Προσωρινός μειοδότης αναδείχθηκε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ από την ΕΡΓΟΣΕ για το μεγάλο έργο ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος.
Η ΕΡΓΟΣΕ κατακύρωσε το αποτέλεσμα της διαδικασίας του διαγωνισμού και πλέον αν δεν υπάρξουν προσφυγές θα ζητηθούν τα απαραίτητα έγγραφα για να προχωρήσει σύμβαση.
Στη συνέχεια θα πρέπει να σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να παρουσιαστεί στη Βουλή και να υπογραφεί η σχετική σύμβαση κατασκευής.
Η έκπτωση που έδωσε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έφτασε το 37,19% στη διαδικασία ανοίγματος των οικονομικών προσφορών.
Στον διαγωνισμό της 1ης Φεβρουαρίου 2021 συνολικά κατατέθηκαν 4 προσφορές από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-ALSTOM και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της τρέχουσας δεκαετίας.
Έργο που μεταμορφώνει τη γραμμή
Το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα. Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά. Επίσης, ανοίγει ο δρόμος για την προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου-Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να διεξάγεται σε περίπου 100 λεπτά.
Στα έργα περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, από τον Σ.Σ. Λατομείου έως τον Σ.Σ. Βόλου μήκους 10,5χλμ προς αντικατάστασης της παλιάς μετρικής. Επίσης θα κατασκευαστεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ.
Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε ποσό με ΦΠΑ 82,89 εκατ.ευρώ (66,84 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ).
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 72 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η κατασκευαστική περίοδος είναι περίπου 3 χρόνια. Στόχος είναι μέχρι το 2024 να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020».
Νίκος Καραγιάννης (ypodomes.com)