Πώς συνδέονται ο αθλητισμός και το θέαμα; Με έναν απλό τρόπο: τις μουσικές στιγμές πριν ή στο ημίχρονο ενός μεγάλου αθλητικού γεγονότος. Το μεγαλύτερο από αυτά και το σημαντικότερο παράδειγμα παντρέματος της μουσικής και των σπορ είναι το Super Bowl, η γιορτή του αμερικάνικου ποδοσφαίρου που διεξάγεται κάθε Φεβρουάριο. Ο τελικός των τελικών για το άθλημα αποτελεί ταυτόχρονα τη μεγαλύτερη γιορτή του μάρκετινγκ, ειδικά το γνωστό σε όλους «Half Time Show».

Εκεί, όλες οι μεγάλες εταιρείες που θέλουν να παρουσιάσουν τα νέα προϊόντα τους, πληρώνουν εκατομμύρια για να εμφανίσουν μερικά από τα πιο συναρπαστικά διαφημιστικά σποτ της τηλεόρασης, ενώ μερικά είναι σαν ταινίες! Το Half Time Show είναι, επίσης, τρομερή ευκαιρία για τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής, νεότερα ή παλιότερα, ώστε να εμφανιστούν σε παγκόσμια μετάδοση και να προσφέρουν ένα μοναδικό σόου μέσα σε περίπου 20 λεπτά.

Φέτος, ήταν η σειρά του Usher, αλλά την παράσταση έκλεψε τελικά μία σπουδαία καλλιτέχνιδα, που δεν συμμετείχε! Η Beyonce όχι απλώς πρωταγωνίστησε στο διαφημιστικό που δημιούργησε η Verizon, αλλά ανακοίνωσε μέσα από αυτό το νέο της τραγούδι με τίτλο «Texas Hold’em»! Η σούπερ σταρ της ποπ και η εταιρεία της βρήκε την ευκαιρία για να προκαλέσει πάταγο, αφού το Super Bowl διεξήχθη στο Λας Βέγκας για πρώτη φορά και έτσι, το τραγούδι που επέλεξε έχει απευθείας αναφορά στον βασιλιά των παιχνιδιών του καζίνο στις ΗΠΑ: το πόκερ.

Το πόκερ κυριάρχησε στην Αμερική στα μέσα του 1800, όταν μεταφέρθηκε από την Ευρώπη. Αποτέλεσε συνέχεια της γαλλικής poque και του γερμανικού pochen και στις αρχές του 1900 έφτασε στο Λας Βέγκας. Εκεί κυριάρχησε μεταξύ των παιχνιδιών του καζίνο, κυρίως επειδή σπάνια άλλαξε τους κανόνες του παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές παραλλαγές. Η πιο σημαντική είναι εκείνη του Texas Hold’em, για το οποίο τραγουδάει σήμερα η Beyonce.

Το πόκερ γενικά, αλλά και η συγκεκριμένη παραλλαγή δεν έχασαν ποτέ το ενδιαφέρον τους για έναν ακόμη λόγο. Εκμεταλλεύτηκαν την τεχνολογία, όταν στις αρχές της νέας χιλιετίας το κοινό άρχισε να μεταφέρει το παιχνίδι του online. Η βιομηχανία του πόκερ κατάλαβε ότι το μέλλον είναι εκεί και χάρη στη χρήση των κινητών τηλεφώνων, του internet και των εξειδικευμένων πλατφορμών που δημιουργήθηκαν, το πόκερ έγινε προσβάσιμο από όλους, όπου κι αν βρίσκονται, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Η επιρροή του στην pop κουλτούρα και τη βιομηχανία της διασκέδασης είναι τεράστια, όπως δείχνει και η επιλογή της Beyonce. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που το Texas Hold’em και το πόκερ εμφανίζονται στις τέχνες και τη μουσική.

Ο «Βασιλιάς», εξάλλου, όχι απλά τραγούδησε για τη γενέτειρα πόλη του παιχνιδιού, αλλά το έκανε και σε ένα από τα πιο διάσημα τραγούδια παγκοσμίως. Το «Viva Las Vegas» μπορεί να μην αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επιτυχία του Έλβις, όμως έγινε ένα από τα πιο αγαπημένα κομμάτια των φανς του και όχι μόνο, και φυσικά… των ίδιων των καζίνο.

Ένας ακόμα μουσικός «θρύλος» που τραγούδησε για αυτό ήταν ο Φρανκ Σινάτρα. Το «Luck Be a Lady» συγκρίνει την τύχη του πόκερ με τη «γυναίκα» σε μία άκρως γοητευτική παρουσίαση από τον μεγάλο Σινάτρα.

Μεταφερόμαστε στο σήμερα και τη Lady Gaga, η οποία εκτόξευσε την καριέρα της με το πασίγνωστο πλέον «Pokerface». Το τραγούδι μιλάει για το μυστηριώδες «πρόσωπο» των παικτών του πόκερ που δε «διαβάζεται» εύκολα από τους αντιπάλους και παρότι συμπληρώνει περισσότερα από 15 χρόνια κυκλοφορίας, παραμένει ένα από τα πιο σύγχρονα κομμάτια που μπορεί να ακούσεις παντού.

Οι Eagles δεν έμειναν εκτός παιχνιδιού, αφού το «Desperado» μπορεί να παραπέμπει αλλού, οι στίχοι όμως του κομματιού είναι γεμάτοι από αναφορές στο πόκερ. Το «Desperado» αποτέλεσε ένα από τα κομμάτια της δεύτερης κυκλοφορίας τους, που χρονολογείται πίσω στο 1973 και, παρότι δεν έγινε πότε single, οι οπαδοί τους δεν άργησαν να το κατατάξουν ανάμεσα στα αγαπημένα τους.

Καμία λίστα δε θα μπορούσε να κλείσει χωρίς έναν από τους μεγαλύτερους μουσικούς ύμνους του πόκερ. Οι Motorhead κέρδισαν μέσα στα χρόνια επάξια τη θέση του κορυφαίου τραγουδιού για το πόκερ, με το «Ace of Spades»,  το οποίο καταφέρνει μέσα σε λιγότερο από τρία λεπτά να μεταφέρει όλη την ένταση και το συναίσθημα του παιχνιδιού.