Μεθαύριο Τετάρτη 15 Μαρτίου, πραγματοποιείται στις 7 μ.μ, η ανοικτή δημόσια διαβούλευση που διοργανώνει ο Δήμος Λαρισαίων για το θέμα του σιδηροδρόμου στη Λάρισα. Η διαβούλευση εντάσσεται στην απόφαση του δημάρχου Απ. Καλογιάννη και της δημοτικής αρχής να επαναφέρει στην πρώτη γραμμή της συζήτησης , μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, τα σοβαρά προβλήματα που προκαλεί η διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα από τον αστικό ιστό, διεκδικώντας τη δρομολόγηση ενεργειών και λύσεων.
Στο πλαίσιο αυτό μετά την επιστολή του Απ. Καλογιάννη στον πρωθυπουργό κ. Κ. Μητσοτάκη, έρχεται η διαβούλευση, ενώ το θέμα θα συζητηθεί σε μία από τις προσεχείς συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, με στόχο να ασκηθεί πίεση προς την κυβέρνηση, ώστε κυβέρνηση και οι εταιρείες του σιδηροδρόμου να ασχοληθούν σοβαρά και να θέσουν σε προτεραιότητα με τα ζητήματα που αφορούν στην πόλη της Λάρισας.
Βασική επιδίωξη της δημοτικής αρχής είναι η λήψη απόφασης και η δρομολόγηση διαδικασιών ώστε να υπάρξει επιτέλους μια ειδική μελέτη εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας των εναλλακτικών λύσεων που απαιτούνται (υπογειοποίηση, ανοικτή τάφρος, παράκαμψη της πόλης, υπόγειες διαβάσεις κλπ.) για τον περιορισμό των κινδύνεων που εγκυμονεί η διέλευση του σιδηροδρόμου από την πόλη.
Στην επιστολή στον πρωθυπουργό ο δήμαρχος Λαρισαίων αφού αναφέρει ότι η πόλη έχει πληρώσει φόρο αίματος στον σιδηρόδρομο, ενώ υπογραμμίζει ότι όλες οι δημοτικές αρχές της πόλης και η σημερινή έχουν προσπαθήσει να αναδείξουν τα ζητήματα πιέζοντας τις κατά περιόδους διοικήσεις του ΟΣΕ, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Σημειώνεται επίσης ότι στην επιστολή δυο φορές την τελευταία πενταετία, η πρώτη τον Μάρτιο του 2019 επι προηγούμενης κυβέρνησης, και η δεύτερη πριν ένα χρόνο, συμφωνήθηκε σε επαφές με ανώτερα πολιτικά και υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, η εκπόνηση τέτοιας μελέτης, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει προχωρήσει κάτι συγκεκριμένο.
Πληροφορίες και βασικοί κανόνες για τη διαβούλευση
Η ανοικτή δημόσια διαβούλευση του Δήμου Λαρισαίων μ ε φορείς και πολίτες θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την ερχόμενη Τετάρτη 15 Μαρτίου, στις 7 μ.μ.
Όλοι οι πολίτες μπορούν να παρακολουθήσουν ζωντανά αλλά και να συμμετέχουν στη διαδικασία από όπου κι αν βρίσκονται, μέσω του υπολογιστή, του τάμπλετ ή του έξυπνου κινητού τους τηλεφώνου (smartphone).
Η διεξαγωγή διαβούλευσης μέσω τηλεδιάσκεψης ακολουθεί τους βασικούς κανόνες αντίστοιχων ανοιχτών συνεδριάσεων με φυσική παρουσία. Υπάρχουν όμως σημαντικές ιδιαιτερότητες και περιορισμοί που σχετίζονται με την απομακρυσμένη συμμετοχή τις οποίες και πρέπει να λάβουμε υπόψη για τον επιτυχημένο συντονισμό και διενέργειά της.
Συμμετέχοντες και Κανάλια Επικοινωνίας/Συμμετοχής:
Οι βασικοί συμμετέχοντες στην προγραμματισμένη διαδικτυακή διαβούλευση είναι:
α. Οι εισηγητές: εκπροσωπούν τη Δημοτική Αρχή και θα βρίσκονται στο κεντρικό πάνελ που θα εγκατασταθεί στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου. Ο χώρος θα λειτουργήσει ως τηλεοπτικό στούντιο με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (κάμερες, μικρόφωνα, φώτα, κλπ.), ώστε να είναι δυνατή η ζωντανή μετάδοση εικόνας και ήχου.
Ο συντονιστής δίνει το λόγο στους εισηγητές και στο κοινό.
β. Το κοινό/ οι πολίτες & εκπρόσωποι Φορέων: συμμετέχουν εξ’ αποστάσεως μέσα από τον υπολογιστή, το tablet ή το smartphone τους.
Υπάρχουν δύο τρόποι συμμετοχής των πολιτών:
- Μέσω της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης Google Meet: Ακολουθώντας τον προκαθορισμένο σύνδεσμο (link), οι πολίτες μπορούν να παρακολουθήσουν ζωντανά την συζήτηση και να συμμετέχουν σε αυτή. Με το πέρας των εισηγήσεων, ο συντονιστής θα δώσει το λόγο στους πολίτες που συμμετέχουν μέσω Google Meet για να υποβάλουν τις ερωτήσεις και τις παρατηρήσεις τους. Έχουν την δυνατότητα να εμφανιστούν είτε με εικόνα (ανοιχτή κάμερα) και ήχο είτε μόνο με ήχο. Ο σύνδεσμος (link) του Google Meet είναι: https://meet.google.com/orp-baqx-ims
- Μέσω των κοινωνικών δικτύων YouTube& Facebook του Δήμου Λαρισαίων: η συζήτηση θα προβληθεί ζωντανά μέσω streaming και οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν τις ερωτήσεις ή παρατηρήσεις τους μέσω έγγραφου σχολιασμού στα αντίστοιχα κανάλια. Ο συντονιστής θα μεταφέρει τις ερωτήσεις/παρατηρήσεις στο πάνελ και θα απαντηθούν στο δεύτερο μέρος της διαβούλευσης.
3) Βασικοί Κανόνες:
- Ο μέγιστος χρόνος ερώτησης είναι 1 λεπτό
- Απαγορεύονται ύβρεις και κακόβουλα σχόλια
- Τα μικρόφωνα των πολιτών παραμένουν κλειστά (mute) μέχρι να τους δοθεί ονομαστικά ο λόγος από τον συντονιστή
- Μέσω της λειτουργίας του Chat στο Google Meet, όσοι επιθυμούν να υποβάλουν ερώτηση και να λάβουν το λόγο θα έχουν γράψει την πρόθεσή τους αυτή, μαζί με το ονοματεπώνυμό τους και τον Φορέα που εκπροσωπούν. Έπειτα θα δημιουργηθεί σειρά προτεραιότητας και με αυτή τη λίστα ο συντονιστής του πάνελ θα δίνει το λόγο ονομαστικά στους πολίτες.
- Σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος ή παροχής βοήθειας, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με το τηλέφωνο της εταιρείας υποστήριξης, Novoville: 2130 333929
4) Ροή Προγράμματος:
- Συντονιστής: Καλωσόρισμα & Αναφορά σε Βασικούς Κανόνες Διεξαγωγής της Διαβούλευσης
- Δήμαρχος: Εισαγωγική Τοποθέτηση
- Στελέχη της Δημοτικής Αρχής: Εισηγήσεις
- Ερωτήσεις & Τοποθετήσεις Εκπροσώπων Φορέων & Πολιτών:
○ Ο συντονιστής δίνει το λόγο με βάση τη σειρά προτεραιότητας στους πολίτες που συμμετέχουν μέσω της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης Google Meet
○ Ο συντονιστής μεταφέρει στο πάνελ τις ερωτήσεις των πολιτών από τα κοινωνικά δίκτυα - Λήξη Διαβούλευσης