Το θέμα των “προϋποθέσεων για συμμετοχή στην 1η Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών ελληνικής γλώσσας στο Ίδρυμα Ελληνικού πολιτισμού – Παράρτημα Οδησσού”, φέρνει στη βουλή με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας.
Ο Λαρισαίος πολιτικός επισημαίνει πως “στην επιμορφωτική συνάντηση, με ιδιαιτέρως υψηλό κόστος, δεν θα συμμετάσχουν, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και είναι παιδαγωγικά και διοικητικά ορθό, όλοι οι Έλληνες αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στις χώρες ευθύνης του Συντονιστικού Γραφείου Μαριούπολης, αλλά μόνο όσοι επιλεγούν από την αρμόδια Συντονίστρια”, αφήνοντας “αιχμές” για υποκειμενικό κριτήριο αποκλεισμού των Ελλήνων αποσπασμένων εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
Στις 26-01-2017 ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αρμόδιος για θέματα Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης αποδήμων κ. Κωνσταντίνος Ζουράρις, σε συνεδρίαση της μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς, ενημέρωσε τα μέλη της για τις προτεραιότητες του Υπουργείου στα θέματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και εξήγγειλε την πρώτη επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών, αρμοδιότητας του Συντονιστικού Γραφείου Μαριούπολης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.
Η εξαγγελία του αυτή αφορούσε όλους τους Έλληνες αποσπασμένους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την Ελληνική Γλώσσα και τον πολιτισμό στις χώρες ευθύνης του Συντονιστικού Γραφείου Μαριούπολης.
Το κόστος της εκπαιδευτικής συνάντησης, σύμφωνα με την εξαγγελία του κ. Υφυπουργού θα ανέλθει στο ποσό των 67000 ευρώ, ποσό ιδιαιτέρως μεγάλο για τις τιμές της Ουκρανίας, αφού αυτές βρίσκονται στο 1/3 τουλάχιστον, των Ελληνικών τιμών.
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί ανέμεναν με ενδιαφέρον αυτή την εκπαιδευτική συνάντηση για να επιμορφωθούν και να μεταφέρουν τη γνώση που θα αποκομίσουν στις σχολικές μονάδες που υπηρετούν.
Με έκπληξη, όμως, διαπίστωσαν ότι σύμφωνα με την ανακοίνωση – πρόσκληση δήλωσης ενδιαφέροντος, που απέστειλε η Συντονίστρια Εκπαίδευσης κ. Ταμίσογλου, δεν μπορούν να συμμετάσχουν στην επιμορφωτική συνάντηση, παρά μόνο εάν παρουσιάσουν σε αυτήν εισήγηση.
Επειδή, δε, οι εισηγήσεις θα είναι περιορισμένες, θα συμμετάσχουν μόνο αυτοί, που η εισήγησή τους θα κριθεί επαρκής από την κ. Συντονίστρια, γεγονός που αποτελεί καταφανώς υποκειμενικό κριτήριο αποκλεισμού των Ελλήνων αποσπασμένων εκπαιδευτικών, με συνέπεια η εν λόγω επιμορφωτική συνάντηση να απευθύνεται κυρίως στους ομογενείς εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την Ελληνική γλώσσα.
Το δεύτερο σημείο που πρέπει να τονιστεί είναι το γεγονός ότι η προϋπόθεση συμμετοχής των ομογενών εκπαιδευτικών είναι η γνώση της Ελληνικής γλώσσας σε επίπεδο Α2 (βασική γνώση της γλώσσας). Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί βεβαίως και πρέπει να επιμορφωθούν στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας, αλλά πώς θα καταφέρουν να μεταδώσουν τα αποτελέσματα αυτής της εκπαιδευτικής συνάντησης και να εφαρμόσουν τις καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας, όταν οι ίδιοι έχουν μόνο βασική γνώση της γλώσσας;
Προκύπτει, λοιπόν, η αναγκαιότητα συμμετοχής στην εν λόγω επιμορφωτική συνάντηση, όλων των Ελλήνων αποσπασμένων εκπαιδευτικών, που και ανάγκη επιμόρφωσης έχουν αλλά και το βάρος της μεταφοράς στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη των καλών πρακτικών διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, θα επωμιστούν.
Κατόπιν όλων αυτών ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριε Υπουργέ:
1. Γνωρίζετε ότι στην επιμορφωτική συνάντηση, με ιδιαιτέρως υψηλό κόστος, δεν θα συμμετάσχουν, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και είναι παιδαγωγικά και διοικητικά ορθό, όλοι οι Έλληνες αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στις χώρες ευθύνης του Συντονιστικού Γραφείου Μαριούπολης, αλλά μόνο όσοι επιλεγούν από την αρμόδια Συντονίστρια;
2. Θα υπάρξουν δικλείδες ασφαλείας, ώστε το ποσό που προβλέπεται, διατεθεί ορθολογικά και με διαφανείς διαδικασίες, όταν ο χώρος διεξαγωγής της εκπαιδευτικής συνάντησης είναι δωρεάν από το ΙΕΠ – Παράρτημα Οδησσού και ο αριθμός συμμετεχόντων περιορισμένος;