Εγκρίθηκε χθες από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ η υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης για την ολοκλήρωση του έργου που θα αναβαθμίσει τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας. Πρόκειται για τη σύμβαση 717, που έγινε τα τελευταία χρόνια…μύθος για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς παρέμεινε «παγωμένη» για περισσότερα από τρία χρόνια με την σημερινή διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ να ξεμπλέκει για περισσότερο από 1,5 χρόνο το κουβάρι μέχρι να φτάσει εχθές, Δευτέρα 29 Μαρτίου 2021, στην έγκρισή της.
Η υπογραφή της σύμβασης ανεβάζει ταχύτητες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, που σε ενάμιση χρόνο θα μπορεί να κάνει το ταξίδι από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά.
Το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας» Α.Σ. 717 (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός), με αρχικό συμβατικό προϋπολογισμό 41,3 εκατ. ευρώ (μετά την έκπτωση), εκτελείται από την Κοινοπραξία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA.
Η σύμβαση υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2014 και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί επιτυχώς το 85% του αντικειμένου. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους.
Τα ορόσημα για το «ξεκλείδωμα» της οικονομίας και της κοινωνίας
Δεδομένου ότι η εν λόγω σύμβαση (717) έχει άμεση διεπαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005) που αφορά στην εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System) στα αντίστοιχα τμήματα, η ολοκλήρωσή της θα ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια. Ο χρόνος της διαδρομής στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μειωθεί σε 3.15’ από 3.57’ που είναι σήμερα.
Το σύστημα ETCS,για το οποίο γίνεται συχνότατα λόγος ως βασική προϋπόθεση για να «τρέξουν» σύγχρονα τρένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο,αφορά στηναυτόματη προστασία συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν:
· τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
· την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
· την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU(LinesideElectronicUnits) και ραδιοφάρων (Εurobalises).
Η έγκριση που δόθηκε εχθές ακολούθησε αυτήν του Ελεγκτικού Συνεδρίου και κλείνει ουσιαστικά έναν κύκλο διοικητικών διαδικασιών, ώστε να υλοποιηθούν οι απαραίτητες επιπλέον εργασίες για την ασφαλή και άρτια ολοκλήρωση του έργου.
Σημειώνεται ότι από τις 22 Ιανουαρίου 2021 το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ είχε εγκρίνει παράταση της διάρκειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης προέκυψαν ανάγκες επιπλέον εργασιών για την ολοκλήρωση του. Οι εργασίες αυτές ανατυπώνονται στην συμπληρωματική σύμβαση, με προϋπολογισμό που ανέρχεται στο ποσό των 13.320.240 ευρώ.
Με αφορμή την εξέλιξη αυτή, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης ανέφερε: «Στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον συντομότερο δυνατό χρόνο, πάντα όμως με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών. Προς αυτή την κατεύθυνση αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και προχωρούμε χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις όλες τις απαραίτητες διαδικασίες».
tovima.gr