Με δέντρο συμβόλισαν το σχολείο και με φύλλα τους εκπαιδευόμενους οι δευτεροετείς του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας, του σχολείου που λειτουργεί για 15η χρονιά στο Κατάστημα Κράτησης Λάρισας.
Αναζητώντας το φετινό σύμβολο της χρονιάς και της υποδοχής των πρωτοετών εκπαιδευόμενων, επέλεξαν μετά το ρόδι, το στάχυ, την κουκουβάγια και τον γλάρο, τα φύλλα ενός δένδρου.
Όπως εξήγησαν ο Δημήτρης, ο Θανάσης και ο Dritan , το δέντρο αποτελεί διαχρονικό και οικουμενικό σύμβολο της σύνθεσης, της ενότητας και της ολότητας. Με αυτό το νόημα παραπέμπει στην υγεία, την κατάλληλη εξισορρόπηση όλων όσων είμαστε. Μέρος του δέντρου είναι και τα φύλλα.
Τα φύλλα κρύβουν πολλές σύνθετες κινήσεις μέχρι την ανάπτυξή τους, όπως ο άνθρωπος. Είναι μέρος μια αρμονικής λειτουργίας του δέντρου, όπως οι εκπαιδευόμενοι στο σχολείο. Απλώνονται προς τον ουρανό, ενώ οι βάσεις τους καταλήγουν στη γη.
Επίσης, αξιοποιούν τις δυνατότητες ανάπτυξης προς τα εκεί που υπάρχει το φως και ελεύθερος χώρος ξεπερνώντας τα εμπόδια. Το ίδιο καλούνται να πράξουν και οι έγκλειστοι εκπαιδευόμενοι.
Ακόμη, κάθε φύλλο παίρνει τον χώρο του, αλλά δεν παίρνει τον χώρο των άλλων. Ακολούθως, αναφέρθηκαν στη μοναδικότητα κάθε φύλλου, στην έλλογη αξιοποίηση των πηγών, και στην προσαρμογή τους στις εποχιακές μεταβολές.
Και κατέληξαν: «Τα φύλλα αλλάζουν μέσα στην αλλαγή, για την οποία αγωνιζόμαστε κι εμείς με εφόδιο τη γνώση και τη δημιουργία. Ευχόμαστε λοιπόν κι εμείς να μιμηθούμε τις λειτουργίες του και το ρόλο του στη φύση και στη ζωή. Καλή σχολική χρονιά».
Ακολούθως, τρεις εκπαιδευόμενοι, ο Κώστας, ο Τάσος και ο Emilio, παρουσίασαν μέσα από δρώμενο τα όρια του σχολείου. Το «πριν» των συνηθειών της φυλακής και το «μετά» της στάσης στο σχολείο διαχωρίστηκε από μια κόκκινη γραμμή.
Στο τέλος, ο Κώστας ζήτησε από τους νέους εκπαιδευόμενους να σεβαστούν τους κανόνες λειτουργίας του σχολείου και να το παραδώσουν στους επόμενους εκπαιδευόμενους έτσι όπως το παρέλαβαν, αν όχι καλύτερο.
Στο τέλος, οι πρωτοετείς εκπαιδευόμενοι πήραν από το δέντρο της γνώσης από ένα φύλλο με μία προσωπική ευχή που έγραψαν οι δευτεροετείς εκπαιδευόμενοι.
Των εκδηλώσεων υποδοχής προηγήθηκε ο καθιερωμένος αγιασμός με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.