Το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing και Branding τόπου που διοργανώνεται από το Εργαστήριο Τουριστικού Σχεδιασμού, Έρευνας και Πολιτικής του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Δήμο Λαρισαίων, βρίσκεται στην τελική ευθεία και για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Οργανωτικής Επιτροπής στο κτίριο του Δήμου Λαρισαίων.
Με αφορμή τη συνάντηση ο Δήμαρχος Λαρισαίων κος Απόστολος Καλογιάννης δήλωσε:
«Για την πόλη της Λάρισας και το Δήμο Λαρισαίων η χαρά είναι διπλή.
Πρώτον γιατί η Λάρισα, κινείται δυναμικά σε τροχιά εξωστρέφειας, με τη διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων και γεγονότων. Ετσι η διοργάνωση ενός τόσου σημαντικού συνεδρίου, στο οποίο θα συμμετάσχουν πανεπιστημιακοί, επαγγελματίες από τους χώρους του τουρισμού, του πολιτισμού, της επικοινωνίας και της διαφήμισης, αποτελεί για την πόλη μας, ένα σημαντικό και ιδιαίτερης σημασίας γεγονός..
Δεύτερον, γιατί η Λάρισα, είναι από τις πρώτες πόλεις στην χώρα μας, που ολοκλήρωσε και διαθέτει ένα ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ, το οποίο εκπονήθηκε από το Εργαστήριο Τουρισμού, Σχεδιασμού, Έρευνας και Πολιτικής του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Η εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Μάρκετινγκ για μια πόλη σαν την Λάρισα, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται, λόγω της οικονομικής κρίσης, ως πολυτέλεια, αλλά σαν μια μεγάλη ευκαιρία για την διαμόρφωση της εικόνας της πόλης, στο εγχώριο και διεθνές περιβάλλον.
Αποτελεί βαθιά μου πίστη ότι το μέλλον θα το γράψουμε πατώντας σε επιστημονικά εργαλεία υψηλής ποιότητας. Στην Ελλάδα της κρίσης, δεν υπάρχουν περιθώρια για αυτοσχεδιασμούς. Θέλω να πιστεύω ότι στο άμεσο μέλλον ολοένα και περισσότεροι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, πρώτου και δεύτερου βαθμού, θα αναζητήσουν την επιστημονική γνώση και προσέγγιση προκειμένου να αναδείξουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την «εικονα» της κάθε πόλης και της κάθε περιφέρειας.
Για τη δημοτική αρχή του Δήμου Λαρισαίων, το συγκεκριμένο σχέδιο, αποτελεί ένα σημαντικό επιστημονικό εργαλείο, το οποίο μαζί με άλλα που αφορούν σε παρεμβάσεις στο αστικό περιβάλλον, το σχεδιασμό της πολιτιστικής στρατηγικής, κ.α. μας δείχνουν το δρόμο για το σχεδιασμό της Λάρισας της επόμενης 15ετίας.
Απώτερος στόχος μας είναι να καταστεί η Λάρισα ως ο πρώτος περιφερειακός πόλος ανάπτυξης, με διακριτή θέση στην χώρα και στην ευρύτερη γειτονιά μας».
Ο πρόεδρος της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής και Διευθυντής του Εργαστηρίου καθηγητής κος Αλέξιος Δέφνερ δήλωσε:
«Το συνέδριο έρχεται να ικανοποιήσει απαιτήσεις, ανησυχίες και προσδοκίες σε όσους αποφασίσουν να το παρακολουθήσουν.
Ειδικότερα απευθύνεται τόσο σε στελέχη Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Δημόσιας Διοίκησης, όσο και στον επιχειρηματικό κόσμο αλλά και στους κατοίκους της πόλης της Λάρισας. Πιο συγκεκριμένα:
Σε ότι αφορά Τοπικούς και Περιφερειακούς Παράγοντες Διοίκησης:
Το συνέδριο εστιάζει σε ζητήματα και υπαρκτά προβλήματα τόσο δημιουργίας και ανάδειξης της τοπικής, οικονομικής, τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης όσο και ζητήματα στρατηγικού σχεδιασμού, συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών αλλά και όλων των ομάδων στο εσωτερικό των πόλεων. Ζητήματα δηλαδή που άπτονται θέματα διοίκησης οργανωσιακού χαρακτήρα από την άποψη των Τοπικών Αυτοδιοικήσεων. Μέσα από τις εργασίες του συνεδρίου δίνεται η δυνατότητα στους Φορείς Διοίκησης να δουν, να γνωρίσουν και να αξιολογήσουν διεθνείς και ελληνικές επιτυχημένες πρακτικές, να επενδύσουν στην τοπική ιδιαιτερότητα και να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη άποψη των σύγχρονων τάσεων αστικής ανάπτυξης αλλά και των εργαλείων που χρησιμοποιούνται προκειμένου η αστική ανάπτυξη, η ανταγωνιστικότητα, η διαμόρφωση της ταυτότητας και η υποστήριξη της εικόνας των πόλεων να είναι αποτελεσματική με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την πόλη αλλά και για τις ομάδες στο εσωτερικό της
Για τον Επιχειρηματικό κόσμο:
Η αστική ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την επιχειρηματική ανάπτυξη. Ο τουρισμός, ο πολιτισμός και οι επενδύσεις είναι στενά συνδεδεμένες με την ανάπτυξη των πόλεων και των περιφερειών. Ο συμμετοχικός σχεδιασμός απαιτεί και επιβάλει άμεσα το ρόλο και την εμπλοκή του επιχειρηματικού κόσμου, τόσο στην τουριστική όσο και την πολιτιστική ανάπτυξη μιας περιοχής. Μέσα από τις εργασίες του συνεδρίου οι τοπικοί επιχειρηματίες έχουν την ευκαιρία να δουν συγκεκριμένα παραδείγματα ενεργούς συμμετοχής του επιχειρηματικού κόσμου στην επίτευξη πολιτικών και δράσεων ενίσχυσης της ταυτότητας, της εικόνας και της ελκυστικότητας των περιοχών. Επιχειρήσεις εστίασης, ξενοδοχεία, πολιτιστικοί φορείς, τουριστικοί πράκτορες, αναπτυξιακές εταιρίες, διαφημιστές, τοπικοί παραγωγοί, επαγγελματίες της αγοράς, είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τη διαμόρφωση και την υποστήριξη συγκεκριμένων πολιτικών και εξειδικευμένων τουριστικών, πολιτιστικών και επενδυτικών ‘πακέτων’ υποστήριξης της εικόνας διεθνών και ελληνικών πόλεων
Για τους Κατοίκους της πόλης
Η ανάδειξη και υποστήριξη της εικόνας μιας πόλης στηρίζεται αρχικά στους ίδιους τους κατοίκους της. Οι κάτοικοι της Λάρισας μέσα από την παρακολούθηση του συνεδρίου θα γνωρίσουν τι σημαίνει ‘συμμετέχω ενεργά’ στο όραμα μιας κοινής αστικής ανάπτυξης. Ο συμμετοχικός σχεδιασμός περιλαμβάνει και την οπτική των κατοίκων. Νέες ιδέες, τάσεις, ευκαιρίες και τρόποι ενίσχυσης της συμμετοχής των πολιτών αναδεικνύονται από τις εργασίες του συνεδρίου.
Εκτός όμως από τις εργασίες του συνεδρίου, είναι πολύ σημαντικό να επισκεφτεί κάποιος την Λάρισα κατά τη διάρκεια του συνεδρίου. Την εβδομάδα του συνεδρίου έχουν προγραμματιστεί πολιτιστικές και καλλιτεχνικές παράλληλες εκδηλώσεις στην πόλη της Λάρισας, όπως: φωτογραφικός διαγωνισμός, έκθεση φωτογραφίας με θέμα ‘Η άλλη όψη της Λάρισας’, εικαστική έκθεση με συνεργασία εικαστικών και αρχιτεκτόνων και με θέμα την Λάρισα, λειτουργία του Μουσείου Κούκλας, μουσική από τη Φιλαρμονική του Δήμου κ.ά. Η Λάρισα είναι μια δυναμική πόλη με δυνατότητα ικανοποίησης των απαιτήσεων και των προσδοκιών των επισκεπτών της. Το συνέδριο και οι παράλληλες εκδηλώσεις σηματοδοτούν τη δυναμική αυτή και συμβάλλουν στο να αναδειχθεί η Λάρισα ως μια ‘ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΟΛΗ’, στον πολιτισμό, τον τουρισμό και σε ειδικά γεγονότα, ενισχύοντας την εικόνα της στο εξωτερικό της περιβάλλον.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι πλέον να επισκεφτεί κανείς την πόλη….ευκαιρία για όσους έρθουν να το διαπιστώσουν!»