Ο John Magas και η Anthea Blanas εργάζονται τα τελευταία εννέα χρόνια ως καλλιτεχνικοί διευθυντές και υπεύθυνος στρατηγικής και υπεύθυνη UX αντίστοιχα στην εταιρεία customedialabs με έδρα τις ΗΠΑ. Από τα πρώτα τους βήματα, η δουλειά τους έχει διακριθεί και έχουν κερδίσει βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς στον χώρο της διαφημιστικής και καλλιτεχνικής φωτογραφίας, όπως τα Color Awards (Λος Άντζελες), Px3 photography awards (Παρίσι), International Loupe Awards (Αυστραλία) και International Photography Awards. Παράλληλα δουλειές τους έχουν δημοσιευτεί στο PhotoVogue, στο Hasselblad Bulletin, και πιο πρόσφατα στην έκδοση BEST OF THE BEST PHOTOGRAPHERS 2015 - One Eyeland Book Vol 5.
Οι ίδιοι μου εξηγούν τι σημαίνουν οι διακρίσεις, ειδικά για τα Ιnternational Color Awards 2015, όπου φέτος κέρδισαν τρία βραβεία ανάμεσα σε 7.500 διεθνείς συμμετοχές: «Τα βραβεία και η διάκριση στον 8o διαγωνισμό ήρθαν σαν μια επιβράβευση της προσπάθειας που κάνουμε τα τελευταία χρόνια με την ενασχόλησή μας με την καλλιτεχνική φωτογραφία. Τα τρία βραβεία σε επαγγελματική κατηγορία, με πρώτη θέση καλύτερης φωτογραφίας στην κατηγορία αθλητισμού, δεύτερη θέση καλύτερης φωτογραφίας στη μόδα, και τρίτη φωτογραφία που ήταν μέσα στη δεκάδα, ήταν πραγματικά μεγάλη επιτυχία».
Η αξιολόγηση των φωτογραφιών τους έγινε από κορυφαίους κριτές του χώρου της φωτογραφίας και από καλλιτεχνικούς θεσμούς και οίκους όπως ο Christie’s στο Παρίσι, η Art Fair στο Λονδίνο, το DB Agency στο Mιλάνο, η Clair Galerie στο Μονάχο, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Εδιμβούργου, η Art Beatus Gallery στο Χονγκ Κονγκ, το Gup Magazine στο Άμστερνταμ και η Eyestorm στο Λονδίνο. Στον θεσμό κατά καιρούς έχουν συμμετάσχει και διακριθεί σε αντίστοιχες θέσεις μεγάλα ονόματα του χώρου όπως οι Erwin Olaf, Andrzej Dragan, Peter Lippmann, και Freddy Fabris. Ο θαυμασμός για τη δύναμη της οπτικής επικοινωνίας και η κοινή τους ανάγκη για καλλιτεχνική έκφραση τους ενέπνευσε να εξερευνήσουν διάφορες δημιουργικές κατευθύνσεις μέχρι που κατέληξαν στην φωτογραφία. Κι αυτό γιατί ο χώρος συνδύαζε, κατά την άποψή τους, την καινοτομία και τη δημιουργικότητα.
Δηλώνουν επηρεασμένοι από φωτογράφους όπως οι Annie Leibovitz, Gregory Crewdson, Erwin Olaf καθώς και άλλους οι οποίοι, μέσω δραματικών σκηνών και στυλιζαρισμένων φωτογραφιών, αποτυπώνουν θέματα αστικής ζωής, καθημερινότητας, ταμπού, σαν να είναι σκηνές από ταινίες. Kοινό στοιχείο όλων το φως, που όπως και στα ρεαλιστικά έργα της αναγέννησης δημιουργεί φόρμες, δίνει εντάσεις, καθώς και μια δραματική διάθεση σε ένα έργο, αναδεικνύοντας τα θέματά τους σε ήρωες. Έτσι άρχισαν να μελετούν τον κόσμο της διαφημιστικής φωτογραφίας, ο οποίος δίνει την ελευθερία να αποτυπώσεις και να αναδείξεις ένα θέμα όπως το φαντάζεσαι με ελεγχόμενο φως είτε μέσα σε ένα στούντιο είτε σε εξωτερική λήψη.
Μετά από χρόνια κατέληξαν να δημιουργήσουν τον δικό τους χώρο, ένα στούντιο στο οποίο αφιερώνουν τον ελεύθερό τους χρόνο για να εκφράζονται και να δημιουργούν τις δικές του εικόνες. Αυτό που τους παρακινεί είναι ότι μέσα σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους θέμα και να δώσουν τη δική τους διάσταση. Η φωτογραφία είναι το μέσο αποτύπωσης των ιδεών τους, αλλά για να δημιουργηθεί μία τέτοια φωτογραφία χρειάζεται τη δική της διαδικασία. Από τη μία καλούνται οι ίδιοι να συνθέσουν, να σκηνοθετήσουν και να επιμεληθούν όλα τα στοιχεία τα οποία θα δημιουργήσουν μια εικόνα. Υλικά, ρούχα, στάιλινγκ, είναι όλα αυτά που τοποθετούν μια φωτογραφία στον χρόνο και συνθέτουν μια ιστορία.
Στήνουν τις δικές τους σκηνές και χρησιμοποιούν χαρακτήρες που ενσωματώνονται σε έναν ρόλο, όπως ένα μυθιστόρημα με αρχή, μέση και τέλος. Από την άλλη υπάρχει το τεχνικό επίπεδο της φωτογραφίας, οι κατάλληλες μηχανές, τα σωστά εργαλεία, ο φωτισμός, και η τελική επεξεργασία για να βγει ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Όπως μου λένε, έχουν επιλέξει ένα δραματικό τρόπο αποτύπωσης, με τους χαρακτήρες να δημιουργούνται από το φως μέσα σε ένα μυστηριακό σκηνικό. Κοινό στοιχείο και στους δύο είναι ότι πιστεύουν στη συνεχή εξέλιξη και την καινοτομία και ότι η αγάπη για ένα αντικείμενο, η επιμονή, η σκληρή δουλειά και η μεθοδικότητα είναι τα συστατικά για να πετύχεις τους στόχους σου.
Ταυτόχρονα πιστεύουν ότι τα δημιουργικά άτομα έχουν πλέον την ευκαιρία να δουλεύουν από όποιο μέρος του κόσμου κι αν ζουν και μέσω του διαδικτύου μπορούν να παρουσιάζουν τη δουλειά τους πολύ πιο εύκολα σε ένα παγκόσμιο κοινό καθώς και να απευθύνονται σε μια παγκόσμια αγορά. «Είναι ενδιαφέρον να δείχνεις στον έξω κόσμο ότι στην Ελλάδα υπάρχει αυτή η δημιουργικότητα και ένα υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού γύρω από τη φωτογραφία. Υπάρχουν πάρα πολλοί ταλαντούχοι νέοι που το κάνουν καθημερινά μέσω της δουλειάς τους, προσπαθούν να δουν τον κόσμο με τον δικό τους τρόπο σκέψης και δουλεύουν σκληρά για ένα καλύτερο αύριο, και αυτό είναι πολύ αισιόδοξο».
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ (ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ)