«Απαράδεκτες, εξοργιστικές έως και επικίνδυνες για την ασφάλεια των πολιτών συνθήκες επικρατούν στο κέντρο της Λάρισας, εξαιτίας της έλλειψης χώρων στάθμευσης. Σε καθημερινή βάση, οι πολίτες επιδίδονται σε ασκήσεις “ψυχραιμίας” είτε επειδή δεν μπορούν να παρκάρουν για να κάνουν τις δουλειές τους ή επειδή δεν μπορούν να κινηθούν πεζή και να περάσουν από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο.
Αιτία είναι η απαράδεκτη ολιγωρία της δημοτικής αρχής να προγραμματίσει τη δημιουργία χώρων στάθμευσης, περιφερειακά του κέντρου, όπως άλλωστε προβλέπεται από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας», τονίζει η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στον Δήμο Λαρισαίων, κ.Ρένα Καραλαριώτου.
Όπως αναφέρει σε σχετική παρέμβασή της η κ.Καραλαριώτου, «η “επιλογή” της δημοτικής αρχής να αγνοήσει την παράμετρο της δημιουργίας θέσεων στάθμευσης (πάρκινγκ) περιμετρικά του κέντρου της Λάρισας, πριν ή έστω παράλληλα με τις παρεμβάσεις που γίνονται σε βασικές οδικές αρτηρίες στο κέντρο, συνιστά στρέβλωση της ίδιας της φιλοσοφίας του ΣΒΑΚ -και φυσικά έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκει, δηλαδή την απόδοση ζωτικού χώρου στους πεζούς και τα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς.
Οι πολίτες εφευρίσκουν απίστευτους -και συχνά μη αποδεκτούς- τρόπους και μέρη να παρκάρουν τα οχήματά τους. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα και στη διέλευση ποδηλάτων, ηλεκτρικών οχημάτων (πατίνια, καρότσια ΑμΕΑ), αλλά και πεζών, καθώς επίσης και οχημάτων ασφαλείας (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα). Τα παράπονα και οι σχετικές καταγγελίες βρίσκονται σχεδόν σε καθημερινή βάση στις τοπικές ιστοσελίδες και εφημερίδες.
Η ίδια η Πυροσβεστική Υπηρεσία Λάρισας, μετά από αυτοψία (23-06-2021/Αριθ. Πρωτ. 4684 Φ.704.1) που διενήργησε, διαπίστωσε δυσχέρεια στη διέλευση πυροσβεστικών οχημάτων στις οδούς Ηλιοδώρου, Αβέρωφ, Ασκληπιού, Κοραή, καθώς και σε αρκετά σημεία του κέντρου της πόλης, όπου υπάρχει δυσχέρεια στη λειτουργία οχημάτων για τα οποία απαιτείται ανάπτυξη μηχανισμού στήριξης (γερανοφόρο, κλιμακοφόρο, βραχιονοφόρο).
Δεν θέλουμε να σκεφτούμε τί θα συμβεί σε περίπτωση εκδήλωσης μιας φυσικής καταστροφής στο κέντρο της Λάρισας, όπως σεισμού ή πυρκαγιάς - θα έχουμε ανυπολόγιστες καταστροφές, ίσως να θρηνήσουμε και θύματα, επειδή κανείς δεν θα μπορεί να διαφύγει και κανένα όχημα ασφαλείας δεν θα μπορεί να φτάσει εγκαίρως στο σημείο επέμβασης!
Όλοι μας καταδικάζουμε και στηλιτεύουμε την ανάλγητη και απαράδεκτη συμπεριφορά συμπολιτών μας που παρκάρουν σε διαβάσεις, σε σημεία που δεν επιτρέπεται η στάθμευση, όπου και όπως μπορέσουν. Δεν είναι όμως το ίδιο ανάλγητη και απαράδεκτη η συμπεριφορά της δημοτικής αρχής που αρνείται πεισματικά να δώσει, ως οφείλει, μια διέξοδο στο ολοένα και εντεινόμενο πρόβλημα;
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Λάρισας είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, που έχουμε αυτή τη στιγμή στη διάθεσή μας, για την κοινωνική,
οικονομική και περιβαλλοντική ανάπτυξη της πόλης. Προβλέπει τη δημιουργία χώρων στάθμευσης. Χρειάζεται, ωστόσο, άμεσα επικαιροποίηση.
Τα περιφερειακά πάρκιγκ, σε οργανωμένους χώρους περιμετρικά και σχετικά κοντινή απόσταση από το κέντρο, θα συγκρατήσουν τα οχήματα που εισέρχονται στον κεντρικό ιστό και, με τη χρήση μικρών λεωφορείων, οι πολίτες θα μπορούν να μεταφερθούν και να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις
τους στο κέντρο.
Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε καμία αναφορά από τη δημοτική αρχή για συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης, περιμετρικά του κέντρου, πέρα από τις αναφορές σε υφιστάμενους (!) χώρους, όπως στη Γεωργιάδου/Καλλιθέας/ΚΤΕΛ -χώροι που ούτως ή άλλως δεν επαρκούν υπό τις σημερινές συνθήκες, πόσο μάλλον όταν θα αρχίσουν οι εργασίες και στην οδό Νικηταρά ή, ακόμη χειρότερα, στην οδό Ανθίμου Γαζή.
Εκτός από την “ομορφιά”, υπάρχει η λογική και η ευαισθησία απέναντι στις ανάγκες των πολιτών και τις λειτουργίες της πόλης. Φτιάξτε χώρους στάθμευσης όπως προβλέπει το ΣΒΑΚ τώρα!».