Πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη της ΕΘΕΜ και των εκπροσώπων επιστημονικών Θεσσαλικών φορέων με τους Θεσσαλούς βουλευτές με θέμα την ενημέρωση και τον συντονισμό των δράσεων για τη δρομολόγηση λύσεων σχετικά με τα υδατικά έργα της Θεσσαλίας.
Η κατάσταση κρίθηκε κρίσιμη για την αξιοποίηση των υφιστάμενων έργων και τη δρομολόγηση νέων έργων διότι εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφυγή κατά των Σχεδίων Διαχείρισης Υδάτινων πόρων Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, της οποίας έχει οριστεί συζήτηση την Τετάρτη, 6 Μαΐου.
Η υπόθεση αναμένεται να αναβληθεί για το Φθινόπωρο, αλλά έγινε εμφανής η έλλειψη επίσημων θέσεων του αρμόδιου Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος καθώς και η δεδηλωμένη αποφασιστική υποστήριξη των Σχεδίων Διαχείρισης κατά την εκδίκαση της προσφυγής, τα οποία αποτελούν ένα επίτευγμα για την Ελληνική Διοίκηση που για πρώτη φορά διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό δράσεων για τα υδατικά.
Επισημάνθηκε ότι με βάση τα σχέδια διαχείρισης προβλέπεται μεταφορά 250 εκατ. κ.μ. νερού από τον Αχελώο και σε περίπτωση που υπάρξει έστω μερική ακύρωση των Σχεδίων Διαχείρισης ως προς το σκέλος αυτό κινδυνεύει να βρεθεί στον «αέρα» το σύνολο των αρδευτικών έργων στη Θεσσαλία καθώς τα Σχέδια Διαχείρισης συνιστούν ένα αδιαίρετο σύνολο.
Στο πλαίσιο αυτό επισημάνθηκε ότι οι μέχρι σήμερα σκέψεις και ιδέες της κυβέρνησης ως προς την προστασία και αναβάθμιση των υδατικών πόρων στο Υδατικό Διαμέρισμα Θεσσαλίας θα πρέπει να μετουσιωθούν σε πρόγραμμα για την πορεία της Γεωργίας στη Θεσσαλία, την κάλυψη των αρδευτικών της αναγκών, την προστασία του Πηνειού και των υπόγειων υδροφορέων, την οικονομική και κοινωνική στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού στον Αγροτικό τομέα. Ως πρόγραμμα νοείται ο ακριβής προσδιορισμός των δράσεων ή και των έργων που προτείνονται, με τη κοστολόγησή τους, το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, τις πηγές χρηματοδότησης, τους φορείς και τα όργανα εφαρμογής του κ.ο.κ.
Ως προς το αμιγώς υδροηλεκτρικό έργο της Μεσοχώρας επισημάνθηκε ότι, ενώ η Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έχει υποβληθεί πριν από τις εκλογές από την ΔΕΗ στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑΝ), το Υπουργείο δεν την έχει αποστείλει έως σήμερα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας για να υπάρξει η προαπαιτούμενη διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης της ΜΠΕ.
Οι παρευρισκόμενοι βουλευτές έλαβαν το λόγο και ανέπτυξαν τις θέσεις τους και ήταν κοινή διαπίστωση η ανάγκη για άμεση ενημέρωση του αρμόδιου υπουργού και των θεσμικών φορέων, η παρέμβαση με επερωτήσεις στο ελληνικό κοινοβούλιο, ακόμα και με κοινή επερώτηση σύμφωνα με πρόταση του κ. Παπαδόπουλου, βουλευτή Τρικάλων, διότι η νέα κυβέρνηση οφείλει να λάβει θέση και να αναλάβει δράση επί των ανωτέρω ζητημάτων. Επίσης από την Ε.ΘΕ.Μ., το ΤΕΕ και το ΓΕΩΤΕΕ, ζητήθηκε η σύνταξη της επίκαιρης ερώτησης και ο συντονισμός των περαιτέρω πρωτοβουλιών.
Τον συντονισμό της συζήτησης είχε ο πρόεδρος της Ε.ΘΕ.Μ. κ. Ιωάννης Καλλές και στη σύσκεψη συμμετείχαν από την πλευρά των οργανωτικών φορέων οι κ.κ. Κωνσταντίνος Καλόγηρος, πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ Κεντρικής Ελλάδας και Βασίλης Τσιωνάς, πρόεδρος του ΤΕΕ Κ&Δ Θεσσαλίας εκπροσωπώντας και την Νάνσυ Καπούλα, προέδρου του ΤΕΕ Μαγνησίας.
Παρευρέθησαν οι βουλευτές κ.κ.: Κέλλας Χρήστος, ΝΔ Λάρισας, Βασίλειος Κόκκαλης, ΑΝ.ΕΛ. Λάρισας, Λαμπρούλης Γιώργος, ΚΚΕ Λάρισας, Μπουκώρος Χρήστος, Ν.Δ. Μαγνησίας, Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης), ΣΥΡΙΖΑ Τρικάλων, Σκρέκας Κωνσταντίνος, Ν.Δ. Τρικάλων, Τσιάρας Κωνσταντίνος, Ν.Δ. Καρδίτσας, ενώ παρευρέθησαν εκπρόσωποι των κ.κ. Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας και Κωνσταντίνου Μπαργιώτα, ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ Λάρισας.
Στην σύσκεψη παρενέβησαν με παρατηρήσεις τους μέλη του ΔΣ και της Επιστημονικής Επιτροπής της ΕΘΕΜ οι κ.κ.: Τάσος Μπαρμπούτης, πολιτικός μηχανικός, Φώτης Γιαννούλας, δικηγόρος, Νίκος Καλλές, δικηγόρος και πρώην βουλευτής, Λαζαρίδης Λάζαρος, πολιτικός μηχανικός, Μενέλαος Κωνσταντάκος, πολιτικός μηχανικός.
Στο περιθώριο της συνάντησης ετέθη σε συζήτηση και το έργο της Ε65 και η ανάγκη ολοκλήρωσης του έργου και ο κίνδυνος κυρώσεων από την ΕΕ και επισημάνθηκε από τον κ. Σκρέκα ότι για το νότιο τμήμα τα χρήματα υπάρχουν και εκκρεμεί η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.