Σε λιγότερο από 20 ημέρες ξεκινά η υποχρεωτική καταχώρηση των παραστατικών εσόδων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα MyDATA που δημιούργησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Από 01.11.2021 η υποχρέωση αυτή ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις και όσους αμείβονται με μπλοκάκι (πλην ορισμένων εξαιρέσεων).
Ειδικά για το 2021 η διαβίβαση αφορά μόνο στα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.
Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του MyDATA το αργότερο έως τις 31.03.2022.
Θυμίζουμε ότι από την 1.10.2021 ισχύει η υποχρεωτική ηλεκτρονική αποστολή των παραστατικών εσόδων για:
• επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 ευρώ
• επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ
Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις. Επίσης από τον Νοέμβριο ισχύει και η υποχρεωτική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με την εφορία για όλες τις επιχειρήσεις.
Ζητούμενο στη φάση αυτή είναι, μέσα από την καθολικότητα της συμμετοχής των επιχειρήσεων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον τήρησης των βιβλίων και έκδοσης παραστατικών για τις επιχειρήσεις, να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα που τυχόν δεν έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα και η πλατφόρμα να λειτουργήσει ομαλά για όλες τις επιχειρήσεις.
Όμως
Καθώς έχουμε επιβαρυνθεί ήδη με το κόστος αναβάθμισης ή και αλλαγής των ταμειακών μηχανών, καλούμαστε τώρα πάλι να καλύψουμε έξοδα αγοράς και ετήσιο κόστος της πλατφόρμας για την ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Για τον λόγο αυτό ζητάμε:
- Να επιχορηγηθούν όλες οι επιχειρήσεις ανάλογα με το μέγεθος τους και το ύψος της δαπάνης για τα απαραίτητα λογιστικά και εμπορικά προγράμματα (software), προκειμένου να μπορέσουν να εφαρμόσουν τις διατάξεις περί my-data.