Αρχισαν αυτή την εβδομάδα οι πρώτες συνεδριάσεις των επιτροπών της Ευρωβουλής και ένα από τα πρώτα μεγάλα θέματα ελληνικού ενδιαφέροντος που ήρθαν στο προσκήνιο ήταν τα Τέμπη.
Στην πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής Μεταφορών (TRAN) συγκεκριμένα, με νέα προεδρεύουσα την Ελίζα Βόζεμπεργκ.
Εκεί εμφανίστηκε για ακρόαση ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) Τζόζεφ Ντόπελμπαουερ και δέχτηκε τα πυρά των ελλήνων ευρωβουλευτών της αντιπολίτευσης για τις ευθύνες του Οργανισμού για τον έλεγχο των σιδηροδρομικών δικτύων, για τη σχέση του με τα εθνικά υπουργεία, τη ΡΑΣ και τις αρχές ασφαλείας, την πολιτική που εφαρμόζεται στην Ελλάδα σχετικά με τις πιστοποιήσεις των τρένων.
Το μεν ΚΚΕ, διά του Κώστα Παπαδάκη, κατήγγειλε ότι στην υποχρηματοδότηση οφείλεται ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος (και άλλων κρατών-μελών) δεν διαθέτει το σύστημα ασφαλείας ΕΤCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) και το ERTMS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας), σημειώνοντας ότι έχουν αυξηθεί κατά 18% οι θάνατοι στις ράγες στην ΕΕ τον τελευταίο χρόνο καταγραφής τους.
Ο δε ΣΥΡΙΖΑ, διά της Ελενας Κουντούρα, κατέθεσε έξι ερωτήματα προς τον ERA, τονίζοντας ότι ο Οργανισμός είχε εκδώσει πιστοποιητικό ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο παρά το γεγονός ότι δεν τηρούνται οι σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες.
Το θέμα θα συνεχιστεί και σε μελλοντική συνεδρίαση, ενώ άλλες πτυχές της υπόθεσης των Τεμπών αναμένεται να συζητηθούν τις προσεχείς ημέρες και στην επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων (τη γνωστή μας LIBE).
kosmoslarissa.gr