Ευθύνες ουσιαστικά στο ανθρώπινο δυναμικό απέδωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, κατά τη διάρκεια της ακρόασής του από τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής στη Βουλή.
Ειδικότερα, όπως είπε «44 χρόνια στα τρένα, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη να γίνονται ταυτόχρονα όπως τη βραδιά εκείνη» ενώ επέμεινε ότι η τηλεδιοίκηση δεν χαρακτηρίζεται εγκατάσταση ασφαλείας και ότι το απόλυτο εργαλείο για την κυκλοφορία των τρένων είναι ο Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας. Ουσιαστικά, ο κ. Τερεζάκης παραδέχτηκε ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση μόνο τοπική.
Απόδοση ευθυνών στον σταθμάρχη
Την ίδια ώρα, απέδωσε όλες τις ευθύνες στον σταθμάρχη, ισχυριζόμενος ότι ήταν υποχρεωμένος να χαράξει αυτόματα τη διαδρομή, πράγμα που δεν έπραξε. «Φεύγοντας από τη Λάρισα βρίσκεται μπροστά σε 2 ομάδες κλειδιών. Είχε διευθετήσει το κλειδί 117 για να περάσει το Intercity. Κάτι μεσολάβησε που του τράβηξε την προσοχή και δεν έκανε τη χάραξη, έστω χειροκίνητα. Ο πίνακας του έδειχνε τα σημεία που ήταν αλλαγές» είπε χαρακτηριστικά κα μάλιστα προσέθεσε ότι «εδώ είναι και θέμα σιδηροδρομικής παιδείας, το μάτι πέφτει στην αλλαγή, οι αλλαγές είναι ο φόβος και τρόμος όλων των σιδηροδρομικών».
Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, από τις συνομιλίες σταθμάρχη και μηχανοδηγού προκύπτει ότι ο δεύτερος όταν είχε καταλάβει ότι πηγαίνει ανάποδα ρώτησε «Για που είπαμε πάει η 62» αντί να προσθέσει «τη μαγική λέξη: με οδηγεί στη γραμμή καθόδου». Όπως είπε ο κ. Τερεζάκης, «θα είχε ξυπνήσει ο σταθμάρχης, δυστυχώς δεν ακούστηκε ποτέ».
Τέλος, υποστήριξε ότι ακόμη και με την εγκατάσταση προηγμένων τεχνικών συστημάτων, η κατάληξη πιθανότατα να ήταν η ίδια εάν ο σταθμάρχης είχε κάνει τους ίδιους χειρισμούς, που σημαίνει ότι τίθενται εκτός τα συστήματα ETCS.
ethnos.gr