«Η απάντηση του κ. Σπίρτζη επιβεβαιώνει τον φόβο των πολιτών ότι οι διαδικασίες για την κατασκευή του δρόμου Λάρισας-Φαρσάλων αργοπορούν χαρακτηριστικά. Κυριολεκτικά σέρνονται! Δυστυχώς, από την απάντηση δεν διαφαίνεται κάποια πρόθεση για την επίσπευσή τους.
Αν, όντως, υπήρχε διάθεση προς τούτο και κατανόηση για τη αναγκαιότητά του, οι μελέτες θα είχαν ολοκληρωθεί.
Ελπίζω, η νέα ημερομηνία για την ολοκλήρωση της μελέτης το 2019 να μην παραπέμπει στις… ‘‘προεκλογικές καλένδες’’! Φοβούμαι, όμως, πως αυτό επιβεβαιώνει η κρίσιμη υποσημείωση του κ. Σπίρτζη ότι η υλοποίηση της δέσμευσης για το 2019 τελεί υπό την “προϋπόθεση έγκαιρης εξασφάλισης της απαιτούμενης για την προώθηση της μελέτης χρηματοδότησης”».
Τα παραπάνω δήλωσε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σχολιάζοντας την απάντηση που έλαβε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, σε σχετική του ερώτηση για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην ολοκλήρωση των μελετών για το έργο.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Χαρακόπουλος προχώρησε στην άσκηση κοινοβουλευτικού ελέγχου κατόπιν σχετικών δηλώσεων του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού και του δημάρχου Φαρσάλων κ. Άρη Καραχάλιου, που απέδιδαν την «μη έναρξη των διαδικασιών χρηματοδότησης για την ανακατασκευή του δρόμου στην καθυστέρηση των απαιτούμενων μελετών από το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Υποδομών».
Στην ερώτησή του ο Θεσσαλός πολιτικός ανέφερε ότι «η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου που προκαλείται από τις εκκρεμότητες στο σχεδιασμό του, διαιωνίζει και εντείνει τα υφιστάμενα προβλήματα, καθώς, η επικινδυνότητα του δρόμου λόγω κυκλοφοριακού φόρτου, κίνησης βαρέων οχημάτων, διέλευσης μέσα από τη Νίκαια, απουσίας εναλλακτικού οδικού δικτύου για τα αγροτικά μηχανήματα επισημαίνεται συνεχώς από επαγγελματίες και πολίτες». Παράλληλα, ζητούσε να ενημερωθεί για το λόγο που εκκρεμούν οι μελέτες και για τις ενέργειες του αρμόδιου Υπουργείου για την αποπεράτωση των μελετών.
Ο κ. Σπίρτζης στην απάντησή του αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «η μη ολοκλήρωση του συνόλου του αντικειμένου της σύμβασης οφείλεται κυρίως στην προσπάθεια προσαρμογής του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου στον τελικό σχεδιασμό βάσει και των αναφερομένων στους εκδοθέντες Περιβαλλοντικούς Όρους. Η υπόψη σύμβαση εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2019, με την προϋπόθεση έγκαιρης εξασφάλισης της απαιτούμενης για την προώθηση της μελέτης χρηματοδότησης».