Με τη συγκίνηση να είναι εμφανής στα πρόσωπα των μελών της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης, πραγματοποιήθηκε σήμερα η τελετή απόσυρσης των τελευταίων εν ενεργεία αεροσκαφών Φάντομ, στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα.
Η ιστορική Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας συμπλήρωσε φέτος 64 χρόνια δραστηριοποίησης, με τα αεροσκάφη της από το 1953 να εκτελούν 181 χιλιάδες ώρες πτήσης, ενώ 12 πιλότοι της, όλα αυτά τα χρόνια, έπεσαν στο καθήκον.
Παρόντες ήταν τόσο ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Αντιναύαρχος Νίκος Αποστολάκης, όσο και ο Αρχηγός ΓΕΑ, Αντιπτέραρχος (Ι), Χρήστος Χριστοδούλου, ενώ αυτό που φαίνεται να μένει ανεξίτηλο στις μνήμες όλων, ήταν η έντονη συγκινησιακή φόρτιση του τελευταίου διοικητή της 248 ΜΤΑ, Αντισμήναρχου (Ι), Δημήτρη Παπαδημητρίου, δεχόμενος τα συγχαρητήρια όλων των παρευρισκόμενων, με δάκρυα να κυλούν από τα μάτια του...
Μέλη των ομάδων επίδειξης «Δαίδαλος» και «Ζευς» εξάλλου εντυπωσίασαν στη συνέχεια το πολυπληθές κοινό, πραγματοποιώντας πτήσεις επίδειξης στον λαρισαϊκό ουρανό.
Ποια είναι η 348 ΜΤΑ
H 348 MTA είναι μία από τις αρχαιότερες και ιστορικές Μοίρες της Π.Α. και η μοναδική σε ρόλο Τακτικής Αναγνώρισης.
Συγκροτήθηκε αρχικά ως Σμήνος στις 26 Νοεμβρίου του 1953, στην 112 Πτέρυγα Μάχης (Ελευσίνα) με αεροσκάφη F-84G. Οι αποστολές αναγνώρισης εκτελούνταν με τις φωτομηχανές κατακόρυφης σάρωσης τοποθετημένες στο εμπρός τμήμα της αριστερής δεξαμενής καυσίμου στο ακροπτερύγιο.
Στις 5 Ιουλίου του 1954, το Σμήνος μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο της Λάρισας.
Στις 5 Μαΐου του 1955, το Σμήνος οργανώθηκε σε Μοίρα, ενώ με την απόσυρση των F-84G άρχισε η παραλαβή των αεροσκαφών RT-33A.
Στις 6 Αυγούστου του 1956, εκτελείται η πρώτη αποστολή με το νεοαποκτηθέν αεροσκάφος RF-84F Thunderflash. Τα νέα αεροσκάφη ήταν εξοπλισμένα με τρεις φωτομηχανές στο ρύγχος για ημερήσιες αποστολές αναγνώρισης. Παράλληλα, άρχισε η σταδιακή απόσυρση των RT-33A, η οποία ολοκληρώθηκε το 1957.
Στις 3 Νοεμβρίου του 1978, το πρώτο Recce Phantom με s/n 77-1761 (το πρώτο από τα συνολικά 8 νέα αεροσκάφη) προσγειώνεται στον διάδρομο της Λάρισας.
Στις 29 Μαρτίου του 1991, τα αξιόπιστα RF-84F αποσύρονται από την ενεργό δράση, αφού υπηρέτησαν επάξια στους ελληνικούς ουρανούς για 35 ολόκληρα χρόνια.
Το Μάιο του 1993, άρχισε η παραλαβή 27 αεροσκαφών RF-4E από τη Γερμανική Αεροπορία προκειμένου να αυξηθεί ο στόλος της Μοίρας. Η παραλαβή των αεροσκαφών ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1994. Είκοσι αεροσκάφη εντάχθηκαν στη δύναμη της Μοίρας, ενώ τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν ως πηγή ανταλλακτικών για την υποστήριξη του τύπου.
thessalia.tv (Χρυσόστομος Τρίμμης)
Tο kosmoslarissa.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.