Τις ενέργειες για τη βελτίωση των υπηρεσιών του ελληνικού σιδηροδρόμου παρέθεσαν, στο πλαίσιο του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, o Παναγιώτης Τερεζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, ο Roberto Rinaudo, Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train, ο Παναγιώτης Μπαλωμένος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ και ο Στέλιος Αρχοντάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της VTG Rail Logistics Hellas.
Σχετικά με τα έργα αποκατάστασης που έχει δρομολογήσει ο ΟΣΕ, ο διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Τερεζάκης είπε ότι το επόμενο διάστημα θα είναι στον αέρα οι πέντε διαγωνισμοί για την αποκατάσταση της υποδομής στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα, το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, το τμήμα Λάρισα – Βόλος (όπου προχωρά η ανακατασκευή ολόκληρης της γραμμής στο μεγαλύτερο μήκος της) καθώς και το ιστορικό κομμάτι του Πηλίου.
Αφορά, ακόμη, στην αποκατάσταση της σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS στο τμήμα Δομοκού – Λάρισας, που είχε παραλειφθεί πέντε μέρες πριν από την καταστροφή Daniel.
Ο κ. Τερεζάκης ανέδειξε και την ανάγκη ίδρυσης σιδηροδρομικής αστυνομίας, η οποία υπήρχε αλλά σταδιακά καταργήθηκε, εξαιτίας της αύξησης της παραβατικότητας.
«Η χρήση της τεχνολογίας καμερών και drones έχει μειώσει τις δολιοφθορές, αλλά εξακολουθούν να συμβαίνουν σε μικρότερη κλίμακα. Είναι ένα διεθνές φαινόμενο», σημείωσε. «Κάθε δολιοφθορά στο σιδηρόδρομο “τυφλώνει” τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια του δικτύου», κατέληξε.