Στην εκπόνηση Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών οχημάτων προχωρεί ο δήμος Φαρσάλων με στόχο την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Η υπηρεσία συνολικού προϋπολογισμού 35.960 ευρώ με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, αναμένεται να υποδείξει τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο δήμο Φαρσάλων.
Αναλυτικότερα, το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων λαμβάνει υπόψη του ιδίως, τα πολεοδομικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της περιοχής και την υφιστάμενη ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών και μπορεί να ενταχθεί ως μέτρο παρέμβασης σε εκπονούμενα στρατηγικά σχέδια των οικείων OTA, όπως στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – ΣΒΑΚ.
Το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων περιέχει τα εξής:
α) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά μήκος των διοικητικών τους ορίων, στους χώρους στάσης και στάθμευσης του άρθρου 34 του ν. 2696/1999 (Α’ 57), καθώς και σε ελεγχόμενους από τους δήμους χώρους στάθμευσης και δημοτικούς χώρους στάθμευσης, ώστε να προβλέπεται υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός κατ’ ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους του δήμου, και ειδικότερα σε:
αα) υφιστάμενους υπαίθριους δημοτικούς χώρους στάθμευσης,
αβ) υφιστάμενους στεγασμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης,
αγ) υφιστάμενες παρόδιες θέσεις στάθμευσης, ελεύθερες και ελεγχόμενης στάθμευσης, ιδίως στα πολεοδομικά κέντρα των δήμων και σε περιοχές αυξημένης επίσκεψης και σε πυκνοδομημένες αστικές περιοχές,
αδ) νέους υπαίθριους/στεγασμένους χώρους στάθμευσης ή παρόδιες θέσεις στάθμευσης που χωροθετούνται με σκοπό την εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων,
β) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε τερματικούς σταθμούς και επιλεγμένα σημεία των δημοτικών και αστικών συγκοινωνιών, ώστε να καθίσταται δυνατή η ανωτέρω εγκατάσταση των σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής ισχύος και συγχρόνως να διασφαλίζεται η ελάχιστη απαιτούμενη αναμονή επαναφόρτισης για την ομαλή λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού,
γ) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για την εξυπηρέτηση τουριστικών λεωφορείων, ώστε οι προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων να εξοπλίζονται με σημεία επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό 10% τουλάχιστον επί του συνόλου των υφιστάμενων θέσεων ή ενός κατ’ ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων,
δ) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για την εξυπηρέτηση ηλεκτρικών οχημάτων τροφοδοσίας, ώστε οι προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας να εξοπλίζονται με σημεία επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για το 10% τουλάχιστον του συνόλου των υφιστάμενων θέσεων ή ενός κατ’ ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Στις ανωτέρω θέσεις επιτρέπεται και η στάθμευση και η επαναφόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων που δεν εξυπηρετούν ανάγκες τροφοδοσίας μετά από τη λήξη του ωραρίου τροφοδοσίας και έως την επόμενη έναρξη. Σε εμπορικές περιοχές και ιστορικά κέντρα πόλεων, χωροθετούνται παρόδιες θέσεις στάθμευσης – επαναφόρτισης για ηλεκτρικά ποδήλατα και μοτοποδήλατα τροφοδοσίας, τα οποία επιτρέπεται να κινούνται πέραν των ωραρίων τροφοδοσίας που ισχύουν για τα υπόλοιπα οχήματα.
ε) τη χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε υφιστάμενα και νόμιμα καθορισμένα σημεία στάσης ή στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ.-ΤΑΞΙ.
Στα σημεία επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που ορίζονται με την παρούσα απαγορεύεται να φορτίζονται ηλεκτρικών οχημάτων, εκτός από Ε.Δ.Χ.- ΤΑΞΙ,
στ) τη χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ».