Σε ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής: "Παρά τη λυσσαλέα αντίδραση της αντιπολίτευσης, στην εκπαίδευση έγιναν πολλά. Ακόμα και σ’ αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, βασικά αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος αποτυπώθηκαν σε νομοθετικές παρεμβάσεις τα δύο τελευταία χρόνια.
Ιδού τα έργα των προηγούμενων κυβερνήσεων που οδήγησαν μεταξύ άλλων
- σε ένα λύκειο-απέραντο εξεταστικό κέντρο 27 μαθημάτων (“μεταρρύθμιση” Αρσένη)
- σε σχολεία χωρίς βιβλία (“μεταρρύθμιση” Διαμαντοπούλου)
- σε τιμωρητική αξιολόγηση και σύνδεση με μισθό για τους εκπαιδευτικούς και κατηγοριοποίηση σχολείων (“έργο” Διαμαντοπούλου)
- σε διαθεσιμότητα – απολύσεις 2.500 εκπαιδευτικούς και διάλυση την επαγγελματική εκπαίδευση (σε συγκυβέρνηση με ΝΔ, εδώ μοιράζεστε τη δόξα)
- σε ακύρωση της προϋπηρεσίας χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών (ν.3848/10)
- σε αυτόματη ποινικοποίηση κάθε κινητοποίηση μαθητών (ΠΝΠ 2000) και σε πολιτική επιστράτευση των εκπαιδευτικών (2013)
- σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις 2000 σχολικών μονάδων (κι αυτό “έργο” Διαμαντοπούλου)
- σε διαθεσιμότητα τους διοικητικούς των Πανεπιστημίων και σε συγχωνεύσεις σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ με το σχέδιο «Αθηνά»
- σε τεράστια μείωση των εκπαιδευτικών δαπανών κατά 34% από το 2009 μέχρι το 2015.
Ιδού τώρα ποια θετικά βήματα έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, αφού επισημάνουμε ότι για πρώτη φορά φέτος μετά από πολλά χρόνια τα σχολεία άνοιξαν έγκαιρα και κανονικά.
· Με τις αλλαγές στα Γυμνάσια καθιερώθηκαν τα δύο τετράμηνα και μειώθηκε ο εξεταστικός φόρτος σε όφελος των μαθητών. Καθιερώθηκε επίσης η ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους.
· Καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο και αποδεσμεύτηκε ο βαθμός του απολυτηρίου του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ν.4326/15).
· Με τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ υλοποιούνται οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος: ενιαία Α΄ τάξη, τομέας στη Β΄, ειδικότητα στη Γ΄, μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, πρόσβαση αποφοίτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ (ν. 4386/16).
· Καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών (ν.4386/16).
· Με το ν. 4368/16 καθιερώθηκε ένα νέο σύγχρονο πλαίσιο για την αντισταθμιστική εκπαίδευση, με τη δημιουργία Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης.
· Θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου εξασφαλίζοντας σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, από 4/θέσια και πάνω, την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων [από 1.337 σε 3.555] και καταργήθηκαν τα εξοντωτικά για τους μαθητές/-τριες 7ωρα.
· Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια ιδρύθηκαν 600 ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προσλήφθηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
· Θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, οριοθετήθηκε το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών και από 4θεσιο νηπιαγωγείο και πάνω το ωράριο εξισώθηκε με αυτό των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου.
· Ξεκίνησε η λειτουργία των Τμημάτων Υποδοχής στα δημόσια σχολεία για τα προσφυγόπουλα - μεταναστόπουλα.
· Επανήλθε ο έλεγχος και η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας, μπήκε φραγμός στην αυθαιρεσία των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων και προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά (ν.4415/16).
· Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έγινε προκήρυξη 1.000 θέσεων ΔΕΠ (πρώτη φορά επί μνημονίων), προκηρύχθηκαν προγράμματα για νέους διδάκτορες για απόκτηση διδακτικής εμπειρίας, καταργήθηκε η διαγραφή φοιτητών, οργανώθηκαν προγράμματα ενίσχυσης απόρων φοιτητών.
· Στο χώρο της έρευνας υπήρξε αποκατάσταση της μονιμότητας των ερευνητών Α’ και Β’ βαθμίδας και θέσπιση, για πρώτη φορά στη χώρα μας, Εθνικού Οργανισμού χρηματοδότησης της έρευνας (ΕΛΙΔΕΚ).
· Καταργήθηκε οριστικά ο θεσμός της διαθεσιμότητας (ν.4325/15) με αποτέλεσμα:
- Την επιστροφή των 2500 εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα (ν.4325/15), την αναγνώριση του χρόνου διαθεσιμότητας ως χρόνου πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας και την ταυτόχρονη επαναλειτουργία των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, με αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι μαθητές/-τριες σε αυτά (ν.4327/15).
- Την επιστροφή στις θέσεις τους των διοικητικών των Πανεπιστημίων, καθώς και των σχολικών φυλάκων που είχαν τεθεί επίσης σε διαθεσιμότητα.
· Έσπασε από τη φετινή χρονιά το καθεστώς αδιοριστίας με το διορισμό, μέσα στο 2016, εκπαιδευτικών διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
· Πάγωσαν οι διαδικασίες αξιολόγησης με τα χαρακτηριστικά που αυτή είχε, καταργήθηκε της σύνδεσης της αξιολόγησης με μισθό και βαθμό και ξεπάγωμα της μισθολογικής καθήλωσης που ίσχυε από το 2011 (ν.4354/15).
· Καταργήθηκε οριστικά ο θεσμός της αυτοδίκαιης αργίας.
· Εκδημοκρατισμός της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολείων και διοίκησης, που συμπεριλαμβάνει για πρώτη φορά με ψηφοφορία και την έκφραση γνώμης των εκπαιδευτικών, η οποία είχε σημαντικό λόγο στην επιλογή (ν.4327/15).
· Κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών (ν.4325/15).
· Αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών μετά το 2010 και η κατάργηση της διαγραφής των αναπληρωτών από τους πίνακες για δύο χρόνια. Επέκταση αδειών μονίμων (εξετάσεων, επιμορφωτικές κ.λπ.) και στους αναπληρωτές (ν. 4351/15).
· Καταργήθηκε το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια (ν. 4351/15).
· Εντάσσονται σε οργανικές θέσεις οι μεταταχθέντες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2013, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (ΦΕΚ β΄ 3391/16).
· Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία ωρομίσθιοι εκπαιδευτές που προσλαμβάνονταν στα ΙΕΚ μπορούσαν να «αποσπαστούν» στα ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτικοί (ν. 4351/15).
· Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία οι διατελέσαντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι Οργανισμών που εποπτεύονται από το ΥΠΠΕΘ καθώς Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς του ΥΠΠΕΘ, ορίζονταν με τη λήξη της θητείας τους ως σχολικοί σύμβουλοι χωρίς καμία κρίση (ν. 4342/15).
· Δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται για συνταξιοδότηση κάθε Απρίλιο να παραμένουν μέχρι τέλους του σχολικού αντί του διδακτικού έτους (παραμονή επιπλέον 2 μήνες). Επίσης, δόθηκε η δυνατότητα σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν την περσινή σχολική χρονιά να ενταχθούν στο παλαιό συνταξιοδοτικό καθεστώς, για μην υπάρχουν αδικίες έναντι των άλλων δημόσιων υπαλλήλων (ν.4386/16).
· Εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς οι εκπαιδευτικοί, που είναι γονείς ανάπηρου παιδιού (67%), (ν.4403/16).
· Τέλος, με τον προϋπολογισμό του 2017, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, αυξάνονται οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στο 2,85 % επί του ΑΕΠ και με αυτό τον τρόπο ανατρέπεται η αρνητική πρόβλεψη του μεσοπρόθεσμου 2014-18 της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για συνεχή μείωση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, οι οποίες θα μειώνονταν με βάση αυτή την πρόβλεψη το 2017 στο 2,15% επί του ΑΕΠ (700 εκ. λιγότερα) και θα έφταναν μόλις στο 1,9 % επί του ΑΕΠ το 2018.
Αυτά προς πλήρη και αληθινή ενημέρωση και όπως λέει και ο σοφός λαός:
«εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόδι»