Οι μαθητές του ΓΕΛ Τυρνάβου που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα Βουλή των Εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας-Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή, πραγματοποίησαν έρευνα στο πλαίσιο της ενότητας «Συμμετέχουμε, συνδιαλεγόμαστε, συμπράττουμε στη ΓΕΙΤΟΝΙΑ».
Είναι γενικά αποδεκτό ότι η ευθύνη και η στάση μας απέναντι στα ιδιωτικά μας ζητήματα συμπληρώνει, καθορίζει και ενισχύει την ευθύνη και τη στάση μας απέναντι στα ζητήματα δημόσιου ενδιαφέροντος, ενώ ταυτόχρονα επηρεάζει και συχνά διαμορφώνει το κοινό μας συμφέρον.
Η συμπεριφορά μας απέναντι στους συνανθρώπους μας και η αρμονική μας συνύπαρξη είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων, συλλογικής δράσης και σεβασμού του γραπτού νομικού πλαισίου, αλλά και του εθιμικού δικαίου.
Τι πετυχαίνει όμως κανείς συμμετέχοντας στη γειτονιά του; Το ζητούμενο σε μια κοινωνία είναι η αρμονική συνύπαρξη και η ευημερία. Για αυτόν τον λόγο η συμμετοχή μας σε συλλογικές δράσεις δεν θα πρέπει να θεωρείται καταναγκαστικό έργο, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για την αυτοπραγμάτωση του ατόμου.
Μήπως, λοιπόν, τελικά η συμμετοχή και η σύμπραξη στη γειτονιά μου, στον τόπο μου, στη συνοικία μου, δίνει και το κίνητρο για συμμετοχή στα δημόσια ζητήματα; Ξεκινάμε από τα μικρά, τα κοντινά μας και τα πιο οικεία, για να προχωρήσουμε στα μεγαλύτερα, τα πιο μακρινά και λιγότερο οικεία, τα οποία όμως είναι επίσης υψίστης σημασίας για τη ζωή μας.
Για τον σκοπό αυτό διανεμήθηκε ερωτηματολόγιο σε όλους τους μαθητές του σχολείου, προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους και τον προβληματισμό τους για τη γειτονιά τους.
Τα πορίσματα της έρευνας κοινοποιήθηκαν και στον Δήμαρχο Τυρνάβου κ. Τσικριτσή,ο οποίος καλωσόρισε τα παιδιά, και στην Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κ. Μαμανού, ώστε να αποτελέσουν αντικείμενο προβληματισμού για τη βελτίωση, κατά το δυνατόν, των γειτονιών του δήμου μας.
Τα θέματα που, κατά κύριο λόγο, απασχόλησαν τα παιδιά ήταν η καθαριότητα, η ασφάλεια, ο επαρκής φωτισμός, προτείνοντας να ληφθούν μέτρα πρωτίστως για την ασφάλεια και τον φωτισμό.
Η κ. Αντιδήμαρχος άκουσε με ενδιαφέρον τα παιδιά και τους ζήτησε μελλοντική συνεργασία για παρόμοια θέματα.
Οι συμμετέχοντες μαθητές: Αρλέτου Σωτηρία, Γεωργαντζιάς Δημήτριος, Γκουγκουλιάνα Δανάη, Σαπουνά Έλενα, Τεγούση Κωνσταντίνα, Λελέκης Χρήστος, Καραμουσλή Στυλιανή, Σαντίκη Αικατερίνη, Μουταφίδης Δημήτριος, Γιαννώτας Ιωάννης, Λυμπίκης Κωνσταντίνος, Χατζηνάσιου Αγγελική.
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες: Πατσή Κωνσταντινιά, Φακή Ευαγγελία