Το πράσινο φως για την κατάθεση πρότασης στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020 του έργου «Κατασκευή οδικού τμήματος της επ. οδού Λάρισας –Καρδίτσας από Ι/Κ Μεσοράχης έως Ι/Κ Ελευθερών» άναψε το Περιφερειακό Συμβούλιο, μετά από εισήγηση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού.
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 10.961.000 ευρώ και περιλαμβάνει την ανακατασκευή και διαπλάτυνση του υπάρχοντος οδικού τμήματος στο τμήμα από Ι/Κ Μεσοράχης έως Ι/Κ Ελευθερών, συνολικού μήκους 2,1 χλμ, την κατασκευή παράπλευρων οδών κυκλοφορίας και την κατασκευή ενός νέος κυκλικού κόμβου στον ισόπεδο κόμβο Μεσοράχης.
«Ολοκληρώνουμε τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει τη Λάρισα με την Καρδίτσα με την ανακατασκευή του οδικού τμήματος από τη Μεσοράχη έως το Ελευθεραί που αποτελεί το τελευταίο κομμάτι των παρεμβάσεων της Περιφέρειας στον οδικό άξονα» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.
«Δουλεύουμε στην παράκαμψη Συκεώνας, έργο 33 εκατ. ευρώ, εγκαθίσταται ο ανάδοχος στο Δέλτα Καρδίτσας, έργο 42 εκατ. ευρώ και ολοκληρώνουμε τον περιφερειακό δακτύλιο της πόλης με το τμήμα της παράκαμψης Καρδίτσας από έξοδο προς Αγιοπηγή μέχρι την έξοδο προς Μητρόπολη, έργο προϋπολογισμού 8,6 εκατ. ευρώ.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας αποκτά έναν ακόμη ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Δημιουργούμε συνθήκες ανάπτυξης στην επιχειρηματικότητα, τις μεταφορές, το εμπόριο, τον τουρισμό, τον πρωτογενή τομέα.
Είμαστε η Περιφέρεια με το καλύτερο εσωτερικό δίκτυο οδικών υποδομών. Όταν οι άλλοι μιλούν για έργα, εμείς μιλάμε με έργα που δημιουργούν θέσεις εργασίας και μόχλευση στην πραγματική τοπική οικονομία» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Το έργο
Συνοπτικά το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
• Την Διαπλάτυνση του τμήματος της Ε.Ο. Λαρίσης – Καρδίτσας στο τμήμα από Ι/Κ Μεσοράχης έως Ι/Κ Ελευθερών μήκους 2.150 χλμ
• Την κατασκευή παράπλευρων οδών κυκλοφορίας.
• Την τροποποίηση του υφιστάμενου Ι/Κ Μεσοράχης σε κυκλικό και την προσαρμογή του στη νέα τυπική διατομή του νέου τμήματος Ι/Κ Μεσοράχης -Ι/Κ Ελευθερών.
• Την προσαρμογή του υφιστάμενου Ι/Κ Ελευθερών στη νέα τυπική διατομή του νέου τμήματος Ι/Κ Μεσοράχης -Ι/Κ Ελευθερών.
Προσβασιμότητα πεζών και ΑΜΕΑ
Η αρτηρία είναι επαρχιακή οδός στη οποία δεν προβλέπονται πεζοδρόμια. Πεζοδρόμια κατασκευάζονται στα εξωτερικά άκρα των παράπλευρων με μικρή επισκεψιμότητα πεζών καθώς το έργο οριοθετείται εκτός κατοικημένης περιοχής.
Για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ, προβλέπεται η κατάλληλη διαμόρφωση των κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών) των πεζοδρομίων με κλίση 5%.
Υδραυλικά-τεχνικά έργα
Τα όμβρια ύδατα οδηγούνται στις παράλληλες αποχετευτικές τάφρους συλλογής ομβρίων.
Οι τάφροι συλλογής ομβρίων έχουν πλάτος πυθμένα τουλάχιστον 0,50 m και το βάθος τους ανέρχεται τουλάχιστον σε 0,50 m. Μεγαλύτερα πλάτη και βάθη προκύπτουν μέσω των υδραυλικών υπολογισμών ή μέσω της γραμμικής διάταξης των τάφρων. Τα πρανή δεν παρουσιάζουν κλίση υψηλότερη του 2:3.
Η τοποθέτηση των τάφρων σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγείται το συλλεγόμενο σε αυτές νερό στους εκάστοτε αποδέκτες (ποταμοί, χείμαρροι, αποχετευτικές τάφροι).
Στο εν λόγω τμήμα θα κατασκευαστούν μικρά τεχνικά έργα (κιβωτοειδής οχετοί και σωληνωτά ),με τα οποία αντιμετωπίζεται η παροχευτική ανάγκη και ο φόρτος των όμβριων υδάτων των υφιστάμενων ρευμάτων και αποχετευτικών τάφρων.
Σήμανση-Ασφάλιση οδού
Προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας και κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης και Σ.Α.Ο., σύμφωνα με την εγκεκριμένη οριστική μελέτη οριζόντιας – κατακόρυφης σήμανσης και ασφάλισης. Συγκεκριμένα, θα τοποθετηθεί αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο στον άξονα της αρτηρίας για τον διαχωρισμό των κινήσεών της και μονόπλευρα πλευρικά μεταλλικά στηθαία κατά μήκος της κύριας αρτηρίας και του παράπλευρου δικτύου όπου απαιτείται .
Ηλεκτροφωτισμός
Θα γίνει ο ηλεκτροφωτισμός του Ι/Κ Ελευθερών και του Κ/Κ Μεσοράχης. Φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού στους κόμβους του υπό κατασκευή οδικού τμήματος καθώς και η αντικατάσταση του υφιστάμενου ηλεκτροφωτισμού και της φωτεινής σηματοδότησης, (φωτιστικά σώματα Na Υ.Π. 250w ) με Φωτιστικά Σώματα με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED).
Τα φωτιστικά σώματα οδικού φωτισμού τύπου βραχίονα, θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED), προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, όπως: Μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας - έως και 85%, Καλή απόδοση χρωμάτων, καθιστώντας ευκολότερο για τους χρήστες τον προσανατολισμό τους, Μεγάλη διάρκεια ζωής - μέχρι και 100.000 ώρες, με αποτέλεσμα σε λιγότερο συντήρηση, Ενιαίο, υψηλής ποιότητας λευκό φως.
Υφιστάμενη κατάσταση
Το υφιστάμενο τμήμα της επ. οδού Λάρισας –Καρδίτσας που πρόκειται να αντικατασταθεί από το υπόψη έργο έχει μειωμένη οδική ασφάλεια και άνεση και αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων, καθώς οι χρήστες λόγω ευγραμμίας αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, η μη ύπαρξη διαχωριστικού στηθαίου στον άξονα και οι ανεξέλεγκτες συμβολές από αγροτικούς οδούς και παρόδιων επιχειρήσεων τον καθιστούν επικίνδυνο.