Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ με Κωδικό 2023-1-EL01-KA121-SCH-000129483, το σχολείο μας, ως διαπιστευμένο σχολείο με Κωδικό διαπίστευσης 2020-1-EL001-KA1200-SCH-000094713 υλοποίησε εκπαιδευτική κινητικότητα στο διάστημα 3 έως 7 Σεπτεμβρίου 2024, στην πόλη Οστάνδη του Βελγίου, με στόχο την προαγωγή της Διεθνούς συνεργασίας, της Συμπερίληψης και της Ψηφιακής Παιδείας.
Ειδικότερα, τέσσερις καθηγήτριες του σχολείου μας, του 6ου Γυμνασίου Λάρισας, η υποδιευθύντρια κ. Τασιοπούλου Παρασκευή-Φιλόλογος, και τρεις εκπαιδευτικοί, η κ. Καλπακίδου Δέσποινα-Φιλόλογος, η κ. Χρυσάφη Γλυκερία-Θεολόγος και η κ. Μακαριάδου Κυριακή-Φιλόλογος επισκέφτηκαν την πανεπιστημιούπολη του GO! Athena Oostende – Scholengroep Stroom!
Η υποδοχή ήταν ιδιαίτερα θερμή! Τους υποδέχτηκε η ομάδα εργασίας Διεθνοποίησης και η διοίκηση του Campus Pegasus. Ωστόσο, η επίσκεψή τους δεν περιορίστηκε μόνο σε αυτή την τοποθεσία. Μέσα σε όλη την εβδομάδα είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν αρκετές άλλες πανεπιστημιουπόλεις του GO! Athena και συγκεκριμένα το Campus Olympus και το CampusCentrum, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν μια πλήρη εικόνα των εργασιών και της εκπαίδευσης που προσφέρεται μέσα στο GO! Athena και στις τάξεις του που παρουσιάζουν γλωσσική ποικιλία και στήριξη των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση της διαφορετικότητας (εθνοτικής – πολιτισμικής – θρησκευτικής) στο περιβάλλον διδασκαλίας και εκμάθησης.
Μετά από προηγούμενη επιτυχημένη συνεργασία, οι συμμετέχουσες Έλληνίδες καθηγήτριες του προγράμματος ήθελαν να γνωρίσουν καλύτερα τη λειτουργία του βέλγικου σχολείου παρακολουθώντας το από κοντά. Ανακαλύπτοντας, λοιπόν, το GO Athena, ενημερώθηκαν αναλυτικά και διαμόρφωσαν άποψη για τις εργασίες και την καθοδήγηση των μαθητών/μαθητριών. Επιπλέον, γνώρισαν στο πλαίσιο του έργου του Γυμνασίου, μια εξαιρετική πρωτοβουλία που υποστηρίζει την ανάπτυξη των μαθητών/τριών με καινοτόμους τρόπους.
Κατά την επίσκεψή τους, οι τέσσερις καθηγήτριες έλαβαν μέρος σε διάφορες δραστηριότητες εντός του σχολείου. Μεταξύ άλλων παρακολούθησαν μάθημα Αγγλικής και Γαλλικής Γλώσσας και μοιράστηκαν τις δικές τους μεθόδους διδασκαλίας με τους τεταρτοετείς μαθητές του GO! Ακόμη, έγινε όπως προέβλεπε το πρόγραμμα μια πολύτιμη ανταλλαγή παιδαγωγικών ιδεών.
Επιπλέον, οι καθηγήτριες του προγράμματος έλαβαν αναλυτική εξήγηση από την κ. Ν. Lammens για τη λειτουργία των τάξεων υποδοχής του ΟΚΑΝ (“Onthaalklas voor Anderstalige Nieuwkomers”) και ενημερώθηκαν από τον κ. C. Schampaert για το θέμα Learning Boost (Ενίσχυση μάθησης), το οποίο αποσκοπεί στη βελτίωση των δεξιοτήτων σπουδών και των δυνατοτήτων σχεδιασμού των μαθητευόμενων. Η ελληνική αντιπροσωπεία εντυπωσιάστηκε, επίσης, πολύ από την εκτεταμένη φροντίδα που προσφέρει ένας σύμβουλος μαθητών/τριών ανά ακαδημαϊκό έτος ή τάξη.
Ξεχωριστή στιγμή κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ήταν η συνάντηση με τον Fabio Vuka, Έλληνα μαθητή που από τη φετινή σχολική χρονιά συμμετέχει στην τάξη του ΟΚΑΝ! Athena. Η συνάντηση ανέδειξε τους ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των δύο σχολείων και κατέδειξε την αξία της Διεθνούς συνεργασίας για την υποστήριξη μαθητών/μαθητριών από διαφορετικά πολιτιστικά υπόβαθρα.
Μια ακόμη ιδιαίτερη στιγμή κατά την επίσκεψή τους ήταν και η συνάντηση με κάποια γνώριμα πρόσωπα. Έτσι, είδαν την Ciara Uzoma (5LWE2), μαθήτρια που ζωγράφισε πέρυσι στο πλαίσιο του έργου ASOS ( A Symphony of Science- Συμφωνία Επιστήμης- Εrasmus Project που συνδυάζει μουσική, ευεξία, τεχνολογία και ψηφιακά εργαλεία.) και της επιλογής της Edudance για την κινητικότητα των μαθητών/τριών στο σχολείο μας εδώ στην Ελλάδα. Η δασκάλα Julie Scalisi, που επισκέφθηκε το ελληνικό σχολείο τον Φεβρουάριο του 2020 στο πλαίσιο του Sm@rtstuffproject, είχε και αυτή μια δημιουργική συζήτηση με την ελληνική αντιπροσωπεία.
Οι εκπαιδευτικοί στον ελεύθερο χρόνο τους πραγματοποίησαν πολιτιστικές επισκέψεις στην πόλη Βρυξέλλες στο Parlamantarium, το οποίο αποτελεί ταξίδι στην εξέλιξη της ευρωπαϊκής δημοκρατίας, στο House of European History, ένα μουσείο με άπειρες πολυμεσικές εφαρμογές, διαδραστικά παιχνίδια και μεγάλο πλούτο ιστορικής γνώσης και στην επιβλητική Grand Place. Επίσης, επισκέφτηκαν το ιστορικό κέντρο της παραμυθένιας πόλης της Μπριζ και την αρχαιότερη πόλη του Βελγίου, την πανεπιστιμιούπολη της Γάνδης με τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική και την άφθονη σύγχρονη τέχνη καθώς και το Τμήμα Εκπαίδευσης όπου εντάσσεται η Παιδαγωγική Συμβουλευτική Υπηρεσία, ενδυναμώνοντας έτσι συλλογικά την πολιτισμική και ιστορική τους ταυτότητα.
Η συνεργασία με το βελγικό σχολείο αποδεικνύεται πολύ γόνιμη και εποικοδομητική και φαίνεται στον ορίζοντα ότι σχεδιάζονται ακόμα περισσότερα κοινά έργα στο μέλλον. Αυτή η σύνδεση συνεχίζει να αναπτύσσεται και προσβλέπουμε σε αυτό που επιφυλάσσει το μέλλον με ευαισθησία, δημιουργικότητα και καινοτομία. Η συνεργαζόμενη ομάδα του προγράμματος πέτυχε τον σκοπό της και θα συνεχίσει τον εκσυγχρονισμό των διδακτικών πρακτικών μέσω της ενημέρωσης / αναβάθμισης των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη διεύρυνση των οριζόντων των εκπαιδευτικών και των μαθητών/μαθητριών.