Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA122με τίτλο «BRICOLAGE: στην τέχνη και την λογοτεχνία» και κωδικό προγράμματος 2022-1-EL01-KA122-SCH-000074104, το 43ο Δημοτικό σχολείο Λάρισας πραγματοποίησε τη δεύτερη κινητικότητά του.
Συγκεκριμένα, η Διευθύντρια του Σχολείου κα Πουρνάρα Χρυσάνθη και η εκπαιδευτικός κα. Νικολάου Αναστασία ταξίδεψαν στην Πορτογαλία και παρακολούθησαν πενθήμερη επιμόρφωση με θέμα “Futureclassroom:Appsforeducation”με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Η επιμόρφωση έλαβε χώρα από τις 23Ιουλίου έως 28Ιουλίου στο Πόρτο, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Πορτογαλίας, μετά την πρωτεύουσα Λισσαβώνα, τοποθετημένη κατά μήκος των εκβολών του ποταμού Douro, στα βόρεια της χώρας, ένα από τα παλαιότερα Ευρωπαϊκά κέντρα και έχει ενταχθεί στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO το 1996.
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με πρωτότυπες διδακτικές πρακτικές και γνώρισαν ποικίλους τρόπους αξιοποίησης νέων ψηφιακών εργαλείων στην τάξη. Το πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αποκτήσουν δεξιότητες οργάνωσης, συντονισμού, επικοινωνίας και καθοδήγησης στις νέες τεχνολογίες. Να ενισχύσουν, επίσης, τις ψηφιακές τους δεξιότητες και να εξοικειωθούν με καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές με στόχο την προώθηση της ενεργητικής μάθησης και την ποιοτική και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.
Οι εκπαιδευτικοί μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος θα μπορούν:
Να αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της χρήσης των ψηφιακών εργαλείων στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία
Να αξιοποιούν και να χειρίζονται επαρκώς τα διδαχθέντα ψηφιακά εργαλεία στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πράξης
Να προσαρμόζουν τη διδακτική τους μεθοδολογία σε σύγχρονα και απαιτητικά μαθησιακά περιβάλλοντα
Να αποδέχονται, να εφαρμόζουν και να προβάλλουν την εκπαιδευτική καινοτομία
Να χειρίζονται και να αξιοποιούν εναλλακτικά ψηφιακά συνεργατικά εργαλεία προς όφελος της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας
Να βελτιώσουν το εκπαιδευτικό τους αποτύπωμα προς όφελος των μαθητριών/μαθητών τους.
Πέραν όλων αυτών, ωστόσο, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν και να συνομιλήσουν με εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών, να γνωρίσουν διαφορετικά μοντέλα εκπαίδευσης, να συγκρίνουν πρακτικές και προγράμματα αλλά και να ξεναγηθούν και να επισκεφτούν τοποθεσίες, μουσεία, αξιοθέατα και μνημεία της περιοχής του Πόρτο.
Οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις, εφοδιασμένοι και οπλισμένοι με νέες σχετικές στρατηγικές και δεξιότητες, πλήρως ικανοποιημένοι, αφού οι στόχοι που είχαν, εξαρχής, τεθεί επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Στοίχημα των εκπαιδευτικών μετά από την πραγματοποίηση αυτής της κινητικότητας είναι η διάχυση όλων αυτών των πρακτικών που αποκόμισαν τόσο στους συναδέλφους του σχολείου τους όσο και στους συναδέλφους των άλλων σχολείων της περιφέρειάς τους μέσω σχετικών ημερίδων που προτίθενται να διοργανώσουν τη νέα σχολική χρονιά που σε λίγο ξεκινάει.
Αναμφίβολα, η αξία των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1 είναι ισχυρή και ανεκτίμητη, αφού οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, μέσω των επιμορφωτικών δράσεων, έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στρατηγικές τους, να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, να έρθουν σε επαφή με νέες κουλτούρες και πολιτισμούς και να αναπτύξουν, τελικά, το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.