατάλη ενέργειας, ούτε θα επέτρεπαν να συνοδεύεται η εγκατάσταση μεγάλων αιολικών πάρκων με την καταστροφή δασικής γης κ.λπ.