Ολοκληρώθηκε χθες Σάββατο 11 Μαρτίου η Επιμορφωτική Συνάντηση για την διδασκαλία της Ιστορίας που συν-διοργανώθηκε από τον Σύνδεσμο Φιλολόγων ν. Λάρισας και τον Δήμο Λαρισαίων – Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο. Συμμετείχαν περίπου ογδόντα εκπαιδευτικοί της δημόσιας αλλά και της ιδιωτικής εκπαίδευσης οι οποίοι παρακολούθησαν δύο δίωρες σχετικές εισηγήσεις, ενώ για την καθεμιά ακολούθησε πλούσιος προβληματισμός και συζήτηση των συμμετεχόντων με τις εισηγήτριες.
Η πρώτη εισήγηση ήταν της κ. Τασούλας Βερβενιώτη, η οποία είναι διδάκτωρ της Ιστορίας, εμψυχώτρια και συντονίστρια πλήθους Ομάδων Προφορικής Ιστορίας στο λεκανοπέδιο και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην κοινωνική ιστορία των δεκαετιών 1940 και 1950. Η κ. Βερβενιώτη οριοθέτησε την περιοχή της Προφορικής Ιστορίας και  στην συνέχεια την συνέδεσε με το σχολικό πρόγραμμα σπουδών της Ιστορίας. Επισήμανε τα θετικά της δημιουργίας ομάδων προφορικής ιστορίας στο σχολείο – αλλά και τις τυχόν δυσκολίες – και έδωσε μια σειρά συγκεκριμένων παραδειγμάτων πάνω στα θέματα και τις διαδικασίες για την δημιουργία παρόμοιων ομάδων στο ελληνικό σχολείο.
Η δεύτερη εισήγηση ήταν της κ. Ελένης Αποστολίδου, η οποία είναι λέκτορας διδακτικής της Ιστορίας στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Η κ. Αποστολίδου αρχικά προχώρησε σε μια εννοιολόγησητων όρων συγκρουσιακά / ευαίσθητα θέματα και αναφέρθηκε σε πλήθος παραδειγμάτων που αφορούν στην διδασκαλία τέτοιων θεμάτων σε ξένες χώρες (π.χ. Ιρλανδία. Μ. Βρετανία, Πορτογαλία) αλλά και στην Ελλάδα (π.χ. Ολοκαύτωμα, Εμφύλιος πόλεμος κλπ.). Παράλληλα τόνισε πως ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να φοβάται να προσεγγίζει διδακτικά ευαίσθητα και συγκρουσιακά ζητήματα, αρκεί να τηρούνται οι εξής προϋποθέσεις: (α) καλή γνώση του θέματος και ποικιλίας ιστορικών πηγών γι’ αυτό (β) προσπάθεια για πρόκληση της ενσυναίσθησης στους μαθητές (όχι συμπάθειας) απέναντι στα γεγονότα και τα πρόσωπα του υπό μελέτη ιστορικού θέματος.
ert.gr