Κατά περίπου μισή ώρα θα μειωθεί η απόσταση με το αυτοκίνητο από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη από τις αρχές της άνοιξης οπότε θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου από τις Ράχες Φθιώτιδας μέχρι το Κλειδί στην Ημαθία.
Δεδομένου ότι ο οδικός άξονας έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 95,5%, την άνοιξη θα δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα από τον Ευαγγελισμό στην Λάρισα μέχρι την Σκοτίνα στην Πιερία. Πρόκειται για τμήμα, συνολικού μήκους 24,7 χλμ, του οποίου η ολοκλήρωση θα δώσει στην Ελλάδα την τέταρτη θέση, πανευρωπαϊκά, βάσει του αριθμού, των, εν λειτουργία, σηράγγων με μήκος μεγαλύτερο από 500 μέτρα.
Τρεις σήραγγες
Ειδικότερα, θα παραδοθούν τους επόμενους μήνες:
-Το τμήμα, μήκους 2,5 χλμ, από τον Ευαγγελισμό μέχρι το Νότιο μέτωπο της πρώτης "δίδυμης" σήραγγας (Τ1) των Τεμπών. Πρόκειται για την επέκταση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου από τον κόμβο του Ευαγγελισμού προς την Κοιλάδα των Τεμπών που εκτείνεται μέχρι την είσοδο της σήραγγας Τ1 και έχει ολοκληρωθεί κατά 96% (έχουν τοποθετηθεί οι πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων, ενώ, σε εξέλιξη βρίσκονται, οι ασφαλιστικές εργασίες).
-Η σήραγγα Τ1 που έχει ολοκληρωθεί κατά 98,5% και υλοποιούνται οι ασφαλτικές στρώσεις, δοκιμές και έλεγχοι.
-Το οδικό τμήμα, μήκους 1 χλμ, που ενώνει την Τ1 με την δεύτερη "δίδυμη" σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών (Τ2), έχει ολοκληρωθεί κατά 83%, με εργασίες αποχέτευσης/αποστράγγισης και οδοστρωσίας.
-Η Τ2 που είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων με μήκος 6 χλμ. Έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%, ενώ πραγματοποιούνται δοκιμές και έλεγχοι, όπως και ασφαλτικές στρώσεις.
-Το τμήμα, μήκους 3 χλμ., από την έξοδο της Τ2 στο Ομόλιο (ΒΑ του Ν.Λάρισας) έως τον κόμβο Ραψάνης. Θα ενωθεί με το υφιστάμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (τμήμα Ραψάνη - Αιγάνη) στο ύψος των διοδίων του Πυργετού. Ακόμη προβλέπεται η κατασκευή ημικόμβου στην περιοχή της Ραψάνης που θα εξυπηρετεί τη σύνδεση της Ραψάνης, του Πυργετού και των όμορων οικισμών με τη Λάρισα, καθώς επίσης θα συνδέει τον αυτοκινητόδρομο με την περιβαλλοντικού και όχι μόνον ενδιαφέροντος παλιά Εθνική Οδό στα Τέμπη.
Το κομμάτι αυτό, που έχει ολοκληρωθεί κατά 90%, περιλαμβάνει έξι νέες γέφυρες, η μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι αυτή του Πηνειού ποταμού με μήκος 200 μέτρα.
-Το τμήμα, μήκους 5,5 χλμ, από τη διασταύρωση της Αιγάνης (Λάρισα) έως και την είσοδο της τρίτης κατά σειρά "δίδυμης" σήραγγας (Τ3) στην περιοχή του Παντελεήμονα. Σύμφωνα με την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο νέος αυτοκινητόδρομος σε αυτό το τμήμα "τρέχει" παράλληλα και δυτικά της παλαιάς Εθνικής Οδού στον οποίον προβλέπεται η κατασκευή πλήρους κόμβου στην περιοχή του Πλαταμώνα για τη σύνδεση με τα παράλια της περιοχής του Πλαταμώνα και με την Παλαιά Εθνική Οδό. Επιπλέον, κατασκευάστηκαν 8 νέες γέφυρες, η μεγαλύτερη εκ των οποίων έχει μήκος 40 μέτρων. Το τμήμα αυτό έχει ολοκληρωθεί κατά 94%.
-Η τρίτη, κατά σειρά "δίδυμη" σήραγγα που διανοίγεται στην περιοχή του Παντελεήμονα και έχει μήκος 3 χλμ.
Η ολοκλήρωση των παραπάνω τμημάτων που αντιστοιχούν σε 24,7 χλμ καινούργιου δρόμου υπολογίζεται ότι θα μειώσουν την απόσταση Αθήνα έως Θεσσαλονίκη τουλάχιστον κατά μισή ώρα, ενώ συνολικά ο χρόνος του ταξιδιού εκτιμάται ότι θα περιοριστεί σε περίπου τεσσεράμισι ώρες.
Η παράδοση των παραπάνω τμημάτων θα συνοδευτεί με την έναρξη λειτουργίας δύο πλευρικών σταθμών (από και προς Αθήνα) διοδίων στον Ευαγγελισμό και στον Πλαταμώνα.
Η σύμβαση
Να σημειωθεί ότι αντικείμενο εργασιών της κοινοπραξίας αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι η ανακατασκευή και αναβάθμιση του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου (230 χλμ.) από τις Ράχες του Νομού Φθιώτιδας έως το Κλειδί του Νομού Ημαθίας και η κατασκευή του Βόρειου Κόμβου Κατερίνης, του ημικόμβου Κορινού, και του ημικόμβου Αιγινίου.
Η σύμβαση ακόμη προβλέπει την κατασκευή και λειτουργία των νέων τμημάτων αυτοκινητόδρομου μήκους 25 χλμ. από τον Ευαγγελισμό του Νομού Λάρισας έως τη Σκοτίνα του Νομού Πιερίας, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 3 δίδυμες σήραγγες, 20 γέφυρες και την κατασκευή και λειτουργία πέντε νέων σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, τεσσάρων κέντρων λειτουργίας και συντήρησης και τουλάχιστον πέντε μετωπικών σταθμών διοδίων.
Η κοινοπραξία εταιρειών θα λειτουργεί και θα συντηρεί τον οδικό άξονα για διάστημα 30 ετών.
Πηγή: capital.gr (Δημήτρης Δελεβέγκος)