Ένα σημαντικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων με θέμα τη σχέση των Μαθηματικών με τη Φιλοσοφία υλοποίησαν καθ’ όλη τη χρονιά οι Λυκειακές Τάξεις του Γυμνασίου και Λ.Τ. Αρμενίου και κυρίως οι μαθητές της Β’ τάξης του Λυκείου που διδάσκονται και τα δύο μαθήματα.

Το πρόγραμμα που περιελάμβανε διδακτικές επισκέψεις, συνεργασία σχολείων των Νομών Λάρισας και Πιερίας και παρουσίαση στη Διεθνή Μαθηματική Εβδομάδα, συντόνισε η μαθηματικός του σχολείου κ. Μαρία Σαμπάνη, η οποία διδάσκει και στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Πιο αναλυτικά:

Το Μάρτιο οι μαθητές του σχολείου παρακολούθησαν στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη το workshop Φιλοσοφίας «Από τον Σωκράτη στην Τεχνητή Νοημοσύνη».

Στις 4 Απριλίου πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στο Λιτόχωρο, όπου η κ. Σαμπάνη παρουσίασε τα συμπεράσματα της τετράμηνης συνεργασίας του Λυκείου Αρμενίου, του 14ου Λυκείου Λάρισας, του Λυκείου Λιτοχώρου και του 1ου Λυκείου Κατερίνης στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και μαθητές των παραπάνω σχολείων.

Από το Γυμνάσιο και Λ.Τ. Αρμενίου συμμετείχαν στο πρόγραμμα αυτό και οι εκπαιδευτικοί Μαρία Καραμπάτσα, Βασιλική Μιχαλούλη, Βασιλική Σλούτσα και Μαρία Τασούλα.

Στις 15 Απριλίου στο πλαίσιο των εργασιών της Διεθνούς Μαθηματικής Εβδομάδας που διοργανώθηκε από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, μαθητές των συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων παρουσίασαν μετά από έγκριση της Επιστημονικής Επιτροπής του συνεδρίου την εργασία «Η συμβολή των φιλοσόφων Σωκράτη και Πλάτωνα στην επιστήμη των Μαθηματικών».

Στην εργασία αυτή αναδείχθηκαν πτυχές από το έργο των μεγάλων φιλοσόφων που σχετίζονται με τα Μαθηματικά. Πιο συγκεκριμένα η εφαρμογή της μαιευτικής μεθόδου του Σωκράτη στην κατανόηση και ερμηνεία μαθηματικών προβλημάτων και η αντίληψη του Πλάτωνα για τον κόσμο μέσα από την περίφημη εργασία του στα λεγόμενα πλατωνικά στερεά.

Από πλευράς Αρμενίου συμμετείχαν στην παρουσίαση οι μαθήτριες της Β’ Λυκείου Αντιγόνη Γκέμα, Δέσποινα Πινάκα και Άλντα Χύσα.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τη διαδικτυακή συνάντηση αποτίμησης πεπραγμένων από τα σχολεία με τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών και μαθητών και την υπόσχεση συνέχισης επιτυχημένων καλών πρακτικών και καινοτόμων δράσεων που συμβάλλουν στην επιστημονική συγκρότηση των μαθητών και στην αναγκαία εξωστρέφεια και κοινωνικοποίησή τους.