Το 29,4% έφτασε το Σεπτέμβριο του 2023 το μερίδιο της Οικογένειας Κλιάφα στο αναψυκτικό της βυσσινάδας στο οργανωμένο λιανεμπόριο, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ. Ήδη από το φετινό Απρίλιο, η βυσσινάδα της Κλιάφα, εταιρείας που ανήκει στον θεσσαλικό Όμιλο των Ελληνικών Γαλακτοκομείων, βρίσκεται στην κορυφή της σχετικής υποκατηγορίας, αλλά πλέον φτάνει το κρίσιμο μερίδιο του 30%. Τον Σεπτέμβριο, η δεύτερη Λουξ είχε μερίδιο βυσσινάδας σε αξία πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο στο 20,6%.«Πρόκειται για μια μικρότερη σε όγκο κατηγορία, αλλά ουσιαστικά η επανείσοδος του brand Κλιάφα σε βυσσινάδα στο ράφι του σούπερ μάρκετ επιβεβαίωσε τη δυναμική, αλλά και την αναγνωρισιμότητα της βυσσινάδας, που αποτελούσε σήμα-κατατεθέν για την Οικογένεια Κλιάφα και πριν την εξαγορά της εταιρείας», δήλωσε στο FOODReporter ο General Manager της Κλιάφα, Θανάσης Κολοβός.
Πρώτη σε αξία πωλήσεων η πορτοκαλάδα, ισχυροποίησε το μερίδιό της κατά 60%
Από πλευράς μεριδίων κωδικών της εταιρείας σε συνολική αξία πωλήσεων στο πρώτο εννεάμηνο του έτους, πρώτη έρχεται η πορτοκαλάδα, δεύτερη η λεμονάδα και τρίτη η βυσσινάδα, αν και πρώτη πανελλαδικά στην υποκατηγορία της.
Πάντως, η Κλιάφα κερδίζει μερίδια στην αγορά, από τη στιγμή που πραγματοποίησε επαναλανσάρισμα και επανατοποθέτηση στο ράφι, μαζί και με τις σχετικές προσφορές. Το μερίδιο στην πολύ ανταγωνιστική υποκατηγορία της πορτοκαλάδας αυξήθηκε κατά 60% σε ένα έτος, από το 2,5% στο 4%, ωστόσο κινείται ακόμη χαμηλά. Ανοδικά κινήθηκε και η λεμονάδα, σε μια κατηγορία όπου, όπως έχει γράψει το FOODReporter, υπήρξε αύξηση και σε όγκο πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο στο φετινό καλοκαίρι.
Η εντατική προώθηση της Bibi Cola
Παράλληλα με τη σειρά αναψυκτικών Κλιάφα, όπου τώρα γίνεται διευρυμένη προσπάθεια προώθησης των κωδικών χωρίς ζάχαρη (ειδικά της βυσσινάδας χωρίς ζάχαρη, που μπαίνει σε όλο και περισσότερα ράφια), η Ελληνικά Γαλακτοκομεία «τρέχει» πολύ δυνατά το κομμάτι των προσφορών και στην Bibi Cola. Άλλωστε, τα αναψυκτικά τύπου Cola εμφάνισαν τους μεγαλύτερους τζίρους στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο το φετινό καλοκαίρι και η μητρική εταιρεία εμφανίζεται πρόθυμη να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο για το δικό της brand.
Ο κ. Κολοβός επιβεβαίωσε στο FOODReporter ότι το Bibi Cola είναι όντως το brand στο οποίο επικεντρώνει τις προσπάθειές της η Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Άλλωστε, η συνεργαζόμενη με τον Όμιλο διαφημιστική εταιρεία McVictor & Hamilton, είχε κατοχυρώσει για λογαριασμό της Ελληνικά Γαλακτοκομεία το εμπορικό σήμα Olympus Cola τον περασμένο Ιούλιο, με λογότυπο σχεδόν ταυτόσημο με της Όλυμπος. Για την ώρα το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα δεν αναμένεται να αξιοποιηθεί.
Κωνσταντίνος Βορίλας, Foodreporter