Σε μία ακόμη ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική εμπειρία με θέμα τη γευσιγνωσία είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν οι εκπαιδευόμενοι/ες του Δήμου Ελασσόνας, στο πλαίσιο του προγράμματος επιμόρφωσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την αγροδιατροφή, στις εκπαιδευτικές κατευθύνσεις κρασιού, γαλακτοκομικών και κρέατος. Σκοπός του ειδικού αυτού μαθήματος, ήταν να ενισχυθούν περαιτέρω, οι δεξιότητες και οι γνώσεις τους μέσω της πρακτικής εμπειρίας με τοπικά προϊόντα και προηγμένες τεχνικές γευσιγνωσίας.
Η διαδικασία ήταν συμμετοχική και διαδραστική, σε ευχάριστο κλίμα, καθώς εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι, φρόντισαν από κοινού να φέρουν τοπικά προϊόντα και εδέσματα, προκειμένου να τα δοκιμάσουν και να τα αξιολογήσουν. Με την καθοδήγηση των καθηγητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Αθανασίου Μανούρα, κ. Ελένης Μαλισσιόβα και κ. Μαίρης Αλεξανδράκη, οι εκπαιδευόμενοι/ες εστίασαν στην αισθητηριακή αξιολόγηση και τις γευστικές ιδιότητες ποικίλων τοπικών προϊόντων, οίνου, γαλακτοκομικών και κρέατος.
Η εξειδικευμένη αυτή κατάρτιση αποτελεί μέρος της ευρύτερης σειράς μαθημάτων του προγράμματος «Αγροδιατροφική Κληρονομιά και Επιχειρηματικότητα με 5 Κατευθύνσεις (Γάλα, Κρέας, Κρασί, Μελί Και Αρωματικά Φυτά)». Αποτελεί συγχρόνως, μία εκπαιδευτική πρωτοβουλία του Δήμου Ελασσόνας, στόχος της οποίας, είναι να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στις τοπικές ανάγκες, με την ενίσχυσή της από προηγμένες και ποιοτικές δράσεις που αυξάνουν την ικανοποίηση των εκπαιδευομένων και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή του ευρύτερου κοινού.
Στον διάλογο που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια του μαθήματος,-ενδεικτικός της υψηλής του ποιότητας και των προσδοκιών-προέκυψαν ενθουσιώδεις προτάσεις, για την επέκταση παρόμοιων δραστηριοτήτων, προώθησης της αξίας της γευσιγνωσίας των τοπικών προϊόντων και της σύνδεσής τους με εκδηλώσεις και τοπόσημα της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς.
Σχετικά με το γεγονός αυτό, ο Δήμαρχος Ελασσόνας, κ. Νίκος Γάτσας, ανέφερε σε δήλωσή του: «Μας χαροποιεί ιδιαίτερα που οι εκπαιδευτικές δυνατότητες της Δια Βίου Μάθησης διευρύνουν τον τοπικό διάλογο και την κατάθεση ιδεών και προτάσεων, τις οποίες έχουμε καθήκον να λαμβάνουμε υπόψιν στο πλαίσιο της συμμετοχικότητας, της τοπικής έκφρασης και ανάπτυξης. Είναι ένα παράδειγμα από το οποίο εμπνεόμαστε και το οποίο αποτυπώνει με ευκρίνεια την ικανοποίηση και τη διάσταση των εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών του Δήμου μας, αναδεικνύοντας περαιτέρω, την αξία και τον θετικό αντίκτυπο του επιμορφωτικού προγράμματος για την αγροδιατροφική κληρονομιά και επιχειρηματικότητα».